Smilla kontra Applaws

Er der nogen der kender noget til Smilla’s vådkost:? Hvordan er det i forhold til Applaws:?

Smilla er fyldt med animalske biprodukter.
Og der er tilsat taurin - hvis der er nok KØD i, er det undøvendigt at tilsætte taurin.

Applaws er uden biprodukter.
Og er produceret af kød, ikke biprodukter.

Vores får ikke Smilla.

Når jeg kigger på indholdet i Smilla med tun, så er 80% tun i. I Applaws er er 75%, sååå.

Jeg kiggede på den med kylle.

Ok, men mine er mest til fisk, og der syntes jeg det ser godt ud. Prisen er jo en lidt anden, men om mine kræsende kræ gider at æde, ved jeg jo ikke.

mine vil ikke spise det, så hvis der er nogen der vil bytte med noget andet… og som har katte der kan lide det… så er der 12 dåser hos mig…

Hvis dine ikke vil så vil mine nok heller ikke, det ligger nok i familien. De der “Engle Katte” er jo lidt for sig selv. Nej pjat, de var ikke kræsende da jeg fik dem fra Pia, men det er de nu.

Smilla spises ikke her i huset - nej tak vi sultestrejker

Der er 2 varianter af smilla. En med biprodukter og en med reel kød. Har flere gange set et helt stykke fisk i mine smilla dåser, så de bruger skam reelt kød kan også ses i selve “sovsen” der til tider har grå stykker i også. Herhjemme er smilla meget populært så jeg køber det gerne da det ser ud til at være rigtig godt foder med reelt kød(forudsat man køber den rigtige af varianterne)

smider lige de 2 varianter ind så i kan se forskellen:

f.eks

Geflügel mit Geflügelherzen: Fleisch- und tierische Nebenerzeugnisse [Geflügel (mind. 30%), Geflügelherzen (mind. 30%)], Mineralstoffe, Taurin.
dvs biprodukter

den gode:

f.eks

Thunfisch:
80 % Rotes Thunfischfleisch, 2,6 % Sonnenblumenöl, 1,0 % Tricalciumphosphat, 16,2 % Kochwasser.
Altså reel kød se billederne så kan i se der er reele fiske stykker i…Der er også en grønsags variant den taler vi ikke højt om.

Står der ikke i den første du linker til, at der er 30% kyllingekød og 30% kyllingehjerte i = 60% kylling ?

Og hvad er der nu galt med biprodukter? :slight_smile: (spørger af interesse og nysgerrighed)

Jeg har ikke prøvet smilla, men har overvejet at købe et par forskellige dåser med næste gang jeg bestiller…

Biprodukter er alt det, der ikke er egnet til menneskeføde.
Det er ok i begrænset mængde.

Næb, klove, hove, klør, snuder, huder, fjer, indvolde, yvre, ører og alt mulig andet adderbadder.

Men er det ikke også ret vigtigt for et rovdyr, tænker jeg? :slight_smile: Selvfølgelig, i begrænsede mængder.

Men Smillaen der… 30+30 % = 60% kød og så vel vand og biprodukter for resten…det er vel okay? (eller har jeg forstået det forkert)

Lux er også af en del biprodukter, er det ikke? (giiider ikke lige rejse mig for at se :smiley: )

Fleisch- und tierische Nebenerzeugnisse [Geflügel (mind. 30%), Geflügelherzen (mind. 30%)],

Betyder at der mindst er 30% fugl af biprodukter og 30% kylling hjerte af biprodukt…ved så ikke om kylling hjerter er biprodukt eller om det er afskæring nær hjertet(f.eks har okse hjerte en masse hvid fedtagtigt skal rundt om sig).

Oh okay :slight_smile: Tak for svar Tzari

[QUOTE=PiaR;747809]Smilla er fyldt med animalske biprodukter.
Og der er tilsat taurin - hvis der er nok KØD i, er det undøvendigt at tilsætte taurin.

Applaws er uden biprodukter.
Og er produceret af kød, ikke biprodukter.

Vores får ikke Smilla.[/QUOTE]

Mjaa… men nu går taurin altså også tabt ved varmebearbejning. Og alm. kød indeholder ikke specielt meget taurin, vi skal have fat i de mest ydende muskelgrupper, hvoraf hjertet er bedst - dertil variaton fra dyr til dyr.

Mine spiser gerne Smilla med kyllingehjerter - biprodukter eller ej. De ville også få biprodukter, hvis de fangede hele dyr selv.
De får så meget forskelligt, at det enkelte mærke og ‘finheden’ af det har mindre betydning.

[QUOTE=pivnu;748166]Mjaa… men nu går taurin altså også tabt ved varmebearbejning. Og alm. kød indeholder ikke specielt meget taurin, vi skal have fat i de mest ydende muskelgrupper, hvoraf hjertet er bedst - dertil variaton fra dyr til dyr.

Mine spiser gerne Smilla med kyllingehjerter - biprodukter eller ej. De ville også få biprodukter, hvis de fangede hele dyr selv.
De får så meget forskelligt, at det enkelte mærke og ‘finheden’ af det har mindre betydning.[/QUOTE]

Så vidt jeg har forstået, er det vigtigt, hvis man barfer sine dyr, at de netop får andet end rent muskelkød? Også dele, som bestemt ville være adr-badr for os mennesker. I fik fx aldrig mig til at sætte tænderne i en daggammel kylling :høhø: Den har jo en del af det, som Pia nævner som adr-badr. Næb, fødder, fjer, indvolde.

Mine kan godt lide Smilla, i hvert fald noget af det. Købte fire forskellige slags med fjerkræ + noget mere. Indtil videre har de kun smagt fjerkræ + fisk, og det kan de godt lide. Det får de så bare ikke igen, for det STINKER! Det er virkelig adr-badr :høhø:

Mine vil ikke spise Smilla. Købte en pakke med fiskevarianter og en med kyllingevarianter, så de har “prøvet” en af hver. En ud af to staldkatte kunne spise de resterende dåser…den anden staldkat syntes det var lige så ulækkert som mine egne :wink:

Der står ikke, at der er kyllingehjerte af biprodukt i dåsen. Der står, at der er 30% kyllingehjerte i :slight_smile: Jeg er enig med Tine i, at katte altså skal have biprodukter, uanset om vi ville spise det eller ej. En optimal fodring er at genskabe de naturlige byttedyr så godt som muligt og de ville altså indeholde mange forskellige ting - og også en vis mængde grønt fra deres maver.

Mine har med stor fornøjelse spist Smilla med kyllingehjerter. Lige nu er de vist bare kørt lidt træt af den :høhø: Der er synlige og genkendelige dele af kyllingehjerter i.

Som Tine skriver skal der forskellige dele af dyret med for at det ligner kattens naturlige foder. Brusk og knogler er f. eks. en god naturligt kilde til Calcium.

Katte kan faktisk godt få knogleskørhed, hvis ikke de får nok kalk. Så det er en af de ting man skal være obs på, hvis man selv laver sit rå-foder.