Snestormen er over os

Jeg vågnede kl. 5 her til morgen. Lidt tidligt det giver jeg jer ret i, men jeg har været så spændt på om meterorologernes spådom om snestorm over Danmark var korrekt - og ja sneen væltede ned.
Da jeg kom ned fra 1. salen i huset kunne jeg mærke at huset var lidt koldt:fryser: og ganske rigtig kunne jeg se at fyret som står ud i mit udhus var gået ud i løbet af natten. Jeg kan se ud gennem mit køkkenvindue og ind af vinduet til udhuset at et display der står op blinker. På med det varme tøj og ud i vejeret for at tænde fyret. Det er et pillefyr og det fejltænder engang imellem - det er helt normalt.
Nå ind med mig igen og under dynen på sofaen:godnat: - jeg falder heldigvis lidt i søvn igen og vågner mere udhvilet ved 8-tiden. Klokken lidt over 8 går strømmen. I mit hovet ser jeg allerede frem til en dag uden varme, kaffe, telefon mv:uha:. Jeg går straks igang med at finde lommelygter og tænde stearinlys:julelys01 og forbereder mig til en dag under dynen. Strømmen kommer igen kl. 8.24 og jeg styrter ud i køkkenet og sætter vand over til kaffe:kaffe:. Jeg fylder lige en termokande sådan for en sikkerhedsskyld:)

Jeg skulle egentlig til Silkeborg i dag og besøge en af mine veninder. Jeg tror nu jeg bliver hjemme for jeg bryder mig ikke alt for meget om at køre i sådan et vejr. Derudover er sneen føget sammen i min indkørsel, så der nok går et stykke tid før jeg har skovlet den og bilen fri.
:frossentunge:
Jeg tror det bliver en dag med massere udfordringer for os alle held og lykke med dem.

Uhh hvor jeg lige fik flashbacks til min tid på landet brrrrrrr håber at du kommer godt i gennem snestormen uden for mange problemer :slight_smile:

Ja det er også begyndt med snevejret her :slight_smile:
Vi har provianteret og holder os en pyjamas-dag med klatkager, småkager og varm kakao :slight_smile:
Kattene ligger og kigger ud på vejret fra deres pladser i hhv kradsetræ og på hylden over radiatoren :lazykitty:

Da jeg var ude med vufferne kl 7 i morges, var der intet her i Rødovre… det blæste ikke engang særligt…
Så da vi kom ind, lavede jeg en kande the, lukkede døren ud til udestuen så her ville blive lidt varmere - og ventede på at Manden ville komme hjem med morgenmad, formentlig omkring kl 8.
Da han kom kl 7,45 var det begyndt at blæse kraftigt op og der var en smule sne i luften…
Nu her ca en time senere, så SNER DET!!! MEGET!!! :slight_smile:
Så det er fint at der ikke er nogen planer overhovedet for dagen… andet end selvfølgelig at vufferne skal ud på et tidspunkt - men de klarer nok en enkelt dag bare i haven, hvis ellers vi leger lidt med dem i sneen :slight_smile:

ca 15 cm har vi fået + lidt fygning…vel ½ m driver, det er slået over i isslag, teperaturen ligger - 0.1, så det bliver sjovt

:snemand

Nu sner det osse her - og det varer ikke længe, før jeg - helt frivilligt - skal ud i det :thumbup::thumbup:

Nu sner det osse her - og det varer ikke længe, før jeg - helt frivilligt - skal ud i det :thumbup::thumbup:[/QUOTE]

Du kan komme forbi og tage Betty med ud, det skøre kræ er klinet til badeværelsevinduet der står på klem :besvimer:

Nu sner det osse her - og det varer ikke længe, før jeg - helt frivilligt - skal ud i det :thumbup::thumbup:[/QUOTE]

Du kan komme forbi og tage Betty med ud, det skøre kræ er klinet til badeværelsevinduet der står på klem :besvimer:

Det vælter ned og fyger så meget at sneen på begge sider ligger helt op til huset. Så kan jeg bruge dagen til at lave marzipan

:kane::kane:

Spænder padderne for kanen og tager herfra om lidt… ses :hjerte:

Her i Odense er der kommet en pæn del sne, og det sner stadig. Især Magic, men også Chili har været ude på altanen en del. Det er åbenbart lidt sjovt. Der er vist stort set ikke et sted på hele altandækket, hvor sneen stadig er urørt :slight_smile: Og så kan man jo lige slæbe lidt af det med ind til mor også (jaja, jeg ved godt, han bare er en korthåret huskat og ikke en i denne sammenhæng langhåret skovkat eller perser :høhø:)

Men jeg skulle måske høre min gæster, om de hellere vil udsætte til en anden gang :gruble: Måske de hellere vil være fri for at skulle ud i vejret med en lille størrelse på 1 år? På den anden side - hvis man er fra Østrig, er man vel vant til det :slight_smile:

Satser på at der kommer nok til at løbegården bliver ordentligt dækket… så skal du bare se snedækket perserkat :smiley: Brian elsker sne - og hans pels er bare slet ikke spor egnet til at rende rundt i den! :S

Jeg tror ikke, der er kommet specielt meget sne her - til gengæld har det blæst ½ pelikan siden før jeg stod op, så sneen bliver kastet rundt.

Heldigvis havde de jo forberedt os, så jeg har købt ind til at bage pebernødder - og derudover har jeg jo killingerne til at holde mig beskæftiget :smiley:

Der er så småt ved at komme varme på huset igen nu, jeg har drukket kaffe og spist blød kogte æg og ristet brød til morgen. Det er utroligt hvor meget man kan sætte pris på strøm når den har været borte i 24min.

Mattis har allerede været ude i løbegården og væltre sig i sneen to gange. Jeg har været meget overrasket over at hans coonie pels faktisk skyr sneen ret godt, så han ikke er drivvåd når han kommer ind. De to korthårede huskattekræ skal ikke nyde noget af at komme ud - ellers tak.

Her i nærheden af Silkeborg har vi vel fået en 15-18cm sne og det daler fortsat lystigt ned - vores juletræ ude i haven er blevet væltet omkuld trods den meget store fod det står(stod) på - men okay fair nok vi laver da bare foden større så kattene kan hygge sig i det 3,7m høje træ når det kommer ind uden det vælter.

Vi skal ud og kører i dag der er ingen vej udenom minimum 60 km og det synes jeg er lidt øv - men knægten skal jo hentes hjem :hjerte:

vi fik bare lige 5-10 cm, en pokkers masse vind og dermed fygning og nu regner det bare :S ikke ret meget snestorm sådan helt ærligt… men det bliver livsfarligt derude nu hvor det regner - det er pisse glat overalt :S

:snemand

Nu går jeg ud i det skønne vejr, og håber at jeg ikke sner ude :tihi:

Nu går jeg ud i det skønne vejr, og håber at jeg ikke sner ude :tihi:[/QUOTE]

:klapper: så bygger du bare en iglo :høhø:

Jul på Vesterbro :slight_smile:
Ikke helt så meget sne som jeg havde forventet.

Vi har en 30-40 cm i haven, de steder hvor vi har ikke ryddet. Og det bliver ved og ved og ved og ved…