Snehvide har Hyperthyreoidisme (forhøjet stofskifte)

Havde I mistanke om, at noget var galt, eller var det bare for alle tilfældes skyld, I fik lavet undersøgelsen? Jeg håber i hvert fald, at I hurtigt får hende i balance igen.

[QUOTE=Panthera;989768]Hvor er det godt i har opdaget det i tide :ok: Det er altid nemmere at få behandlingen til at køre før en sygdom bliver rigtig slem :slight_smile:
Jeg er sikker på Snehvide ligger i den store gruppe af katte der velmedicinerede slet ikke mærker sin sygdom - og selvfølgeligt er hun der til at holde dig i form med daglige gåture i mange mange år endnu :hjerte:[/QUOTE]

Tak for jeres tanker, Ea, Helle og Ingrid. Nej, Snehvide kan vi ikke undvære - hun er i den grad trådt i karakter som husets naturlige omdrejningspunkt. :hjerte:

Hun skulle jo ned i vægt, og først var vi da glade over, at motion og vådfoder gav så gode resultater. Men her i efteråret fik vi mistanke om, at der var noget unormalt, fordi hun blev ved at tabe sig ud over, hvad der forekom rimeligt. Hun nærmede sig de 5 kg og var lidt efter lidt blevet synligt tyndere i ansigtet. På den anden side - hendes humør og aktivitetsniveau var der ikke noget at udsætte på.

Det har hele tiden været meningen, at hun snart var gammel nok til at få checket blodprofil rutinemæssigt ved det årlige eftersyn, men mens Milly stadig levede, tænkte vi ikke på Snehvide som specielt gammel. Set i bakspejlet burde vi nok være startet allerede, da hun var omkring de 10, så vi havde haft et bedre sammenligningsgrundlag nu. Men jeg håber og tror, det ikke er for sent at få rettet op på hende endnu.:kryds:

De tre første uger er gået, så vi var i går igen hos dyrlægen for at få taget en ny blodprøve. Resultatet kom i dag, og hendes T4-hormon ligger nu på 11,4, hvilket er lavt men indenfor normalen (10-60). Hendes vægt er i samme periode steget med omkring 250 g, hvilket den også skulle. Felimazole-behandlingen har altså haft den tilsigtede virkning, og dyrlægen mente, vi nu kan nøjes med en pille om dagen, altså den halve dosis.

Hun skal checkes igen om en måneds tid, men jeg har positive forventninger til, at vi nok skal få balanceret den gamle prinsesses stofskifte. :slight_smile:

Dejlig update :thumbup:
VH
Susanne

Jeg havde da heller ikke forventet mindre fra Snehvide.
Dejlig opdatering :slight_smile:

Dét var da noget af en nyhed…sikken en nedgang i T4-tallet…wow!

Snehvide kan bare slås for sit helbred…en sej kat :slight_smile:

Dejlig opdatering :thumbup: & godt at høre :slight_smile:

Hvor er det skønt at høre :thumbup:

Hvor er jeg glad for at høre at det går så godt med Snehvide :slight_smile:

Hvor dejligt at høre FF. :slight_smile:

Tak for jeres tanker og hilsener, Susanne, Anne, Sim, Ea, Maja, Ann og Elisabeth. :slight_smile:

Jeg synes også, det er en stor ændring på så kort tid.

Skøn opdatering :juhu:

Dejlig opdatering FF :slight_smile:

Godt jeg gik ind og læste alligevel, frygtede sådan det var dårlige nyheder…

Men dejligt at det bare sådan går fremad med Snehvide, hun kan bare det der :rock:

dejlig dejlig jule opdatering :slight_smile:

Det var da dejligt :ok:

Tak for jeres tanker og hilsener, Susanne, Marianne, Eva, Vivi og Carina. :slight_smile:

Prinsessen har lige taget en ordentlig brydekamp med Rags, så hun er i den grad stadig sit gamle jeg… :ok:

:slight_smile: Åh det var en god opdatering:):slight_smile:

Dejligt, at I allerede kan se, det har gjort en forskel for Snehvide i positiv retning med behandlingen :ok:

Dejligt at prinsessen har fået det bedre:)