Søde navne

Mine katte får deres navne fra mad/drikke… eller tegnefilm… :slight_smile:

-Svupper (Kommer fra Nemo-filmen)
-Fanta (Sodavand)
-Faxe K (Sodavand)
-Holly (Chokoladebar)
-Yankie (Chokoladebar)

Melua:wehuu:,DÈT er da sødde:thumbup:

Mine katte får navne, der indeholder bogstavet i.

Nicky
Sabina
Ferina
Nikita

:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Vores hedder.

Remonce.
Zafarrancho.
Milagro.

Og så har vi været de lykkelige ejere at en hun kanin ved navn.

Sir Elton von Bent Larsen d. 2 Kaldt Elton. Er helt vildt med det navn.

M og Z er tavle navne. Remonce er påfundet fordi vi gerne ville have at hun skulle hedde noget fransk. Det viser sig så at Remonce er pærer dansk (kagefyld) opfundet af en dansk bager i 1800 tallet-høhø

Jeg ved ikke, om det er mig, der er fantasiforladt, men mine katte hedder altså det, som opdrætteren har kaldt dem - og jeg har ikke rigtig overvejet at kalde dem noget andet. Det må være, fordi jeg synes navnene er ok :slight_smile:

Ved ikke om du er fantasiforladt Charlotte. Mine to med tavle hedder også det samme som på tavlen men det har lige så meget fordi, at jeg havde vennet mig så meget til navene, mens jeg har gået og ventet på at de skulle flytte hjem at det så bare ligsom var dem de var og det så virkede forkert at de ligepludselig skulle være nogle andre.

Hmm… Altså jeg er glad for M-ord. Så Mea hedder Mea fordi det bare var en ordlyd jeg godt kunne lide, så vidt jeg husker fandt jeg et par år senere ud af at det betyder min på latin?? (Men det ved Mea culpa nok bedre end jeg)
May er May igen pga lyden (Hun var ikke en Minou, missekat på fransk)
Diego hedder Don Juan i virkeligheden, men er meget lidt glad for den hr-rulle-lyd (og heller ikke sj-lyd for den sags skyld) og han havde en bror der hed Don Diego som jeg også havde kig på. Efter at have gået og lidt efter navn til ham i et par uger og var ved at ende med ingenting bestemte jeg mig så for at han sgu bare fik broderens nu jeg var så vild med det :wink:
Jako hedder Jamanako - kunne sleet ikke finde ud af hvad jeg skulle kalde ham og Jamanako synes jeg var for langt. Efter en tråd herinde kom han så på Mega’s forslag til at hedde Jako (mana fjernet)

Jeg har samtidig med at følge alfabetet også prøvet at finde lidt specielle navne, der alligevel passede til kattene.
Da min store, blå hankat Ironside “Ugly” døde, bad jeg til, at der i det kommende D-kuld ville komme en blå dreng. Det gjorde der, og han fik selvfølgelig navnet Dacapo (som senere blev til “Luske”, for sådan var han). Søsteren fik navnet Dilemma, for jeg vidste ikke, hvem af dem, jeg skulle beholde. Jeg beholdt forresten begge to.

Ellers har jeg valgt navne som Inferno, Soja (pga. farven), Fenris, Bad Wolf, Turbo, Fandango, Desperado og Daddy Cool.

Men nu har jeg altså en Piv; Det bliver nok til Pio.
Han hedder ganske vist Mega Image, er 5 mdr. og vejer 5 kg. men selvom han er et stort brød, har han en skinger, pivet stemme, som han bruger konstant.

Det er forresten første gang, jeg ikke har fået hverken sat til salg eller fotograferet mine killinger (har 4 drenge), men der er hele tiden kommet noget i vejen, og så overvejer jeg stadig af beholde en af dem. Det er skisme svært at vælge.
Forhåbentlig får jeg det gjort i den kommende uge.