Søde navne

Hvilke navne herinde er I faldet for?

Jeg må indrømme, at hver gang jeg læser Monas Mette-pige og Cykelmyggen, så bliver jeg så glad om hjertet:)

Det er herlige navne, som gør mig i godt humør:wehuu::wehuu::wehuu:

Især Mette-pigen - det er bare sødt…:hjerte:

Jeg faldt for længe siden for et navn og det var Charlie :inlove:

Da vi fik Charlie hed han Avalon som jeg slet ikke kunne forene mig med.

Derfor kom Avalon til at hedde Charlie.

De to andre navne du nævner er også rigtig søde :wehuu:

Jo, jeg ved, hvad du mener :slight_smile:
Min Gia er slet ikke en Nanette (lille, fiks og fransk), men en Gia - en lille, stor diva af en perserpige på over 4 kg med en herligt italiensk blanding af kejserinde og kærligt-genert legebarn. Giananetta l’imperatricetta :stuck_out_tongue: Gia gissemissepige :ups:
Avalon er en fjern og tåget ø - men Charlie er en småfræk hyggefrans -høhø
Lion er en værdig over-hankat - Leise er en hyggetrold uden stemme :tihi:
Og ligeså er det med Leo, og var det med Fysse :rip: - hyggenavne til en personlighed, man kender godt :slight_smile:

Tusind tak for dit søde indlæg Helle.:wehuu:

Det gør til gengæld mig varm om hjertet.

:hjerte::hjerte::hjerte:
Kærlig hilsen
Mona
Helle…du får lige et billede af Mette-pige - selvom hun er uartig -
og rækker tunge.

Det sødeste navn for mig er Pippi. Vores Pippi er den sødste og frækkeste og mest stribede missepige man kan ønske sig. Jeg havde længe ønsket mig en stribemis, men at hun skulle passe så perfekt til mit yndlings missenavn havde jeg ikke drømt om.
Knus Elin

[quote=Leopolds mor;125249]Det sødeste navn for mig er Pippi. Vores Pippi er den sødste og frækkeste og mest stribede missepige man kan ønske sig.
Knus Elin[/quote]

Har en nymfeparakit, der hedder Pipi, men hun er vist blevet til en han. :tihi:

Nå, men af kattenavne herinde, synes jeg at Skattekat`s ( nu tidligere ) Yrja er et herligt og specielt navn- husker desværre ikke betydningen mere. -surrender

Jeg mener, det er Linda (Copycat), der har en kat, der hedder Bolleå -Skønt navn, der får mig i godt humør!

:inlove::inlove:

Der er rigtig mange søde, sjove og fine navne herinde… men… HANS OTTO til en rødhåret gadedreng, det er godt nok toppen af poppen.

:rock::rock:

Jeg kan godt lige navne som Zimba, Gizmo, Nuunu, Dina, Tøssedreng og den slags, de er nemme og ligger godt i munden.

mine kattes navne er valgt udfra deres personlighed, bortset fra Midi da jeg ikke kunne finde på noget navn der lå tæt op af det hans gamle ejer gav ham, så derfor beholdt han sit navn, mens sorte satan hed sorteper først, men det var for “almindeligt” til en kat der tilhører mig og med hans opførsel den første tid her så blev han omdøbt til sorte satan…

Elvira fik sit navn af min eksdame fordi jeg sendte sms´er rundt efter navneforslag, hendes søster (:rip:) hed Eowyhn efter Ringenes Herre, My er opkaldt efter lille My fra mummitroldene og hendes navn passer stadig og Ninja fik sit navn fordi hun var en frygtløs lille tumling da hun kom, at hun også er mors lille baby-misser bliver brugt til daglig, men ville ikke have et alt for “nuttet” navn til en overlever, og hendes søster som jeg fandt et hjem til hedder Jinx.

Jeg syntes Cykel-myggen er et rigtigt sødt navn :slight_smile:

Nuunu:hjerte:

er bare helt syg med det navn :inlove:

[quote=Buffy;125271]

Nå, men af kattenavne herinde, synes jeg at Skattekat`s ( nu tidligere ) Yrja er et herligt og specielt navn- husker desværre ikke betydningen mere. -surrender[/quote]

‘‘Yrja’’ kom af det islandske ord yrjótt … som er farvebetegnelsen på en tortie, selvom ordet i sig selv osse kan bruges om noget der er spættet, eller om multifarvet garn … altså noget der har flere farver der er rodet sammen på en tilfældig måde :thumbup:

Takker- det passer jo også perfekt til den lille dame. :thumbup:

Gizmo er vist forresten et af DKs mest almindelige/populære kattenavne, jeg synes, at jeg så noget statistik om det på netdyredoktor for ca 1 års tid siden.
Det betyder dims/tingest/himstregims.
Personligt kunne jeg så snarere finde på at kalde en huskat eller blanding for Thingamajic :stuck_out_tongue:

[quote=MiSi;125759]Gizmo er vist forresten et af DKs mest almindelige/populære kattenavne, jeg synes, at jeg så noget statistik om det på netdyredoktor for ca 1 års tid siden.
Det betyder dims/tingest/himstregims.
Personligt kunne jeg så snarere finde på at kalde en huskat eller blanding for Thingamajic :p[/quote]

lool det blev min eks kaldt…

Her er det kun Filur, der har fået navn efter sin personlighed- han kunne simpelthen ikke hedde andet. :tihi:

Panda var bare en Panda. Vi prøvede med andre navne først, men kom hele tiden til, at kalde hende for Panda, så det endte selvfølgelig med, at blive hendes navn- de andre kattes navne har vi stjålet fra serien Charmed.

Min veninde har animeret cykelmyggen - atså myggen ikke Monas kat:-)

Jeg er helt vild med navnet Sookie og derfor blev Sookie døbt Sookie, da det passer perfekt til hende :slight_smile:
Men jeg synes nu også det er helt vildt charmerende at Sine har en birma der hedder Gilbert, det er da kært

Uha jeg er fx vild med Willy, Nelly, Lucie og Charlie, men det kan alle mine katte jo ikke hedde :tihi: :inlove: