Snowshoe killinger

Gad vide, hvad Mads Mikkelsen siger til det :lol::lol:

Det er nu altzå Viggo Mortensen, du skal møzze med… :høhø::p[/QUOTE]

Der er vel byttemærke på gaven ? :slight_smile:

Tak for de søde ord om de små - de ligner isbjørne:-)

Og det er som om de blir mere fluffy time for time :slight_smile:

Ja jeg er også selv temmelig overrasket over mine evner som genopliver:-) Jeg havde læst lidt i en bog og herinde om det, men i situationen, der handlede jeg bare rent per instinkt. Det er utroligt hvad man kan huske i spidssituationer når adrenalinen vækker en på et sekund

Ja fredag men ikke langfredag - det gik dælme hurtigt! :slight_smile:

Rigtig stort tillykke med de små :smiley:
Og masser af :kryds: for den lille bitte.
Endelig kom de :thumbup:

[QUOTE=lenschow;637683]Tak for de søde ord om de små - de ligner isbjørne:-)

Og det er som om de blir mere fluffy time for time :slight_smile:

Ja jeg er også selv temmelig overrasket over mine evner som genopliver:-) Jeg havde læst lidt i en bog og herinde om det, men i situationen, der handlede jeg bare rent per instinkt. Det er utroligt hvad man kan huske i spidssituationer når adrenalinen vækker en på et sekund

Ja fredag men ikke langfredag - det gik dælme hurtigt! :-)[/QUOTE]

Når man står i en panik-situation, tror jeg man handler pr. instinkt. I mit første kuld, røg jeg osse ud i en genoplivning …Prettys første killing, som hun fødte ved egen hjælp, inden hun røg i kejsersnit, var skindød ved fødslen …Pludselig handlede jeg osse pr. instinkt, med at få slynget, og masseret …Og pustet i ansigtet :-). Og da jeg endelig mærkede at han ville livet, så gav jeg ham et par dråber druesukker, og efter det var han klar til at tage kampen op. Det eneste jeg foretog mig efter Pretty selv kunne overtage hendes børn, var at lægge ham til de bedste patter, nogle gange i døgnet …Han blev snart lige så stor og fræk som de andre :-). Så opgiv endelig ikke den bette fnug endnu :slight_smile:

Stort tillykke med killingerne :juhu:

Forhåbentlig får nr. 1 kæmpet sig tilbage :kryds:

Tillykke med de små! :hjerte:

Tillykke med alle de små fine katte-børn.

Godt at # 1 allerede virker bedre og at den kæmper måske Alive skal udvides med “and kicking”

//youtu.be/ljIQo1OHkTI

:kryds: for den fortsatte kamp om mælkebaren

:slight_smile:

Stort tillykke med firlingerne

ENDELIG :slight_smile:
Tillykke med de fire første danske sne sko :slight_smile:
Håber nr. 1 får det bedre og klare den, men hvorfor skulle den ikke
det når den allerede viser at den er en lille fighter :slight_smile:

Tillykke med Jeres første kuld.

Det har da været noget et adrenalin kick at start med genoplivning.

Jeg må indrømme, at jeg ikke for guld ville have undværet min “mentor” Marina til mine første 3-4 fødsler for efterhånden maaange år siden, det giver en tryghed som er ubetalelig.

Håber den lille retter sig, men indimellem er der bare nogen der ikke vil ( fortæller så lige om Rioja, der vejede 48 gram og lever i bedste velgående :-))

KH
Linda

Den killing jeg skal hente om 8 dage, han startede også livet på en meget dramatisk måde, hvor han måtte genoplives. Men han lever i bedste velgående, og han er lige så stor og frisk som sine søskende.

Nææh dog - så skete det endelig :juhu:
Stort til lykke med kuldet! :slight_smile:

[QUOTE=lenschow;637624]Og tllykke med føsdagen Alice - det snakkede vi faktisk om - Alice in wonderland.

Nr 1 bør næsten hedde Alive hvis mis klarer det.[/QUOTE]

:hjerte::hjerte:

Synes hun/han skal hedde :

All Star Tante Tut’s Hope :wehuu::wehuu::wehuu:

:besvimer::besvimer::besvimer:

Nej da ?!

Vil du ikke hellere møzze med Elin’s Viggo Mortensen ??

Det ville jeg vælge - ham er så dejlig - og så kan han lave 4-linger :ok:

En “snebyge” gled hen over Hvilsom, og ned dalede 4 skønne snefnug :hjerte:

Hjertelig tillykke med killingerne, som jeg glæder mig meget til at følge herinde.

tillykke med 4kløveret og din ilddåb som opdrætter - du er ikke den første, som ikke har den mest rolige fødsel. Noget vi noget gange bare må acceptere, at sådan er det - og andre gange, så kan vi mennesker skabe “kaos”…jeg husker min første fødsel, og det var HELT klart menneskerne, som var skyld i en træls fødsel - jeg er blevet klogere, og “skaber mig ikke tosset” når jeg en panikken nyopdrætter i tlf eller ved min side - ej heller når det virkelig er ved at gå HELT galt, så skal vi som hjælpere bare forholde os rolige…så går det som regel meget bedre.

