Søde navne

Min allerførste misling hed Aviaya…det syntes jeg er SÅ flot et navn. Det betyder lille kvinde på grønlandsk :wehuu:
Aviaya bor i Frankrig så det hedder hun ikke mere, men istedet hedder hun Kiki

[quote=MiSi;125759]Gizmo er vist forresten et af DKs mest almindelige/populære kattenavne, jeg synes, at jeg så noget statistik om det på netdyredoktor for ca 1 års tid siden.
Det betyder dims/tingest/himstregims.
:p[/quote]

Gizmo…det er navnet på en Mogwai…den mærkelige lille skabning fra filmen Gremlin’s
Og det var efter den film, det blev så populært et kæledyrsnavn

Jeg vil helst at Banden har navne der både relaterer til deres personlighed og samtidig har rod i den nordiske mytologi :slight_smile:
Undtagelsen er så selvfølgelig Ting, som vi aldrig fik givet et ordentligt navn… og Leo, der kom som voksen og udmærket var klar over, hvad hun hed! At vi så meget ofte kalder hende Lusen eller Lusepuster er jo så en helt anden sag!!! :smiley:

Jeg har en drøm om en kat, der hedder Stærkodder… men Jan har nedlagt forbud mod navnet… og den anden form Starkad dur ikke, da der er et skovkatteopdræt ved det navn… Men Stærkodder - det er da bare for godt!!! Og den mytologiske figur med navnet var en barsk herre, så navnet ville være perfekt til en skovser…

[quote=Ann K;127401]Jeg vil helst at Banden har navne der både relaterer til deres personlighed og samtidig har rod i den nordiske mytologi :slight_smile:
Undtagelsen er så selvfølgelig Ting, som vi aldrig fik givet et ordentligt navn… og Leo, der kom som voksen og udmærket var klar over, hvad hun hed! At vi så meget ofte kalder hende Lusen eller Lusepuster er jo så en helt anden sag!!! :smiley:

-LOL-LOL-LOL-LOL

Jeg har en drøm om en kat, der hedder Stærkodder… men Jan har nedlagt forbud mod navnet… og den anden form Starkad dur ikke, da der er et skovkatteopdræt ved det navn… Men Stærkodder - det er da bare for godt!!! Og den mytologiske figur med navnet var en barsk herre, så navnet ville være perfekt til en skovser…[/quote]

:wehu::wehu:

Jan, jeg kender dig ikke, men for mig lyder du som en klog mand… hold fast i dit - lov mig det !

:kryds:

Nanoq hedder det på tavlen - ja faktisk Nanoq Nuuk.-) Han er en bjørn og han er skam hvid:-) Så derfor hedder han det endnu.

Tara hedder Oline Shiela - hun måtte skifte sagde hun selv. Tara er en blå kvindelig buddha, som med at skrapt sværd SKÆRER menneskers forstyrrende og skadelige følelser og tanker væk. Tara er ven med Bono fra U2 på Facebook fordi der også er noget med en irsk Tara:-) Det var Bono, der bad Tara om venskab haha. Så det er slet ikke mig, der er “ven” med den kendis - det er Tara - naturligvis:-)

Tip - Robbie Tiptop of The Pop - opkaldt efter Robbie Williams og opføre sig som ham! Hed Tip hos Elin fordi han har hvide ØRETIPPER:-)

Maggie… uha… hun hed Magnus, døbt af Mogens og Elin - indtil HAN skulle kastreres og blev steriliseret:-) hihi Hun har siden fået mig til at fortælle folk, at Maggie kommer fra hendes sande navn - Miss Black Magic:-)

Eistibus - spådommens Engel. Et smukt navn, men næppe et jeg vil kalde ham. Jeg tror jeg vil kalde ham Tino.

Så kan jeg kalde på ham og Tara samtidig

Tara-Tino (Tarantino hihi)

Jeg ELSKER at navngive dyr!

Thomas Omalley - det giver vist sig selv:-)

Nicolas Kidmann - jamen han er en HAN - og han er rødhåret med blå øjne som Nicole Kidman:-)

Det var vist dem:-)

Helle betyder hellig, men det navn ville jeg heller aldrig give mig selv:-)))

Mit buddhistiske dåbsnavn er Karma Dangjø Dølma - Den Sande Dharmas Befrierinde, men jeg ved at mange kalder mig “Hanne”, “Mette” og endda… HELGE!
Jeg lystrer ikke på nogle af dem . men så er der da lidt at vælge imellem hahahhaha

[quote=lenschow;127784]Nanoq hedder det på tavlen - ja faktisk Nanoq Nuuk.-) Han er en bjørn og han er skam hvid:-) Så derfor hedder han det endnu.

Tara hedder Oline Shiela - hun måtte skifte sagde hun selv. Tara er en blå kvindelig buddha, som med at skrapt sværd SKÆRER menneskers forstyrrende og skadelige følelser og tanker væk. Tara er ven med Bono fra U2 på Facebook fordi der også er noget med en irsk Tara:-) Det var Bono, der bad Tara om venskab haha. Så det er slet ikke mig, der er “ven” med den kendis - det er Tara - naturligvis:-)

Tip - Robbie Tiptop of The Pop - opkaldt efter Robbie Williams og opføre sig som ham! Hed Tip hos Elin fordi han har hvide ØRETIPPER:-)

Maggie… uha… hun hed Magnus, døbt af Mogens og Elin - indtil HAN skulle kastreres og blev steriliseret:-) hihi Hun har siden fået mig til at fortælle folk, at Maggie kommer fra hendes sande navn - Miss Black Magic:-)

Eistibus - spådommens Engel. Et smukt navn, men næppe et jeg vil kalde ham. Jeg tror jeg vil kalde ham Tino.

Så kan jeg kalde på ham og Tara samtidig

Tara-Tino (Tarantino hihi)

Jeg ELSKER at navngive dyr!

Thomas Omalley - det giver vist sig selv:-)

Nicolas Kidmann - jamen han er en HAN - og han er rødhåret med blå øjne som Nicole Kidman:-)

Det var vist dem:-)

Helle betyder hellig, men det navn ville jeg heller aldrig give mig selv:-)))

Mit buddhistiske dåbsnavn er Karma Dangjø Dølma - Den Sande Dharmas Befrierinde, men jeg ved at mange kalder mig “Hanne”, “Mette” og endda… HELGE!
Jeg lystrer ikke på nogle af dem . men så er der da lidt at vælge imellem hahahhaha[/quote]

Hvordan finder man sit Budistiske navn?

Pia betyder from, hmmmmm.

Du tager tilflugt hos en lama som går i en meditation og forvandles til buddha selv, som tildeler dig navnet:-)
Det er såre simpelt haha

Det er en ceremoni - jeg overvejede nonnelivet på et tidspunkt, og da tog jeg tilflugt hos en tibetansk lama.

Jeg valgte så at blive i orkanens øje i stedet - i hvert tilfælde ind til videre.
Der er nemlig nok at gøre her lige nu.

MVH

[quote=lenschow;128965]Du tager tilflugt hos en lama som går i en meditation og forvandles til buddha selv, som tildeler dig navnet:-)
Det er såre simpelt haha

Det er en ceremoni - jeg overvejede nonnelivet på et tidspunkt, og da tog jeg tilflugt hos en tibetansk lama.

Jeg valgte så at blive i orkanens øje i stedet - i hvert tilfælde ind til videre.
Der er nemlig nok at gøre her lige nu.

MVH[/quote]

Okay, ja det lyder jo nemt, men prisen er sikkert ikke billig.
Ja her er rigeligt at lave, jeg kunne ellers godt bruge nod fred i verden og ingen ondskab.

Det er gratis… du må være gift hvis du vil som buddhistisk nonne eller munk -)
Det er ikke som i andre nonneordener.

Min drøm var at flytte til Tibet og bo i en hule blandt sneleoparder -indtil min lærer sagde, at Himalaya var hvor jeg ønskede det. lige her. Sindet er uendeligt.

Så derfor bor jeg nu i Himalaya:-)

Blandt MCO og huskatte:-)

I stedet for at flygte valgte jeg den eneste løsning for mig - at se verden i øjnene. Det er også årsagen til, at jeg meditere med åbne øjne. Jeg lukker ikke øjnene for noget mere.

MVH

Okay, jeg troede ikke noget var gratis mere, det er så sjællent at opleve det…
Ja sindt er uendeligt, og du kan bo lige hvor du vil.
Jeg får ikke mediteret så meget som jeg gerne vil, men det kommer forhåbentlig når jeg flytter.

www.buddhisme.nu

du kan jo starte med at besøge dem her:-)
Jeg vil gerne med - de er skide søde og sjove

Og nej - økonomi skal naturligvis ikke forhindrer nogen at at søge oplysning

MVH

Jan, jeg kender dig ikke, men for mig lyder du som en klog mand… hold fast i dit - lov mig det !

:kryds:[/quote]

Nej, nej… prøv lige at tjekke HVEM Stærkodder/Starkad var her
Og selv i døden var han altså bare for RÅ se selv

Det er bare et godt navn, der klinger af hedenskab, heltegerninger og vold :fløjte:

Men nej… Tjalfe skulle hedde Tjalfe suk
Nå okay… han var nu heller ikke ueffen Trældom og dernæst som ledsager for Thor og Loke

Jeg har altid drømt om et dyr der hed Loke:-)

[quote=lenschow;129048]www.buddhisme.nu

du kan jo starte med at besøge dem her:-)
Jeg vil gerne med - de er skide søde og sjove

Og nej - økonomi skal naturligvis ikke forhindrer nogen at at søge oplysning

MVH[/quote]

Du kommer da bare med, men det bliver altså ikke lige nu, har så rigeligt at se til.

Eller du kan komme med:-)

Jeg er der tit:-)

[quote=lenschow;129194]Eller du kan komme med:-)

Jeg er der tit:-)[/quote]

Det vil jeg meget gerne Helle.

Generelt dur jeg bare ikke til de der “søde navne” til mine dyr!
Et navn skal have personlighed og må gerne udtrykke dyrets “styrke”… Og det gør Misser, Misling, Mivs og den slags ikke i min verden…

Så derfor har vi herhjemme forsøgt at give vores dyr personlige navne… valgt udfra hvem de er…
Måske også derfor at det vil være helt utænkeligt at “genbruge” et navn? Hvadenten det er kaldenavn eller kælenavn…

Så jeg vil stadig forsøge, at få Jan overtalt til Stærkodder… og vil virkelig gerne have en pigemis ved navn Sitka en dag :slight_smile:
Jan har for øvrigt fundet frem til at en evt Japanese Chin hanhund skal hedde Beowulff på dansk kaldet Beovulf :tihi:

Nej jeg gider heller ikke mis og miv osv:-)

Personligt elsker jeg navne på guder - både græske og nordiske. og så gammeldaws navne…
Desværre er det ikke mig der har navngivet Nynne… Hvis det var det havde hun nok heddet Athene, Penelope eller Clara

Beowulff er også et fedt navn! Så det kan jeg godt forstå Ann
Jeg blev introduceret til fortællingen på mit engelskhold i USA og har været vild med historien lige siden, ved ikke hvorfor…men der er bare noget over den historie og selve navnet er for mig fuld af styrke :slight_smile: