Snestormen er over os

Tjaaaa… Her har sollen skinnet hele formiddagen, så alt er tøet lidt og forvandlet til sjap… og her til eftermiddag regnede det…

Det sneer stadigvæk, det har det gjort on and off hele dagen - dog mest on:)
Min søde nabo har lige fået en sneslynge til sin havetraktor som han har brugt flittigt hele dagen også på mit lange fortov og i min indkørsel - det kommer hvis til at koste noget juleguf, når jeg kommer dertil at få lavet noget:)
Jeg har brugt dagen på kreative udfoldelser - jeg har strikket lidt og så er jeg ved at sy en slå-om-kjole med fine aplikationer.
Jeg er meget spændt på hvordan det bliver at køre på arbejde imorgen, da en af de veje jeg skal køre på er meget eksponeret for drivedannelse. Jeg på hellere smide sneskovlen i bilen inden jeg kører.

Her har det sneet i perioder gennem hele dagen. Jeg vil mene at vi har fået 20-25 cm med det som lå der i forvejen. Mille må ihvertfald løfte benene meget højt for at komme frem, når vi går tur, eller hoppe i mine fodspor :høhø:.

Det sneer stadig, men det er ikke frostvejr. Hvor er det smukt med al den hvide sne på huse, træer og buske :).

Men hvor er jeg glad for at vores "vild"katte holder sig hjemme i deres lune kasser i vaskehuset og nøjes med at gå ud i gården eller haven og lege lidt en gang imellem :hjerte::hjerte::hjerte:.

Jeg tager det !!![/QUOTE]

Det skal nok blive rigtig hyggeligt. :rock:

Vi har lavet en punker-snemand. :høhø:

Vi håber hanekammen/istapperne holder til i morgen. Så har naboerne noget at stå op til. :tihi:

Vi har så lige hørt fra Frederikshavn til Århus. Jeg ved ikke om det var en decideret snestorm, nu vi lige kom fra Sverige :tihi: Men det var i hvert fald ikke særligt rart at køre i, og det tog rigtig lang tid, og med en motorvej, der størstedelen af tiden var hvid - lige omkring Randers var der dog tø og sorte veje. Århus var der sne, men tø… Nordpå var det frostsne :slight_smile:

Når 95 % af DSBs toge kørte til tiden, kan man så kalde det en snestorm? Naah!

Hvorfor ikke? Der skal MEGET til før togene ikke kan komme frem - de kan køre betragteligt bedre/længere tid end de fleste biler :wink:

Her er et billede fra for et par år siden (vinteren 2009-10), hvor selv DSB måtte give op - banen var lukket fra Hjørring og videre nordpå. Men det er en absolut sjældenhed altså :slight_smile:

Det her var hvordan sporet så ud videre nordpå…

*Jeg kan SAGTENS undvære det hvide skidt. Vel ser det pænt ud - på billeder - men det er ikke spor sjovt hvis man er tvunget til at skulle ud og køre i det :fryser:

[QUOTE=Blabl;995514]Vi har lavet en punker-snemand. :høhø:

Vi håber hanekammen/istapperne holder til i morgen. Så har naboerne noget at stå op til. :tihi:[/QUOTE]

Hvor er den sej!

:høhø:

[QUOTE=Blabl;995514]Vi har lavet en punker-snemand. :høhø:

Vi håber hanekammen/istapperne holder til i morgen. Så har naboerne noget at stå op til. :tihi:[/QUOTE]

Hvor er den - cool, Simone :høhø:

Det fygede godt med sne i Roskilde området, selv vores altan blev hvid og samme gjorde nettet der dækker altanen. Første gang jeg fik set en hel hvid buddha(min stenfigur på altanen) :tihi:
Men vejene var til at køre på, var kun hist og pist at der var smat som gjorde at bilen lige tog anden kurs, og da vi skulle hjem fra Fuglebjerg om aftenen var vejene dernede helt fri for sne, det var skøn. Det var først da vi nåede Ringsted at sneen igen dalede ned og da vi kom til Roskilde at der var sne på vejene :slight_smile:

Så det var mere typisk vintervejr hos os end snestorm :slight_smile:

Ak så kan formiddagen igen byde på snerydnining

Synes godt nok det bliver ved med at sne. Selvom der ikke ahr været meget “storm” over det der er kommet, er der alligevel kommet en del, og det bliver ved…
Kattene er bestemt ikke tilfredse, de kan ikke sidde i deres altankasser, så det bliver ikke til mere end lige at dyppe poterne i sneen udenfor hehe

Her er ingen sne af betydning, men det skifter hele tiden mellem frost og plusgrader, og det gør det herre glat i perioder.

:inlove:

Ja, det er jeg sikker på - jeg skal nok stå for indkøb, madlavning,bagning, tøjvask og den slags - jeg er god til det - og jeg elsker det ! :slight_smile:

:uha: Det er lige før det sner mere lige nu, end det gjorde igår…

:slight_smile:

Her er der ikke noget snevejr, men da vi ikke bor så langt fra hinanden - er det forhåbentlig på vej.

Her er plads til mere :snemand

Ja, her var det jo også tø igår aftes, og så frost i nat, så her er også et rigtig tykt islag over det meste (i hvert fald fortorvene, hvor jeg har været)

Tak, Marie. :smiley:

:klapper: Tak, Ingrid.

Vi har døbt ham Alfred og han står stadig derude, med fuld hanekam. :ok:

Ja, det er jeg sikker på - jeg skal nok stå for indkøb, madlavning,bagning, tøjvask og den slags - jeg er god til det - og jeg elsker det ! :)[/QUOTE]

Det er en rimelig sweet deal, det her. :tihi: