Vi skal til middag i aften i Næstved og tager færgen over fra Ebeltoft til Odden.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om det er dumt eller om det er til at komme frem på vejene uden at det skal foregå i snegletempo :høhø:
Vi skal til middag i aften i Næstved og tager færgen over fra Ebeltoft til Odden.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om det er dumt eller om det er til at komme frem på vejene uden at det skal foregå i snegletempo :høhø:
Jeg bor tæt ved holbæk og her står det ned i tykke gardiner bbbrrrr:fryser:
Godt jeg har masser af dejligt brænde til at varme huset op med.
Kan spørge en veninde der bor nede ved falster om der også er sne der`?
[quote=birtheras;312574]Vi skal til middag i aften i Næstved og tager færgen over fra Ebeltoft til Odden.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om det er dumt eller om det er til at komme frem på vejene uden at det skal foregå i snegletempo :høhø:[/quote]
Hov så ikek du havde skrevet odden…det er ca. 1 time nord for mig så der er sne. Men vejene er ok rydet nu og de kører vel stadig ud. Hvornår tager du hjemmefra så kan jeg holde dig opdateret om vejret ved odden
Sætter lige udsigten fra DMI ind :
Vest- og Sydsjælland samt Lolland-Falster: Skyet med sne, men efterhånden ophører snefygningen, ved Østersøen kan sne sidst på eftermiddagen måske gå over i slud. Vinden aftager til let til frisk fra øst og sydøst, og drejer sidst på eftermiddagen til syd og sydvest. Temp. omkring frysepunktet. I aften og i nat efterhånden opholdsvejr først i den sydlige del, stedvis kan der dog forekomme dis eller tåge. Temp. stiger til mellem 0 og 3 graders varme. Svag til jævn sydvestlig vind, der en overgang frisker op.
Jeg bor ikke i Næstved, men tæt på og her sneer det i øjeblikket … ikke ret meget, men det blæser desværre osse, så der kan være noget fygning :S
Jeg skal til Næstved om lidt, så kan gi’ en opdate når jeg kommer hjem igen … men der er du nok kørt hjemmefra …
Jeg bor ved nær Vordingborg og her sne det og blæser :S
Jeg har ikke været ude og kører idag, så jeg ved ikke hvordan det står til derude
Jeg kan godt ringe til manden, han er i Næstved:?
Birthe det sner en del i Næstved lige nu, og det fyger :-//. I vores lokal TV har de lovet snestorm i vores område.
Er du ofte i Næstved ??? …Kan det virkelig passe at du ikke har lyst til at nusse striberne af mine tøser ?
Tusinde tak, vi har en færge kl 16 så meget kan jo ændre sig inden da men i må meget gerne holde mig opdateret
Alice, jeg kom normalt meget til Næstved førhen da min svigermor levede, men efter at hun ikke er mere er det meget sjældent at vi får os taget sammen til at komme derover selvom der stadig er familie og venner i området.
Selvfølgelig kunne jeg da have lyst til at nusse nogle britemaver, hvem kunne da ikke det :høhø:
Det bliver dog ikke i denne omgang da vores tid på Sjælland er booket helt op
[quote=birtheras;312597]Tusinde tak, vi har en færge kl 16 så meget kan jo ændre sig inden da men i må meget gerne holde mig opdateret
Alice, jeg kom normalt meget til Næstved førhen da min svigermor levede, men efter at hun ikke er mere er det meget sjældent at vi får os taget sammen til at komme derover selvom der stadig er familie og venner i området.
Selvfølgelig kunne jeg da have lyst til at nusse nogle britemaver, hvem kunne da ikke det :høhø:
Det bliver dog ikke i denne omgang da vores tid på Sjælland er booket helt op :)[/quote]
Jeg skal gerne komme med en lille up-date på vejret lidt længere hen på dagen - Desværre tror jeg ikke det bliver bedre, nok tværtimod
Vi må da lige finde en anden gang …det kunne nu være så hyggeligt at hilse på dig
Og Birthe - husk lige jeg bor i Brøndby, hvis du falder forbi
Vej/vejr opdatering :
Vejene er isglatte grundet tø/frys og det fyr kør forsigtigt og vær opmærksom.
