Stadig lige fyldt med råddenskab

Jeg håber, at folk, der støtter indsamlingen, ved, hvordan DKs for tiden mest omtalte kattehandler ifølge rygter og øjenvidneberetninger fra tidligere stråmænd, opkøbere og sælgere behandler sine katte.

Hvis de ydre rammer sættes i stand, så syner stedet måske bedre på overfladen, men inden under - inde i skurene - er det, der sker - eller måske sker - stadig lige råddent.

Jeg husker kattehandleren selv indrømme - og senere forsøge at trække tilbage “fordi det bare var en joke” - brug af gaffatape og vold i forbindelse med pelspleje. Øjenvidner har fortalt om selvbestaltede aflivninger, dog uden at kunne dokumentere via film eller fotos. Flere af disse vidner er tidligere samarbejdspartenere.

Alt sammen afvises af kattehandleren selv.

Men hun afviste også at ændre noget ved stedet, og hun afviste, at hun nogen sinde kunne dømmes ved retten. To af de ting, som hun afviste - nemlig at hun kunne dømmes ved en dansk ret, og at hun nogensinde ville ændre noget - var jo løgn. Det kan dokumenteres.

Men hvad med de andre ting, behandlingen af kattene derude - er det så sandheden, når hun afviser det? Eller er det endnu en løgn?

Facts er - og her taler jeg ud fra faglig dokumenteret viden om tamkattens adfærd og behov - at katte, der sidder klodset sammen i små skure uden mulighed for adspredelse og som ikke stimuleres tilstrækkeligt, som ikke har adgang til selv at kunne vælge, om de vil andre kattes selskab eller ej, og som ikke har jævnlig og forudsigelig kontakt til en ejer, mistrives. Det kan jeg med lethed dokumentere.

Og hvad med den kontakt fra ejeren, som disse katte får? Hvordan mon det egentlig foregår? Er der vold? Magtanvendelse? Straf? Hårdhed? Eller var det “bare en joke”? Vi ved det ikke. Der er rygter og udokumenterede beretninger, men ingen facts. Vi VED det derfor ikke.

At katte holdt på den måde, som vi alle kan se på fotos, eller hvis vi kører en tur derud og kigger, mistrives, er jeg dog ikke i tvivl om. Jeg kan ikke få lov at komme ind derude og lave en vurdering, så jeg må nøjes med at spå om stress, understimulering, ensomhed, depression og langsom død. Ting, som jeg tør æde mit hat på, at jeg kunne dokumentere, hvis jeg gik ind der ude - hvis ikke ville disse katte adskille sig fra Felis catus som art - og det gør de næppe! Vi taler nemlig om HELT BASALE behov som ikke opfyldes.

Måske er der også stereotyp adfærd derude i skurene? Mon tæpper hjælper på det?

Om rygterne passer ved vi ikke, men vi burde måske overveje at tænke over disse ting, inden vi begynder at sende tæpper og penge. At pynte på de ydre rammer er ikke nødvendigvis lig med, at den råddenskab, der lever inde i skurene, forsvinder.

Måske vi burde lade tvivlen komme kattene til gode - i stedet for at lade tvivlen komme kattehandleren til gode?

Mit bud er stadig det samme: Drop den indsamling.
Nu må tiden vise om fokus VIRKELIG er på katten!

MVH Helle Lenschow
Studerende Exam DAT. BA DE EI, Felidae.

Åh Helle, for pokker hvor er du skøn og utrættelig, stort knus herfra til dig Brita og Marianne og andre gæve tøser.

Det jeg hader allermest er LAL - så piger, keep up the good work - også selvom der er modvind og det går op ad bakke

[quote=lenschow;59186]
Jeg husker kattehandleren selv indrømme - og senere forsøge at trække tilbage “fordi det bare var en joke” - brug af gaffatape og vold i forbindelse med pelspleje. [/quote]

Tror ikke hun har forsøgt at trække det tilbage, hun har forsøgt at forklare at hendes “trimmer” gjorde sådan og at det var brun tape.

Citat ifm en bruger klagede over problemer med at ordne pels:

Jeg har en med samme problem og jeg gider heller ikke slås for at
børste,så jeg gør følgende…
Bruger noget stærkt tape og taper alle 4 poter/klør godt ind,så skal jeg
kun holde i nakken så jeg ikke resikerer at blive bidt…det hele tager
en lille halv time og bliver gjort hver 14 dag,han er ikke sur på mig
bagefter,nærmest glad…tror bare de er kunstige og har de først fået
ideen er der vist ikke meget at gøre,nogen siger det er pga dårlige
erfaringer med børsten…

Citat slut.

Da folk siger hun er syg i hovedet skriver hun:

Hej jer der er forargede…jeg tager IKKE pis på jer,det virker og
katten
gør ikke modstand,og det gør ikke ondt,og det er faktisk noget jeg har
lært
hos en hundetrimmer,hvor de også trimmer katte…så…e…syg i hovedet
eller ej…sådan gør jeg,og er det ikke bedre end at katten bliver total
filtret og skal klippes???Ja,jeg spør bare???

Men læs selv tråden

http://groups.google.dk/group/dk.fritid.dyr.kat/browse_frm/thread/584c240b89e3e548?hl=da

Flere indlæg kan findes på Nyhedsgruppen under Sascha og Sillemis - ja det er fortid, MEN der er intet ændret. Man stikker sig blår i øjnene, hvis man tror det, som Helle skriver.

Jeg ved hvordan det føles at få et plaster rykket af.

Jeg kan så slet ikke forestille mig hvordan det må føles for misserne når gaffatapen skal rykkes af -mai

Det MÅ simpelthen høre ind under dyremishandling. -ked

Jeg var forbi hende den anden dag og intet er forandret ude hos hende siden jeg var der første gang i i starten af 2008.

Og jeg kan sige, at det billede der er vidst i en tråd af en bil med transportkasser står der endnu, med de samme kasser, ikke en er blevet fyttet ud af bilen.

Jeg stoler ikke en døjt på CK og hendes løgne.

Den eneste måde jeg vil støtte hende på er ved at fjerne hendes dyr, det er bedere de bliver aflivet end er hos hende, for redes tror jeg desværre ikke de kan.

Og CK, ja hun skal hjælpes til ikke at havde dyr så længe hun misrøgter dem og mishandler dem.

Pia skriver “ja hun skal hjælpes til ikke at havde dyr”

Jeg ville ønske jeg kunne forklare mig så kort for hele essensen står jo netop i den sætning. Det er præcis hvad jeg mener, der bør ske.

Hjælp hende til ikke at have dyr.

tak Pia. Der ramte du plet.

Knus

Det var så lidt :slight_smile:

[quote=birtheras;59223]Jeg ved hvordan det føles at få et plaster rykket af.

Jeg kan så slet ikke forestille mig hvordan det må føles for misserne når gaffatapen skal rykkes af -mai

Det MÅ simpelthen høre ind under dyremishandling. -ked[/quote] Jeps nu er jeg godt nok en mand,og burde ikke være pyldret-tihi men under mit lange sygehusophold i 2006,havde jeg en vacumpumpe monteret på mine operationssår(så heler de hurtigere) og disse sug var sat fast med noget specialplaster,på mine små lækre lår.Skal lige hilse og sige at når det skulle skiftes,var der jo også hår i og det gjorde Fa**** ondt-what på indersiden af låret,så jeg siger også bare STAKKELS KAT(TE)

Og her er hvad hun gør, når katten er klistret ind i tape:

"trækkes af med hårene bagefter og det gør ikke spor ondt da det er så korte
bløde hår,i er da lidt for pylrede,vor herre bevars,han ville jo nok gå amok
hvis det gjorde ondt,men endnu engang…hellere tape…end klotter og
uplejet pels der skal fjernes med maskine…OG FORESTEN så ville jeg nok
ikke bruge gaffa-tape til munden,man kan faktisk få mundkurv til katte…

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis"

Og da en bruger siger, at det er vanvid og katten ikke kan forsvare sig, svarer hun:

“Han kan jo ikke forsvare
sig…- Nej,og det skal han heller ikke,han skal vide hvem der bestemmer)”

Citat slut

God grund til at tænke sig om før man sender bidrag til den slags og dermed kædes sammen med den slags metoder for good. Puha jeg skal godt nok ikke have mit omdømme kædet sammen med den slags.

Hvis det kan bevises en dag så vil det helt sikkert falde under dyreværnsloven. Regulær mishandling - med vilje og planlagt endda.

Puha…

Knus

ja her kommer min mening så bare…

Man kan jo også lære katten at pelspleje er en hyggelig ting hvor man nusser og hygger og eventuelt får godbider. Nu wonder at katten prøver at kradse eller bide når den bliver fikseret - det ville alle normale dyr gøre - måske med undtagelse af hunde da de kan trænes til så meget…

Hun virker til at være et meget…spøjst…individ…

Ingen er vel efterhånden i tvivl om, at CK er en psykopat???

  • Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser

  • Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser

  • Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker

  • Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel

  • Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf

  • Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider

[QUOTE=Raggie;59273]Ingen er vel efterhånden i tvivl om, at CK er en psykopat???

  • Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser

  • Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser

  • Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker

  • Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel

  • Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf

  • Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider[/QUOTE]

Nej jeg er ikke det fjerneste i tvivl, desværre kan sådanne mennesker findes alle vegne også på den “rigtige” side at kattesagen -sorry

[quote=lenschow;59246]Og her er hvad hun gør, når katten er klistret ind i tape:

"trækkes af med hårene bagefter og det gør ikke spor ondt da det er så korte
bløde hår,i er da lidt for pylrede,vor herre bevars,han ville jo nok gå amok
hvis det gjorde ondt,men endnu engang…hellere tape…end klotter og
uplejet pels der skal fjernes med maskine…OG FORESTEN så ville jeg nok
ikke bruge gaffa-tape til munden,man kan faktisk få mundkurv til katte…

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis"

Og da en bruger siger, at det er vanvid og katten ikke kan forsvare sig, svarer hun:

“Han kan jo ikke forsvare
sig…- Nej,og det skal han heller ikke,han skal vide hvem der bestemmer)”

Citat slut

God grund til at tænke sig om før man sender bidrag til den slags og dermed kædes sammen med den slags metoder for good. Puha jeg skal godt nok ikke have mit omdømme kædet sammen med den slags.

