Sommer og vådfoder

Er jeg den eneste hvis katte ikke rigtig gider vådfoder når det er varmt? I det hele taget spiser de ikke så meget nu, hvilket for Gisles vedkommende er udmærket, men jeg synes jeg hver sommer oplever at måtte smide meget vådmad ud fordi det ikke bliver spist. Og det er lidt træls, for jeg synes jo de skal have tilbuddet.

2 Synes om

For mine katte er det omvendt. Jo varmere det er, des mere vådfoder spiser de. De får en del vand på det - gør dine også det? :slight_smile:

Vores vil gerne have vådmad med meget vand på, men kun til aften / når det er lidt køliger

Hvis vi giver morgen eller midt på dagen så spiser de det ikke.

Tørkost indtaget er uændret, dog spiser de primært om aften / natten.

1 Synes om

Ja, de får vand på, og det drikker de.

1 Synes om

Som vi har snakket om, bliver det spist med god appetit her og det er sjælden, jeg må smide foder ud.
Skulle jeg glemme tiden (selv om det ikke bliver serveret på mere faste tidspunkter, end ‘‘morgen’’ (når jeg står op :cool: ) og aften, så kan jeg være sikker på at blive mindet om det …

2 Synes om

Vores er meget forskelligt med vådfoder, enkelte inhalere også mere end maven kan tåle, mens andre absolut ikke røre det. det er uanset tid på dagen. vores får dog kun om aftenen.

1 Synes om

Vi er helt modsatte… Synes næsten ikke vi kan følge med med vådfoder :ups:

3 Synes om

Mine er meget glade for vådfoder og det er ligegyldigt vejr eller tid på dagen eller faktisk noget som helst andet.

De får altid inden vi går i seng og engang om morgenen og så når der lige falder lidt af. Prøver at lade være med at give på faste tidspunkter fordi jeg ikke gider tiggeri, men helt undgår jeg det ikke fra Theodoristen.

Fiona og Theodor har en tendens til at æde til de brækker sig, så jeg er ret opmærksom på ikke at øse for meget op af gangen.

2 Synes om

Jeg tror også, at mine spiser lige så meget vådfoder som altid. Er det rigtig varmt, spiser de ikke så meget i løbet af dagen, men er så til gengæld voldsultne om aftenen :slight_smile:

Hvor meget af det, de så reelt spiser uanset sæsonen, er en anden sag. Jeg smider masser af det væk hver dag, for de er nogle barylere og spiser aldrig op. Uanset hvor lidt de får.

3 Synes om

Synes bare mine spiser generelt mindre, når der er meget varmt. Til gengæld får de isterninger i deres vand, det er en sjov leg :crazy_face:

5 Synes om

Mine katte er åbenbart bare underlige :smil:

Og så har de fået den idé at vådfoder skal serveres udendørs. Når jeg serverer det i stuen, er det som regel kun Øyvind (og før i tiden Håkon) der går hen til det, men hvis de andre får placeret en skål lige for næsen der hvor de lige befinder sig ude i haven, kan de da godt nedværdige sig til at spise (lidt af) det :roll_eyes:

Nå, her til morgen blev det meste faktisk spist :ok:

7 Synes om

Jeg havde på et tidspunkt en kat, der det sidste halve år han levede, kun drak vand hvis han kunne drikke det af et krus jeg stod og holdt imens han drak. Og hvad gør man ikke for en syg kat man ved man har på lånt tid. :inlove: :grin:

8 Synes om


:flojte:

15 Synes om

Og jeg troede, at mine katte var forkælede :hoho:

3 Synes om

Rags foretrækker også regnvand…


Dushara Tatters and Rags, 06.03.2013

9 Synes om

Mine (læs Guliver) slikker skålene for vådfoder :tihi:

3 Synes om

Mine får ikke vådfoder til hverdag, til gengæld får de det mere eller mindre dagligt, når det er meget varmt. Og så blander jeg det godt op med vand, så de får ekstra vand i sig, når det er varmt. Og de får ikke så meget af gangen, og det hele bliver spist.

Grundlæggende synes jeg ikke de spiser mindre når det er varmt, men de er flade og inaktive.

4 Synes om

Tror bare jeg undlader at nævne, at Manse selv vælger hvor han ønsker at indtage vådfoderet den pågældende dag - er det sat et forkert sted, snuser han kort til det og sætter sig hen og venter ved det foretrukne “bord”… :smirk:
Vand indtages primært af vandkanden i drivhuset - hvilket afføder fornærmede blikke, hvis jeg sku’ ha’ formastet mig til at bruge den til at vande med, og efterfølgende glemt at fylde den igen… :pouting_cat:

9 Synes om

Hvis jeg finder den rigtige slags vådmad den på gældende dag, bliver der spist meget, hvis jeg så også husker og server det på den rigtige tallerken/skål/bakke men også rigtige sted. Skal så lige have med vådmad skal have rigtige tempatur, denne dag, og det følges ikke med vejret, men hvordan sol, måne og stjerner stod i sidste uge,
Vand cirka samme regler.
Når det rigtigt er varm fryser jeg de vitakraft liguid stænger og giver beimis dem som skub op is, eller sådan en halv frossen stang ned i en lille kop vand, det bliver til sluch is snask, det vil han gerne have, :yum:

Beimis er overhovedet slet slet ikke forkælet, har vist bare snakket med jeres katte og lært tricks, så han kan lave gåder til sin ejer

Med venlig hilsen beimis ejer

7 Synes om

Hvordan skulle vi dog få det indtryk at Beimis er forkælet ???

:hoho: :hoho: :hoho: :hoho:

1 Synes om