Spisning af moderkage... hos mennesker?

[QUOTE=DK Thomani;831980]
Moderkager er i øvrigt noget man sender firmaets nyeste lærling i bageren efter :tihi:[/QUOTE]

:smiley: Men nu kan han måske snart risikere rent faktisk at komme tilbage med kage :smiley: :smiley: :smiley:

:yikes:

Da jeg fødte mit første barn frabad jeg mig faktisk at få vist den “smukke” moderkage.
Jeg havde slet ikke behov for at se sådan noget blodigt noget midt i min IDYL :love2:

Ved fødsel nr. 2 var jeg lidt mere hardcore :tihi: og smed et blik på den smukke, smukke moderkage :uha: (som jordemoderen kaldte den).
Smuk var den sgutte, men det var sådan en slaws tjek på min to-do-liste:
Se en moderkage, tjek og been there - done that !!
Herefter må de for min skyld gøre med den, hvad de vil - blot skal de ikke servere den som “dagens ret” for mig :smiley:

Så må man bede ham om at stille den i moderskabet :tihi:

Eller få den sendt med moderskibet… :tihi:

Svangerskabet.
Vi bad altid nye lærlinge om at finde nøglen til svangerskabet :tihi:

Dengang var de så også 15-16 år når de startede, så det var lidt lettere. Vores elev her på 32 ville næppe hoppe på den :slight_smile:

Ydrk!

Bon appetit! :høhø:

det er åbenbart ikke kotyme at gemme for at vise moderen efter kejsersnit…så jeg har ikke set nogle af mine

men uff at spise dem…fy føj, det er da en bizar ting at gøre

kejsersnitter er også udemærket at sende eleven efter

I’m sorry… men nogen mennesker er altså bare for meget, IMO …

/Mette

Puh, jeg ville nu heller ikke have meget lyst til at sætte tænderne i sådan en.

Men hvis man skal prøve at finde en forklaring på, hvorfor nogle gør det, så mener nogle eksperter, at moderkagen skulle indeholde stoffer, “som kan dæmpe fødselsdepression og vanskeligheder ved at skabe en nær tilknytning til barnet”

http://politiken.dk/videnskab/ECE1590932/moderkagen-boer-maaske-spises/

[QUOTE=Softpaws;832935] så mener nogle eksperter, at moderkagen skulle indeholde stoffer, "som kan dæmpe fødselsdepression og vanskeligheder ved at skabe en nær tilknytning til barnet"
[/QUOTE]

.oO(mon Andreas moderkage findes endnu :gruble:)