Spørgsmål - At skille de legedominerende fra?

Da jeg var barn elskede jeg også når jeg i perioder fik lov til at være alene med den ene eller anden af mine forældre. Vi var 4 børn og man fik da en anden opmærksomhed når man var alene med mor eller far :))

Da jeg på et tidspunkt lavede et kuld hvalpe og beholdt 3 styk !! - så oplevede jeg også et behov for at hvalpene skulle med ud en ad gangen for at blive præget på den rigtige måde.

Jeg synes det er ganske naturligt at i en flok katte, vil der opstå behov for at nogen af kattene har behov for speciel tid alene med “mor” eller “far”.

Som kattene bliver ældre oplever jeg at deres behov for tid alene med mig bliver større og større og jeg synes det er vigtigt at de ældre katte ikke “forsvinder” i en gruppe af yngre og mere livlige/vilde katte.

Det vigtigste må være at kattene trives - og ikke at de skal underlægges et liv VI som mennesker mener er det rigtige. Derfor - når man har mere end en kat - så må man lytte til kattene og finde ud af hvad der er det bedste for den enkelte kat - også selv om det ikke passer ind i vores ofte sentimentale ide om at have alle kattene sammen i en “lykkelig” gruppe :))

mvh

Teresa