Jeg kunne godt tænke mig at lære lidt om denne katterace, hvordan er de? Er det rigtigt at man ikke kan være allergiske overfor dem? Min mand er jo allergisk men vi elsker jo katte -forelsket - Hvis vi kunne holde kat ville det være en drøm komme i opfyldelse -love
Er der nogle opdrættere i nærheden af Århus som i vil anbefale at vi kunne tage hen for at se nærmere på dem?
Har aldrig rørt ved en eller set en i virkeligheden… Men jeg vil meget gerne lære mere om den og dens adfærd, personligheder, temperament og alt hvad der er til denne race.
Er det en dyr racekat?
Skal den behandles på dens hud og så videre
Er der nogen speciel forskel på denne racekat i forhold til en anden kat, udover pelsen… Eller pelsen der ikke er der :?
Det er nok for langt væk desværre… Har selv lige fundet et link, der kan godt være allergi med disse katte men der står at de fleste opdrættere nok er søde nok til at låne eventuelle købere en kat i et døgn for at se om der sker noget…
Men nu skal manden jo lige overtales til at blive interesseret i denne race… Indtil videre er han lidt skræmt af dens udseende, hvilket vist betyder en del for ham hehe - men jeg plejer altid at få min vilje -shhhh
Dens udseende glemmer han helt sikkeret når han røre ved en, de er ekstram bløde, og de er bare så søde, det ser ud som on de har hænder og man kan se når de smiler…
Elizabeth - Der er også en ny race på trapperne, Peterbald, som heller ingen hår har. Forløbig er der vist en damekat af racen i DK.
Ved du hvad det er hos kattene din mand er allergisk overfor? Deres hår, eller spyt? Ved mange af dem der ikke kan tåle katte skulle det nemlig skyldes et enzym i spyttet. Den sibiriske skovkat skulle eftersigende mangle dette enzym.
Der er faktisk en opdrætter af Sphinx i Horsens. Hun har lige fået et kuld. Såvidt jeg ved har hun evt. tænkt sig at stoppe opdrættet og neutralisere de voksne katte og finde nye hjem til dem. Det kunne måske være mere overkommeligt økonomisk.
En Peterbald ligner mere en orientaler, er mere “spids” i ansigtet, hvor en sphynx har et mere kraftigt snudeparti Og der er også forskel i hvordan ørene er.
Synes nu ikke orientalsk og sphynx ligner hinanden.
Orientalsk korthår og siamser ligner derimod hinanden meget. Det er om de er masket eller ikke-masket der er forskellen der
Selvom manden er allergisk er du hjerteligt velkommen ude hos mig til nus af mine coonere - også gerne med børnene. En god idé kan jo være at have skiftetøj med i bilen og så direkte hjem i bad og tøjet i maskinen så din stakkels mand ikke bliver påvirket [bigloony]
Jeg ville tage kontakt til opdrættere via mail eller telefon, de fleste plejer at være mere end villig til at hjælpe også selv om de ikke lige står med et kuld lige nu.
En anden god ide er at tage på udstilling (lad din mand blive hjemme, der er mange mange katte af alle racer) og mød udstillere og opdrættere de plejer også at være meget glad for at dele af deres affaringer samtidig kan du måske også komme til at røre ved et par katte.
det er mig der har peterbald’en- den er lavet på baggrund af siameser og er en lang og slank kat , hvorimod sphynxen er mere bastant.
du kan evt sammenligne racestandarder på fife’s hjemmeside
prisen er lige hamper uanset race.
er det mest sphynx du er til kan jeg anbefale dig at besøge rex& sphynx klubbens hjemmeside. kan ikke lige huske adressen.
vil så også gøre opmærksom på at en skaldet kat ikke er en begynder kat ! peterbalden er siam af sind og det kræver en del, og der er forskelligt ang hudpleje osv.
for sphynxen gælder det blandt andet at der KAN være foderallergi
Aaaw Annette og Eva, hvor er i søde -forelsket Det ville da være skønt at komme og nusse med nogle dejlige katte -forelsket -forelsket
Jeg tror ikke jeg kan overtale manden til sphinx kattene desværre, prisen ville være ligegyldig for mig, bare den er skøn… Men jeg tror ikke han kan vænne sig til dens udseende…
Men nu skal vi spørge lægen om han kan få vacciner når jeg skal derhen på torsdag… Jeg håber den en dag lykkedes os at kunne få en kat som vi alle kan nyde -forelsket
Dens personlighed er jo også meget til forskel i forhold til en perser som vi er vant til…