Smider du affald i naturen?

Nogen MÅ jo efterlade affaldet man ser langs vejene og andre steder. Bidrager du til dette eller, hvad er din indstilling til det?

Bliver man slagtet hvis man siger ja? G.

Nej pjat… Jeg smider cigeratskoder i naturen. Ja jeg ved det… Men altså…

nej vi smider aldrig affald i naturen, skraldespandende er der for det samme og når vi kører bil samler vi altid vores affald og smider det ud når vi er ved en skraldespand.
jeg syntes der ser frygtelig ud rundt omkring på vores veje og det er værst de steder hvor der er en burgerking/ mc donalds, jeg ved ikke hvad det er med folk der lige skal igennem drive-in disse steder, når de er færdige med at spise så ryger dte bare ud af vinduet.

Jeg har altid brugt at have en rulle affaldsposer liggende i bilen. Det ligger virkelig langt fra min natur at smide affald tilfældige steder. Kunne aldrig drømme om det. :mad: Iøvrigt er det dødfarligt at smide ting ud af vinduet på en bil i fart.

Jeg vil ikke påstå at det aldrig er sket, så jeg har stemt meget sjældent :slight_smile:

Jeg har aldrig smidt ikke-naturligt nedbrydelige ting i naturen, og jeg bliver vred når jeg ser at andre gør det (Også noget så småt som et cigaretskod - det er klamt, og lang tid om at blive nedbrudt:p). At smide et æbleskrog i en skov, eller vejkant har jeg ingen problemer med - det er nedbrudt på få dage, men er der en skraldespand benyttes denne selvfølgelig. I byerne smider jeg heller ikke nedbrydeligt skrald på gaden…

Vi skal passe på vores planet…:slight_smile:

Nej det gør jeg ikke, og det har børnene også lært :wink:

Nej aldrig, selv mine cigaretskodder som jeg tramper “døde”, dem samler jeg op og kommer i brændefyret herhjemme.

-engel Hold da op, for engang skyld kan jeg være hellig :høhø:

Jeg har stemt “sjældent” fordi jeg har haft gjort det - jeg har væet meget slem til bare at spytte mit tyggegummie ud i rendestenen.

bananskræller anede jeg ikke, ikke kunne nedbrydes i naturen grundet det voks de er behandlet med - så jeg er jo nok skyldig, desværre.

Men ellers gør jeg det ikke. mit liv som liverollespiller og spejderleder gør at jeg ikke kan leve med at naturen bliver svinet til. vi har den kun 1 gang.

Nej, det kunne jeg aldrig få mig selv til at gøre … havde engang en kæreste der gjorde det og han fik sådan en skæld ud at det gjorde han aldrig mer (ihvertfald ikke når jeg kiggede :tihi:) :lynogtorden:
Mine børn har osse lært at det gør man bare ikke … :venter:

Nej, jeg har det bedst når jeg gør mit til at passe på vores miljø, og man smider jo heller ikke affald på gulvet når man er hjemme :thumbup:

[quote=Gry Gressbakken;250609]Jeg har stemt “sjældent” fordi jeg har haft gjort det - jeg har væet meget slem til bare at spytte mit tyggegummie ud i rendestenen.
[/quote]

Lige netop tyggegummi er det vi altid bruger som eksempel hos os - det virker så uskyldigt med et lille stykke tyggegummi, men rent faktisk er det 5 år om at blive nedbrudt.

[I]Det tager 100-1.000 år for plast at nedbrydes i naturen (poser, flasker osv.).

Det tager 500 år for øl- og sodavandsdåser af aluminium at blive nedbrudt i naturen.

Det tager 10 år for dåser fremstillet af jern at blive nedbrudt i naturen.

Det tager 5 år for cigaretter med filter at blive nedbrudt i naturen.

Det tager 5 år for tyggegummi at blive nedbrudt i naturen.

Det tager 1 år for cigaretter uden filter at blive nedbrudt i naturen.

Det tager ¾-1 år for papir at blive nedbrudt i naturen (gratisaviser, burgerpapir osv.).[/I]

Så nej - jeg smider aldrig noget i naturen - og forsøger at opdrage mine børn til det samme.

Nej, det gør jeg ikke, og jeg bliver vred, når jeg ser andre svine naturen til.
I børnehaven hvor jeg arbejder, er vi i gang med projekt “Hold Danmark rent”, og jeg må sige, at børnene går op i det med liv og sjæl. En tur der normalt tager en halv time at gå, varer nu næsten halvanden time, for alt affald de finder bliver samlet op. :thumbup:

Jeg gør det ikke!! Har ikke stemt noget for kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst hat smidt noget. Min mor har altid være helt vildt strid på det punkt, vi har under ingen omstændigheder fået lov at smide noget ud i naturen.

Jeg kan heller ikke lidt at smide æbler ud i naturen selvom jeg godt ved det ikke er det værste. Jeg hader når min kæreste gør det.

Det er utroligt…hvordan folk opfører sig.

Det er og bliver dårlig opdragelse.:mad:
Også selvom det hedder cigaretskod…:mad:

For en del år siden hed det skov-svin; det ord dækker ikke mere.

Måske smider de også deres affald hjemme i stuen.

[quote=KKH;250607]Nej aldrig, selv mine cigaretskodder som jeg tramper “døde”, dem samler jeg op og kommer i brændefyret herhjemme.

-engel Hold da op, for engang skyld kan jeg være hellig :høhø:[/quote]

Kære Karina…:slight_smile:

Du er ikke hellig;
men du har fået en ordentlig opdragelse.
Glæd dig over det. :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;250627]Det er utroligt…hvordan folk opfører sig.

Det er og bliver dårlig opdragelse.:mad:
Også selvom det hedder cigaretskod…:mad:

For en del år siden hed det skov-svin; det ord dækker ikke mere.

Måske smidder de også deres affald hjemme i stuen.[/quote]

Det var da lige godt utroligt som du er ude med riven Mona.

Alt hvad folk gør forkert, er for dig, dårlig opdragelse. Men så firkantet er verden altså heller ikke.

Hvad jeg gør, skal mine forældre sgu ikke hænges op på! Jeg har altid fået at vide at jeg aldrig skal begynde at ryge. Jeg ryger… Er det så dårlig opdragelse… ?

Det eneste jeg kan finde på at smide er et pæreskrog eller lign. både fordi der hurtigt forgår i naturen og fordi en fugl måske får et måltid

Nej, det gør jeg absolut ikke, jeg synes, det er noget forbandet svineri! Det værste er, at mange gør det, selvom der står en skraldespand lige ved siden af :argh:

[quote=Natascha;250633]Det var da lige godt utroligt som du er ude med riven Mona.

Alt hvad folk gør forkert, er for dig, dårlig opdragelse. Men så firkantet er verden altså heller ikke.

Hvad jeg gør, skal mine forældre sgu ikke hænges op på! Jeg har altid fået at vide at jeg aldrig skal begynde at ryge. Jeg ryger… Er det så dårlig opdragelse… ?[/quote]

Hver gang der skrives noget, som ikke lige passer dig.
Skriver du, at folk er efter dig med riven.

Hvem er folk…