Jeg sidder med et stor sug i maven, for ligheden er godt nok skræmende, Men vores Silke har ikke den sorte plet på højre bagben, samt det sorte går mere ned på maven.
Jeg ved ikke om der kan sker forandringer i farvefordelingen, men vores Silke er både øre og chip mærket, så når den ryger til dyrlægen, vil vi være helt sikker.
ja de ligner hinanden meget, men så alligevel ikke. Jeg lover dig, at du er den første der får afvide, om der er en ejer til katten - og kunne det være Silke, så er det altså en sensation. Men aftegningerne ændrer sig jo ikke men pelslængden kan gøre den anderledes at se på.
jeg ved GODT vi ikke skal fodre tilløber katte - men den får mad her på 2 måned. Den så skrækkelig ud for 2 måneder siden og har haft godt af noget kvalitetsfoder - men hold kævle vores huskat og den kan æde…men det er hvad jeg kan gøre lige nu…plus opslagene i morgen
Når I nu er ansvarsbevidste nok til ikke bare at stoppe fodringen, fordi ‘nu er det ikke sjovt længere’, så er det rigtig fint at I fodrer på den stakkels kat. Drejer det sig om en flot tam kat - eller hvis der er andre tegn på at katten hører til hos nogle andre, så bør man selvfølgelig ikke fodre. Men i en situation som jeres, så er det det rigtige. Hvis der ikke findes en ejer, og katten skal indfanges, så er hele processen gjort nemmere, ved at katten nu har et tilhørsforhold.
Så fodring af en tilløberkat er ikke nødvendigvis en skidt ting. Man skal bare være villig til at påtage sig ansvaret og få fulgt sagen til dørs, om det så hedder opslag og genforening med ejer, genudsætning eller indfangning og aflivning.
Blot en sidebemærkning - for I gør intet galt. I er netop et forbillede for hvordan man kan hjælpe en tilløber
[QUOTE=KVMette;609770]Når I nu er ansvarsbevidste nok til ikke bare at stoppe fodringen, fordi ‘nu er det ikke sjovt længere’, så er det rigtig fint at I fodrer på den stakkels kat. Drejer det sig om en flot tam kat - eller hvis der er andre tegn på at katten hører til hos nogle andre, så bør man selvfølgelig ikke fodre. Men i en situation som jeres, så er det det rigtige. Hvis der ikke findes en ejer, og katten skal indfanges, så er hele processen gjort nemmere, ved at katten nu har et tilhørsforhold.
Så fodring af en tilløberkat er ikke nødvendigvis en skidt ting. Man skal bare være villig til at påtage sig ansvaret og få fulgt sagen til dørs, om det så hedder opslag og genforening med ejer, genudsætning eller indfangning og aflivning.
Blot en sidebemærkning - for I gør intet galt. I er netop et forbillede for hvordan man kan hjælpe en tilløber :)[/QUOTE]
kunne aldrig finde på at fodre en kat, som ikke trænger “til” det - selv om vi ikke var i tvivl om, at Manse ( den tilløber som fik et nyt hjem 14 før denne her kom) måtte have et hjem, så fik han soveplads her samt mad/vand - der var 22 minusgrader og katten var hunde sulten. For i de grader, så var det super synd for ham - vi kunne ikke engang nå at stille vand ud, så var det desværre frosset få minutter efter. Og ja der gik jo også mange måneder inden vi fandt den rette ejer, som så desværre ikke ville påtage sig ansvar og få den kat kastereret - eller holde den inden på egen grund…Så jeg overtog ejerskabet og via kattegale her, så fik vi ham øremærket, testet, vaccineret og kastereret - jeg sponsorer foder til ham idag, og bor 12 km herfra.
Min mand var ude og besøge ham i går og han har det super godt - er musejæger og en lykkelig kat.