Hvis det kan bevises en dag så vil det helt sikkert falde under dyreværnsloven. Regulær mishandling - med vilje og planlagt endda.

Puha…

Knus[/quote]

Jamen når hun selv har skrevet de indlæg er det så ikke bevis nok?

[quote=lenschow;59246]Og her er hvad hun gør, når katten er klistret ind i tape:

"trækkes af med hårene bagefter og det gør ikke spor ondt da det er så korte
bløde hår,i er da lidt for pylrede,vor herre bevars,han ville jo nok gå amok
hvis det gjorde ondt,men endnu engang…hellere tape…end klotter og
uplejet pels der skal fjernes med maskine…OG FORESTEN så ville jeg nok
ikke bruge gaffa-tape til munden,man kan faktisk få mundkurv til katte…

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis"

Og da en bruger siger, at det er vanvid og katten ikke kan forsvare sig, svarer hun:

“Han kan jo ikke forsvare
sig…- Nej,og det skal han heller ikke,han skal vide hvem der bestemmer)”

Citat slut

God grund til at tænke sig om før man sender bidrag til den slags og dermed kædes sammen med den slags metoder for good. Puha jeg skal godt nok ikke have mit omdømme kædet sammen med den slags.

Hvis det kan bevises en dag så vil det helt sikkert falde under dyreværnsloven. Regulær mishandling - med vilje og planlagt endda.

Puha…

Knus[/quote]

Er det mig der ikke kan finde hoved eller hale i den tråd:?

Hvem er sascha og lillemis? Går ud fra det er CK, meeen må vist hellere få det på plads-høhø

Marianne H

Ja desværre. Men sådanne mennesker burde kun findes i div kriminelle sammenhænge. Ik i sammenhænge med pleje af mennesker/hold af kæledyr el produktionsdyr

[quote=~Prinsesse~;59285]Er det mig der ikke kan finde hoved eller hale i den tråd:?

Hvem er sascha og lillemis? Går ud fra det er CK, meeen må vist hellere få det på plads-høhø[/quote]

Sascha og Sillemis - var det navn Charlotte brugte på det tidspunkt i Nyhedsgruppen.:frowning:

Tænker du på indlæget i Nyhedsgruppen, så er det en træstruktur, hvor man skal følgene grenene for at se hvad der svares på. Du klikker i strukturen til højre og kan se flowet. Baaah, det var vist dårligt forklaret.-høhø

Men hun kan på andre tidspunkter findes under Charlotte Kofoed i Nyhedsgruppen.

Jeg skulle bare have slået det der Sacsa og sillemis fast - det lød for lyserødt til at være sådan en grum person:)

Ja det lyder meget rosenrødt det navn:-)))

Jeg er i tvivl om hun ER psykopat - jeg har arbejdet tæt op af dem, da jeg gjorde rent og stod i køkkenet på en lukket psykiatrisk afdeling i DK. Her mødte jeg et par stykker. Jeg synes, at denne dame virkede for bange i retten til at være psykopat, de plejer at være mere rolige, for de kan simpelthen ikke føle skyld jo… Hende hers kropssporg skreg på, at hun FORSØGTE at fremstå sej og rolig, men hun afslørede sig. Fx pillede hendes fingre hele tiden ved jakken, hun skiftede ansigtskulør mange gange og hun lavede 1000000 overspringshandlinger (ja jeg studere adfærd bredt også hos mennesker, for det er ofte ejerne vi behandler jo:-))).

Hun var også enorm dårlig til at lyve, synes jeg. Det er de psykopater jeg har mødt heller ikke.

Men OK - jeg er ikke ekspert…:slight_smile:

Jeg synes bare der var for mange pauser, hakken i ordene, tøven og pillen ved jakken til at jeg kan sætte det mærkat på.

Jeg havde en helt anden forventning af hende end den jeg fik, da jeg så hende. Jeg havde også forestillet mig hende mere skarp og intelligent i mælet. Ganske som de psykopater jeg har mødt har været.

Jeg har fx fulgt et par retssager også med Lundin og hans lige, da jeg arbejdede med retsjournalistik i fem år - her kan vi tale om at køre rundt med dommer og vidner på en sådan måde, at man helt mistede forbindelse til sandheden selv til sidst. Det var en klasse psykopat. Hende her var slet ikke sådan…

Det hun gør mod sine dyr er i hvert tilfælde sygt, men hvilken sygdom, der er tale om tør jeg ikke gætte på. Psykopat - der må jeg med mine erfaringer sige - nej højest en der forsøger at være det.

Knus

Det hun fejler er mangel på empati og hendes fuldstændige ligegyldighed over for dyr.’

Hun fejler “desværre” ikke noget.
Hun er blot en følelses kold **** -mai