Fødsler opleves meget meget forskelligt - jeg HADER fødsler indadtil men udadtil forholder jeg mig roligt og “kold”…vi skal huske på, at det er det mest naturlige, og heldigvis går det som regel godt.

Jeg anbefaler aldrig at flytte en missemor der er stresset, men lader hende føde, hvor hun føler sig tryk (med mindre det er til fare for hende og ungerne, hvor hun vil være) - ofte flyttes hun så stille og rolig når nr. 1 er født, for så har hun den at koncentrere sig om…men det er jo ikke alle som acceptere det. Måske er birmaer bare ekstrem nemme at føde med? har ikke prøvet andre racer, andet end pr. sms eller tlf. Og det har været britte.Og jeg bruger altid samme fødekasse og sted hvor de fødes…så mine går altid i fødekassen når de skal føde, og accepterer det…kun ganske få har ikke haft lyst til at føde nr. 1 der…desværre i min opredte seng ved siden af fødekassen. Vores kasse står altid ved siden af brændeovn midt i stuen, hvor der er masser af liv - og jeg har aldrig i mine 50 kuld måtte lukke en hunkat fra de andre i en fødsel - de er med hvor det sker…nogle i kassen og nogle gange på meget lang afstand ;O)

Anyway, så er 58 gram ikke total lille…det er 43 gram ;O) - den skal nok klare det, og de andre er jo heller ikke gigakillinger. Så ro på - og tager den selv ansvar for sit liv, og forsøge at die, så skal det nok gå - og ellers så må i supplere med sonde/eller flaske - anbefaler altid sonde, idet det er nemt, hurtigt, og korrekt givet så du ved hvor meget trolden får.

Det er guddommelig spændende med de små, og hvordan det hele ændrer ens liv, når man pludselig ikke får set tv avisen, fordi der kigges ned i fødekassen hele tiden - sådan er det ihvertfald her…og trykmærker på ankler …pas på… ;O) det fik jeg ved mit Z kuld ;O) så nu sidder jeg altid på lammeskin ;O) har stadig ar efter mine trykstår, som jo var dybe da jeg fik hul på dem ;O)

ring eller skriv “Lene Skov” hvis jeg kan hjælpe dig med noget - ok? men kan høre du har masser af hjælpere - jeg anbefaler altid, at folk holder sig til ganske få til råd og vejledning - specielt under en fødsel…for min erfaring er absolut at flere kokke fordærver maden her…

KH Heidi

PS findes din race i langhårsvariant?

Stort tillykke med de små :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg har hørt om indtil flere killinger med lavere fødselsvægt, der har klaret sig ganske glimrende, så det er i hvert fald ikke det, der skal stresse :smiley:

:):slight_smile:

Rigtig dejligt med positiv respons om den lille killing - …

:lys-ide::lys-ide:

Kom lige i tanke om noget :

med disse killinger (og andre racer) - er det lidt mere spændende, fordi de fødes cremefarvede - og så efterhånden får deres farver. :wehuu:

Med bimser og raggdolls ved man jo næsten, hvilken farve maske de får - men ikke med snesko - for de er jo ikke fuldt maskede - så jeg glæder mig bare SÅ meget til at se dem om 4-5 uger :juhu:

Men forventer selvfølgelig som minimum en ugentlig update med billeder… :cool2:

Tillykke med 4-kløveret :slight_smile: Håber lilleprutten klarer sig og får indhentet de 3 andre :slight_smile:

Mens jeg husker det: Stort tillykke

Og så:
Lad være med at begynde at give nogen form for erstatning. Den lille skal nok klare det. Missemor har 8 patter og den lille er bare træt efter den hårde start, for den var først født og har nok været længere tid om at komme ud. Når den har sundet sig, skal den nok finde sig en pat. I starten vil der altid være lidt kamp om patterne (især de forreste), men det er kun, indtil de har fået sat deres duftmærke (via spyttet). Så er den pat reserveret.

Tag en kop kaffe og en lille én på øjet. Når du så vågner, er alt fred og idyl, skal du se.

Og når du engang er blevet en gammel, erfaring “rotte”, kan du smilende fortælle om din første fødsel, hvor du lå halvnøgen med en killing mellem babserne og en fødende hunkat på maven.

Se dét skulle være taget på video - i hvert fald fotograferet.