Smuk smuk tortie missepige fremlyses

Hun ligner fuldstændig en NFO om så det er profilen. Hun er tortie med hvidt og jeg vil skyde hende til at være født i maj 2013. Hun er kælen, har den flotteste pels uden den mindste filtduller. Hun er endda lidt tyk:tihi: så jeg kan ikke tro hun hverken er hældt af hvor hun er fundet eller har været hjemløs længe. De der ringede om fortalte om hende, sagde hun var kommet der d. 22.12 første gang. UH, min tanke er, det er nogen der er rejst fra hende på juleferie og ladet mis i stikken, men omvendt så er hun SÅ vejplejet, jeg næsten er flov over at have tanken. Nu er hun installeret på vores badeværelse og bliver kørt over på klinikken imorgen hvor hun tjekkes for chip og bliver vaccineret. Hun er fundet mellem Sjelle og Voldby d.v.s. ca små 2 km hvorfra vi bor og i fulgeflugtslinie omkring 1 km. Hvis nogen vil hjælpe så spred budskabet også på FB.
Jeg får lige taget billeder af den SÅ smukke missepige og Galten Dyrekliniks hjemmeside kommer hun også på en af de nærmeste dage

Billeder sendt il FF…han lægger dem garanti på så snart han ser mailen. Hun var SÅ svær at tage billeder af, for hun kom hen til mig hele tiden og så blev billederne sløret, men to bev da heldigvis nogenlunde

Åhh jeg håber hun finder hjem igen, det kan jo være hun er smuttet ud for en kattepasser.

Her kommer den smukke pige… :slight_smile:

Og skovkat eller skovkatteblanding er vist et meget godt bud.

Fremlyst på facebook Køb og salgs siden, for Skovby/Galten :smiley:

Så blev hun til en Savannah, for hun var IKKE chippet (eller andet), men chippet…det er hun NU. Jeg syntes selv det var en god ide for NU vil hun være ejet uanset hvad. Hun blev også sundhedstjekket og fik UG i alt og vaccineret blev hun også. Hun vejede 2,5 kilo. Hun er en lille fast dame og med en helt vidunderlig pels. Hun har to meget specielle kendetegn. Hendes ene øje (det højre) har hun eyeliner omkring. Men ikke det andet så hendes øjne ser forekellige ud grundet den forskellige omgivelse. Desuden har hun en stor sort plet (på størrelse med en femkrone) på venstre bagben…bagpå og så det kan ses når hun går. Hun har en opførsel, en kondition og et udseende som var hun fra en anstændig registreret opdrætter. Som hun ser ud kan det ikke gøres bedre. Hvis ingen melder sig som ejere OG kan dokumenterer de ER det, så bliver hun gjort færdig (neutraliseres, øremærket etc) om ca. 8-10 dage og så kan man berige sig med den fedeste lille missepige der er gjort alt ved for 1000 kr. Men nu ser vi…alt kan ske

Hvis ingen ejer dukker op og de kan dokumenterer de ER Savannahs ejer bliver hun nu ordnet på onsdag (hvis klinikken har en tid)…jeg syntes hun nu er fremlyst længe nok,omend jeg godt ved hun kunne have været fremlyst mere grundigt, men jeg har simpelthen ikke kunnet prioriterer tiden mere til det, så det er blevet til hun er det på FB og den lokale FB (køb-salg-galten-skovby) og herinde.
Jeg håber nogen i Norsk skovkatte-verdenen vil bruge lidt tid på at sende billedet rundt af hende OG med de data der er i denne tråd. Jeg siger IKKE hun er en NFO, men hun ligner en så meget hun ville kunne udstilles blot på udseenet.
Hvis der sidder nogen med NFO-tilknytning…vil I så ikke lige sende data rundt. Det er ikke en umulighed der er en registreret NFO opdrætter der har solgt en smuk ca. 8 måneders sorttortie blotchedtabby med hvid missepige med det meste fantastiske temperement, kondition og type…i en radius af Sabro-borum-skovby-galten-låsby-voldby-hammel. Jeg KAN ikke forestille mig hun er smidt af hos de hun stod hos d. 26. dec.
Forøvrigt har jeg det mest forrygende hjem til hende og hun skal bo sammen med en Simba mis…nemlig nr. 65:)…det sidste skal dog på plads, men det er det bedste hjem jeg kan forestille mig (med mindre Simba syntes hun er dum…men det er jo altid en risiko).
Men nu har jeg sat skæringsdato for fremlysningen til d. 15. jan og det er så 20 dage og det må vel siges at være ok

Så tog jeg lige en beslutning og har nu trukket stregen i sandet. Tiden til Savannah 48 er bestilt til på mandag og det nye hjem har fået besked om hun er vedkommendes. Jeg kan ikke blive ved med at vente og folk har haft siden 26. dec. hvor jeg hentede hende og fremlyste hende. De hun var kommet hos har fået besked og syntes også det var tid nok.

Synes jeg også er helt ok, og hvis hun var min kat, så havde jeg gennemsøgt ALT 1000000 gange og dermed var jeg nok stødt på hende, og da dette ikke er sket, så kan man jo gisne om, at hun er blevet “skrottet” grimt ord, men det er det ord der dukker op i mig, når folk blot smutter fra deres kat :frowning:

Jeg synes godt nok, at hun i meget høj grad ligner denne, der er forsvundet fra Brønderslev. Bemærk, hvordan den ene midterstreg i Tabby-M hos begge er meget bred.
Men der står også, at hun er øremærket - kan det være en fejl? :? Men det er så også mærkeligt, at den er forsvundet i oktober og først efterlyst i går…

Mon ikke efterlyser bør kontaktes?

Tilføjelse: I Dansk Katteregister (Inge’s) er katten med det nummer, der står i efterlysningen, beskrevet som skovkatteblanding, men “stribet” og ikke tortie eller trefarvet. Kan efterlyser have taget fejl, så øremærket hører til en anden?

[QUOTE=FinnFrode;1146031]Jeg synes godt nok, at hun i meget høj grad ligner denne, der er forsvundet fra Brønderslev. Bemærk, hvordan den ene midterstreg i Tabby-M hos begge er meget bred.
Men der står også, at hun er øremærket - kan det være en fejl? :?

Jeg synes i hvert fald, efterlyser bør kontaktes.[/QUOTE]

Men den kat er da sort i den side af hovedet hvor den Brita fremlyser er rød?

[QUOTE=FinnFrode;1146031]Jeg synes godt nok, at hun i meget høj grad ligner denne, der er forsvundet fra Brønderslev. Bemærk, hvordan den ene midterstreg i Tabby-M hos begge er meget bred.
Men der står også, at hun er øremærket - kan det være en fejl? :?

Jeg synes i hvert fald, efterlyser bør kontaktes.[/QUOTE]

Jeg synes bare denne du skriver om, har eyeliner om begge øjne og det har Brita´s ikke…plus der står den er steriliseret og det er Brita´s ikke endnu :slight_smile: .

Brita’s har da eye-liner på begge? Den ene er bare rød, og den anden sort? :slight_smile:

For mig at se, har de begge sort tabbymønster på begge kinder, men noget udtværet på billederne. :slight_smile:

Det synes jeg så ikke billederne er gode nok til at vise med sikkerhed…

Det ville ikke være første gang, man først opdagede det, når kniven var taget frem. :wink:

Okay, jeg er 100% på af den af Britas er rød på stykket under øjet, og til højre (min højre, ikke kattens) for næsen. Og en smule over øjet også

Det er ikke den mis. Savannah har øjne som Eva skriver. Hun er heller ikke øremærket, men bliver det på mandag. Jeg har ringet til det ældre ægtepar hun kom hos og manden bliver ved med at sige han er sikkerpå hun er læsset af (hans ord). De har prøvet det før. Men NU er stregen slået o sandet og hendes nye ejer har fået besked om hun får hende. På FB har jeg også informeret og fra 26.12. til d. 10.1. er der 15 dage…det bør være tilstrækkeligt. Jeg kan jo heller ikke blive ved med at huse hende for der kommer jo med garanti en ny på et tidspunkt. Når der kommer hittemis ind skal der også tages beslutninger om de skal ud igen…blot det er i ordnet form og tilstand:) Men indrømmet, det er svært for hvor længe skal man vente. Men hun får det FEEEDESTE hjem og med en ung Simba mis der forhåbenlig bliver glad for at få en artsfælle

Forøvrigt kunne jeg på en nanosekund se det slet, slet slet ikke er den mis. Savannah ser helt anderledes ud og hun er også både med garanti en del yngre og med garanti en del mindre. Savannah er sort men også meget mere rød end denne mis OG…så ligner hun altså SÅ meget en NFO. Hun har pelskvaliteten og hun har den lige profil og læser man standarden så opfylder hun den så jeg kunne tage hende med imorgen (hvis det var lovligt…håber jeg ikke misforståes for det kunne jeg ALDRIG drømme om)…men jeg vil vædde alverdens nullerputsenge på hun både ville få sit cert og antagelig også mere. Nå ikke mere snak fra mig…jeg skal hænge tøj op og i bad og så skal bilen finde Brædstrup. Vi ses

Fint nok, Brita - jeg syntes bare, det var påfaldende at to katte havde samme M i panden.
Men det er meget glædeligt, at der står et hjem klar til hende. :slight_smile:

Så er Savannah48 og Simba64 ordnet og de har ikke ringet, så jeg må tro det hele er gået godt. Normalt ringer jeg lidt over middag, men jeg har sagt til mig selv idag. “Brita, du skal ikke ringe, for de har så travlt på klinikken, de ikke skal bruge tid på dig og dine bekymringer”…så jeg holder mig igang med kattebakkerengøring, gulvvaske og jeg har sågar ryddet op i mine hittekatteting og gjort gæsteværelset rent. En lækker følelse at have styr på hittekattetingene.
Hvis alt går som det skal kører jeg de to bamdutter ud i deres nye hjem i week-enden.