Orange Varsel over hele den nordlige og midterste del af Jylland inkl. “næsen”.
Potentielt farlige og usædvanlige vejrforhold forventes. Vær meget opmærksom og hold Dem orienteret om vejrforholdene.
Snestorm m. vindstød op til 15 m/sek. samt fygning.
Snepoter Sus
PS : Jeg har snestorm her hos mig nu !
BDet sner også noget så dejligt i København… men dér skal du jo ikke hen.[/B]
BLov Tante T at køre forsigtigt.[/B]
Nu begynder de at fraråde ALT udkørsel lige syd for Næstved, så mon ikke det snart osse gælder os ??
Siden sidst jeg skrev, er der mindst kommet 5 cm sne, og det fyger kraftigt med det
Hvis I kører Birthe …Så kør MEGET forsigtig, og pas på jer selv.
[quote=Alice;312659]Nu begynder de at fraråde ALT udkørsel lige syd for Næstved, så mon ikke det snart osse gælder os ??
Siden sidst jeg skrev, er der mindst kommet 5 cm sne, og det fyger kraftigt med det
Hvis I kører Birthe …Så kør MEGET forsigtig, og pas på jer selv.[/quote]
Tak Alice, jeg holder øje med hvad du skriver da du jo er midt i det
Der er ca 2 timer endnu til vi køre hjemmefra, vi har jo ikke langt til færgen på denne side af vandet
Det sner også hos mig. jeg bor syd/øst fra Oddene
[quote=birtheras;312661]Tak Alice, jeg holder øje med hvad du skriver da du jo er midt i det
Der er ca 2 timer endnu til vi køre hjemmefra, vi har jo ikke langt til færgen på denne side af vandet :)[/quote]
Selv tak …Og ja, jeg er lige midt i det, og jeg har mine nyheder til at stå lokalt - Jeg kommer lige med en ny melding om en times tid.
[quote=Alice;312659]Nu begynder de at fraråde ALT udkørsel lige syd for Næstved, så mon ikke det snart osse gælder os ??
Hvis I kører Birthe …Så kør MEGET forsigtig, og pas på jer selv.[/quote]
-what-what-what-what
Min søn og svigerdatter bor i Herlufmagle ved Næstved - og sønnen arbejder i København - jeg HADER, at han skal køre i den slags vejr.
Jeg har ikke et roligt øjeblik, før jeg ved at han er sikkert hjemme.
-surrender-surrender-surrender
Birthe… hvis det ikke ligefrem er noget livsvigtigt, så synes jeg altzå at I skulle blive i det jyske…
-engel
Det er hamrende farligt at køre i dét her vejr - og når de allerede nu varsler om at blive inde i netop det område du skal til - så frist ikke skæbnen.
Birthe jeg syns også du skal blive i det jyske og tage revance en dag hvor de ikke fraråder alt unødig kørsel. Snestormen har taget til ved mig lidt syd for odden. og på vejrkortet ser det ud som om det tager til lige ud for odden. gennemsnit 10 m/sek
Du er tvunget til at køre fra odden på nykøbingvej den går ligeforbi mig der hvor jeg sidder nu, den er bestemt ikke for folk der køre pænt. slet ikke i det her vejr der ligger i forvejen 4 biler i grøften (i går) og det er kun fra holbæk til herrestrup.
Hvis du køre alligevel så pas på jer selv.
[quote=Therese;312672]-surrender-surrender-surrender
Birthe… hvis det ikke ligefrem er noget livsvigtigt, så synes jeg altzå at I skulle blive i det jyske…
-engel
Det er hamrende farligt at køre i dét her vejr - og når de allerede nu varsler om at blive inde i netop det område du skal til - så frist ikke skæbnen.
[/quote]
Tante Tut, jeg er enig, men min mand er ikke så vi ser stadig tiden an :høhø:
Så vil jeg i mit stille sind ønske mig at færgen bliver indstillet pga storm…
Finn…