Snowshoe killinger

Når jeg kan ofre min nøgenhed og ære for en killing, så kan Alice også få lov at kysse med lige hvem hun vil! :slight_smile:

Tillykke med de små Helle og her krydses der også for at no 1 klare den :slight_smile:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Og tllykke med føsdagen Alice - det snakkede vi faktisk om - Alice in wonderland.

Nr 1 bør næsten hedde Alive hvis mis klarer det.

Kattens no 1:-)

Dejligt at læse at andre mindre har klaret det! Tak!

Tillykke
Aldrig i mit lange liv har jeg fået så mange SMS’er
Jeg skal lige hjem fra arbejde, så finder vi ud af noget.
Jeg har sonde og andet

[QUOTE=lenschow;637616]MEN 92 gram - nr 3 - har det forrygende sku jeg hilse og sige:-) Og det har de andre to også:-) Bettemis ligger desværre lidt hensygnet… Ja nu må vi se! De gik sammen 5 døgn og parrede i 4 - måske er nr 1 yngre… Faktisk er det jo den “stærkeste” i kuldet set i forhold til hvad den har været igennem.
[/QUOTE]

Ahh de har jo bagt længe nok.

Hvis den lille ligger for sig selv og føles slatten - så er det ikke godt.

Ind i BH’en med den - når den er varmet op giver du den lidt druesukkervand - eller gedemælk - med engangssprøjte.

Jo det er godt at kunne sondefodre, men killingen har ikke en kinamands chance for at sige fra. Du risikerer at fodre den ihjel.

Ingen mad på en killing der ikke ahr kropstemperatur - det dør de af

Den lille har bedst af sin mors mælk, især det første døgns tid. ¨Så vent lige med alt det der sondefodringsværk. Du kan holde killingen hen til en af patterne og holde et par fingre for sådan at de andre ikke kan skubbe den væk. Kræver lidt tålmodighed, men for hver tår den får , bliver dne stærkere. Jeg fik selv en 50grams killing i sidste uge, det jeg stratede med, var at presse mælk ud, suge dråberne op med en 1ml engangssprøjte og gav den lille. Alternativt, hvis den lille virker træt, er at give lidt sukkervand(afkogt vand med druesukker), det får den lille igang.
Og tillykke med de små, der endelig kom:)

Marina

:kryds: for nr1 :kryds:
Og tillykke med de små snebolde! Hvor er det fantastisk de endelig kom - det må da være det mest ventede kuld i min tid på Kattegale. Glæder mig til at se dem blive større og få farve og navne og så videre. De er dejlige de små :slight_smile:

tillykke med de 4 små :smiley:
Håber meget den første lille klarer den!

Hej Helle først mange gange tillykke…

Har du tjekket dens gane og set efter ganespalte?

Før jeg ville forsøge mig ud i sonde villie jeg starte med at gøre dem der skubber den lille væk mætte. Altså give dem flaske for at se om den lille så kan komme på.

De to killinger jeg mistede nu her ville ikke på pat eller havde flaske og så er det svært at kæmpe. for man skal overveje hvordan dens killings kommende liv vil blive og om man egentlig kun hjælper sig selv ved at give mælk.
Jeg ved det er hårdt det jeg skriver, men af egen erfaring ved jeg hvor hårdt det er at indse at den hjælp man yder kun har været livsforlængende

Jeg må heller skrive at mine killinger døde efter et par dage uden søvn hvor vi varmede dem og satte dem på en Pat. Jeg ville ikke sonde dem.

[QUOTE=line_refsgaard;637637] De to killinger jeg mistede nu her ville ikke på pat eller havde flaske og så er det svært at kæmpe. for man skal overveje hvordan dens killings kommende liv vil blive og om man egentlig kun hjælper sig selv ved at give mælk.
Jeg ved det er hårdt det jeg skriver, men af egen erfaring ved jeg hvor hårdt det er at indse at den hjælp man yder kun har været livsforlængende[/QUOTE]

Der er jo som regel en årsag til de ikke patter eller ikke vil spise - oftest lungeproblemer

Stort tillykke med dem.
:kryds: for den bette klare det.

[QUOTE=kamikaze;637626]Tillykke
Aldrig i mit lange liv har jeg fået så mange SMS’er
Jeg skal lige hjem fra arbejde, så finder vi ud af noget.
Jeg har sonde og andet[/QUOTE]

:juhu::juhu::juhu:

Ditto !!

Jeg har også været med på sms’er de sidste par dage og her til morgen :ok::ok:

OG så har jeg talt med 2 jyllændere lige fra morgenstunden - både Elle og Elin… det er den bedsteste dag i 100 år… :wehu: :juhu: :rock:

Stort tillykke med de skønne små…

X finger og tær for det lille pus…

Tillykke med mislilnger

Update: Nr 1 er fuld af liv og kæmper som en gal efter at komme til - det var godt at se! Den møffer mest rundt - og skriger op - men før jeg gik ned, blev der ro!
Jeg kunne ikke uanset min gode vilje komme til at kigge om den fandt en pat, for Fie syntes det var nok nu… Men jeg tror den gjorde… Jeg holder øje

Tak Brita - vi sætter stor pris på din hjælp undervejs!

De andre tre er sjove - en har sat sig på en pat, og der ligger den og sutter og nyder det, mens de andre to begge vil ha den samme, så de småslås - allerede! De to blir et par baryler!:slight_smile:

Der er en dreng ku jeg se:-) Det viste han mig lige selv haha

Vi tjekker lige nr 1 igennem igen senere for spalte osv… Lige nu ønsker mor ro, så det må jeg acceptere. Hun er rigtig dygtig men det er overvældende for hende med mit rend om nr 1…

Tillykke med kuldet - det blev jo fredag. :smiley:

Jeg krydser fingre og tæer for No.1 - sålænge den vil kæmpe for det, er der håb.:ok:
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Kæmpe stort tillykke med det længe ventet kuld…:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:
Jeg krydser også alt der krydses kan for den lille og håber de alle klarer sig igennem.

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Først et KÆMPE stort tillykke med mislingerne :wehu:

Og så vil jeg sige - godt kæmpet for den lille misling nr. 1.

Og til sidst vil jeg :kryds: :kryds: :kryds: for, at den lille fighter klarer den.

STORT tillykke med DK’s første snesko-børn :hjerte:

Jeg har simpelthen været SÅ spændt! :tihi:

Jeg håber den lille klare den, og krydser alt hvad der krydses kan :kryds:

Og jeg gættede også på 4 :slight_smile:

Hvor bliver det altså spændende at følge dem :juhu: