Stadig lige fyldt med råddenskab

[quote=lenschow;59330]Ja det lyder meget rosenrødt det navn:-)))

Jeg er i tvivl om hun ER psykopat - jeg har arbejdet tæt op af dem, da jeg gjorde rent og stod i køkkenet på en lukket psykiatrisk afdeling i DK. Her mødte jeg et par stykker. Jeg synes, at denne dame virkede for bange i retten til at være psykopat, de plejer at være mere rolige, for de kan simpelthen ikke føle skyld jo… Hende hers kropssporg skreg på, at hun FORSØGTE at fremstå sej og rolig, men hun afslørede sig. Fx pillede hendes fingre hele tiden ved jakken, hun skiftede ansigtskulør mange gange og hun lavede 1000000 overspringshandlinger (ja jeg studere adfærd bredt også hos mennesker, for det er ofte ejerne vi behandler jo:-))).

Hun var også enorm dårlig til at lyve, synes jeg. Det er de psykopater jeg har mødt heller ikke.

Men OK - jeg er ikke ekspert…:slight_smile:

Jeg synes bare der var for mange pauser, hakken i ordene, tøven og pillen ved jakken til at jeg kan sætte det mærkat på.

Jeg havde en helt anden forventning af hende end den jeg fik, da jeg så hende. Jeg havde også forestillet mig hende mere skarp og intelligent i mælet. Ganske som de psykopater jeg har mødt har været.

Jeg har fx fulgt et par retssager også med Lundin og hans lige, da jeg arbejdede med retsjournalistik i fem år - her kan vi tale om at køre rundt med dommer og vidner på en sådan måde, at man helt mistede forbindelse til sandheden selv til sidst. Det var en klasse psykopat. Hende her var slet ikke sådan…

Det hun gør mod sine dyr er i hvert tilfælde sygt, men hvilken sygdom, der er tale om tør jeg ikke gætte på. Psykopat - der må jeg med mine erfaringer sige - nej højest en der forsøger at være det.

Knus[/quote]

Nej psykopat ville jeg heller ikke mene - men tror man dutter det på hende, fordi man føler, at det kun er psykopater der kan gøre sådan!
Skulle jeg give et bud på hvad damen kan fejle, så må det være borderline personlighedsstruktur-thumbs

Ej hvor er det bare hårdt at læse disse indlæg… :frowning: Kan vi virkelig intet stille op mod denne CK’s stakkels missere??
Jeg føler SÅ stor trang til bare at bryde ind og stjæle dem. Ved godt hun bare vil skaffe sig nye, men så er der måske et lille bitte hån om at de kan reddes…
Kan vi ikke gøre noget selv??? -bleg

[quote=Celina;59362]Ej hvor er det bare hårdt at læse disse indlæg… :frowning: Kan vi virkelig intet stille op mod denne CK’s stakkels missere??
Jeg føler SÅ stor trang til bare at bryde ind og stjæle dem. Ved godt hun bare vil skaffe sig nye, men så er der måske et lille bitte hån om at de kan reddes…
Kan vi ikke gøre noget selv??? -bleg[/quote]

Så længe hun ikke bryder loven kan vi ikke gøre noget, derfor skal loven laves om. -sorry

Det var nogle navne på hendes katte. Og du staver det forkert - hvis du skal søge - Sascha og Sillemis .

Ja men føler sig meget magtesløs.

Ja utrolig magtesløs… og nej jeg skal ikke hjælpe hende og hendes kattefabrik… jeg fortryder lidt jeg postede det indlæg… for som du siger… det pynter på facaden men ændrer ikke en skid på kattenes alt få små forhold og mangel på adspredelse. Tænk at holde 5 katte på 6m3… det ville jeg ikke en gang byde een kat om det så bare var få timer dagligt. Hendes katte sidder under så usle forhold permanent…

Jeg ved ikke hvad hun fejler…men hun mangler i den grad empati og forståelse over for dyr det er da helt sikkert…

Og det værste var, at ham der var landbetjent der før, han kunne ikke se noget galt i det og nok var lidt duperet af hendes talegaver og overbevisende fremstilling om, at det var fordi vi var bange for hendes konkurrence vi var efter hende. Og han mente de havde de ligeså godt som kattene på gårdene.

Og min langvarige korrespondance med en dyrlæge - Lotte - fra DB førte i sidste ende heller ikke til noget. Jo hun besøgte stedet et par gange og bemærkede der var mad og vand og henholdt sig til, at ifølge dyreværnsloven kunne man ikke gøre noget. Det var grunden til vi var en hel masse der meldte os ud af DB, netop fordi de var ligeglade med katte. Der var ikke så stor prestige i at hjælpe katte som der var i deres andre aktiviteter.

Jeg har masser af korrespondance med DBA, G&G og Dyrenettet om hendes annoncer for at for at få stoppet dem, men der skulle en dom til. Og nogle gange stoppede de dem, men så kom hun bare på under et andet navn.

Og indimellem al det kom der lidt sabotage, hvor det hele gik i stå, netop fordi folk ville give hende en chance og hjælpe hende. Først fik hun en “konsulent” som kunne rådgive og vejlede, det gik også galt. Så var der en person på besøg hos hende tit, det gik også galt. Hun er uden for pædagogisk rækkevidde, hendes syn på dyr er som det er. Og al hjælp går gal, for hun er som hun er og forsøg på hjælp er imo at sabotere resultatet, der til sidst burde være at lukke og slukke for dyrehold.

Der var masser af dokumentation på et andet katteforum, men det hele blev smidt ud da de fik nye ejere. Hvor havde det været nemmere at kunne henvise dertil.

Mon linket til domsudskriftet vil få lov til at stå, hvis det postes på KIF?

Hvis det står til Anette så tror jeg nok, men hvis det står til en anden såååå. Men du skal bruge Hellemose linket, det er det oprindelige i hvert fald og det der er betalt penge for.

Så vidt jeg husker var den gamle landbetjent gode venner med dem Denise. Så sikkert derfor han syntes det hele var i orden.

Så lærte jeg IGEN noget :slight_smile:

Har lige fået at vide på KIF (hvor jeg har bragt linket), at hvis man har scroll-funktion på sin mus, er det nok at holde Ctrl-knappen nede, mens man scroller. Så bliver skærmbilledet forstørret / mindsket, alt efter om man scroller den ene eller den anden vej.

Tina D: Selvfølgelig postede du det - og heldigvis da - ellers havde vi ikke fået sådan en god debat om dyrevelfærd:-)
Umiddelbart så det jo ud som en god idé - det skal du bestemt ikke have det skidt med, synes jeg. Tvært imod da:-)

MVH Helle

[quote=lenschow;59636]Tina D: Selvfølgelig postede du det - og heldigvis da - ellers havde vi ikke fået sådan en god debat om dyrevelfærd:-)
Umiddelbart så det jo ud som en god idé - det skal du bestemt ikke have det skidt med, synes jeg. Tvært imod da:-)

MVH Helle[/quote]

Enig, der er ingen ting at have det skidt over - for vi tænker jo netop på kattene og vi ønsker dem bedre, så det er dit gode hjerte der bragte den tråd - det skal du bestemt ikke have det skidt med-thumbs

Jo men derfor skulle jeg have tænkt mig om en ekstra gang først… jeg tænkte jo først og fremmest på de stakkels katte ikke skulle fryse, men det hjælper jo ikke på det faktum at de er stuvet sammen på alt alt for lidt plads, ej heller bedre det på de udendørs pladsarealer.

Det jeg synes er så forfærdeligt er jo at hun siger penge ikke er noget problem. Hvis det ikke er det, hvorfor pokker bygger hun så ikke nogle ordentlige faciliteter der tilgodeser kattenes behov??? Hun har jo alle mulighederne og pladsen når hun bor på en gård. Så have færre katte og give dem et ordentlig liv i stedet?

Jeg har simpelthen haft mareridt i nat efter at have læst den dom og over hvor lidt plads de stakkels katte bor på dag ud og dag ind.

[quote=TinaD;59772]Jo men derfor skulle jeg have tænkt mig om en ekstra gang først… jeg tænkte jo først og fremmest på de stakkels katte ikke skulle fryse, men det hjælper jo ikke på det faktum at de er stuvet sammen på alt alt for lidt plads, ej heller bedre det på de udendørs pladsarealer.

Det jeg synes er så forfærdeligt er jo at hun siger penge ikke er noget problem. Hvis det ikke er det, hvorfor pokker bygger hun så ikke nogle ordentlige faciliteter der tilgodeser kattenes behov??? Hun har jo alle mulighederne og pladsen når hun bor på en gård. Så have færre katte og give dem et ordentlig liv i stedet?

Jeg har simpelthen haft mareridt i nat efter at have læst den dom og over hvor lidt plads de stakkels katte bor på dag ud og dag ind.[/quote]

Det er derrfor jeg SÅ ofte opfordrer til at tage en tur derud omkring. ÈT er at sidde og lade sig chokerer via en skræm noget andet er at se dyrene og de forhold, de bydes…og vil man RIGTIGT have èn på opleveren, så tage derud næste gang himmel og hav står I ÈT. For der sidder de der også HUSK PÅ DET.
Hvorfor tror I 2. dom var så meget mere omfangsrig og af større omfang økonomisk set?
Hvorfor tror I 2. dom blev set på med andre øjne end den forrige?
Hvorfor tror I der ikke denne gang skulle endnu en dag til for man kunne tage en bestutning om dommens størrelse?
og
Hvad tror I der sker næste gang vi får uvejr?
Brita, som endnu engang vil opfordre til at tage derud og lade sig leve med i hvordan det må være at være kat…hele tiden 365 dage om året, 24 timer i døgnet.

Ja, jeg er i hvert fald glad for jeg ikke bor i nærheden og kan lægge det fra mig. Jer der bor i omegnen, DET må være grimt at være så tæt på. -ked

[quote=TinaD;59772]Jo men derfor skulle jeg have tænkt mig om en ekstra gang først… jeg tænkte jo først og fremmest på de stakkels katte ikke skulle fryse, men det hjælper jo ikke på det faktum at de er stuvet sammen på alt alt for lidt plads, ej heller bedre det på de udendørs pladsarealer.

Det jeg synes er så forfærdeligt er jo at hun siger penge ikke er noget problem. Hvis det ikke er det, hvorfor pokker bygger hun så ikke nogle ordentlige faciliteter der tilgodeser kattenes behov??? Hun har jo alle mulighederne og pladsen når hun bor på en gård. Så have færre katte og give dem et ordentlig liv i stedet?

Jeg har simpelthen haft mareridt i nat efter at have læst den dom og over hvor lidt plads de stakkels katte bor på dag ud og dag ind.[/quote]

Charlotte mener ikke selv at have udtalt det med pengene:S
Kattene har det på den måde, fordi hun ser dem som dyr, husdyr der ikke hører til i hjemmet - jeg mener at man på baggrund af sådan en udtalelse kan konkludere at kattene er ren og skær forretning og INTET andet-ked

Prinsesse hvis du er medlem af katte-forum vil du i hendes tråd om isolering af hus kunne læse CKs indlæg på side 6 siger noget lignende:

“Jeg vil pointere at jeg ikke på noget tidspunkt har skrevet/sagt at jeg ikke har penge til det jeg skal have lavet”. Der ud af konkluderede jeg at penge åbenbart ikke er grunden til at kattene lever under de usle forhold som de gør.

Jeg ved da udemærket godt hun kun har de katte for at tjene penge på dem, for det kan da i hvertfald ikke være af kærlighed til dem, for så havde hun aldrig budt dem at leve så usselt.

[quote=TinaD;59864]Prinsesse hvis du er medlem af katte-forum vil du i hendes tråd om isolering af hus kunne læse CKs indlæg på side 6 siger noget lignende:

“Jeg vil pointere at jeg ikke på noget tidspunkt har skrevet/sagt at jeg ikke har penge til det jeg skal have lavet”. Der ud af konkluderede jeg at penge åbenbart ikke er grunden til at kattene lever under de usle forhold som de gør.

Jeg ved da udemærket godt hun kun har de katte for at tjene penge på dem, for det kan da i hvertfald ikke være af kærlighed til dem, for så havde hun aldrig budt dem at leve så usselt.[/quote]

Jah jeg ledte efter den godt nok, for at smide den tilbage til hende - men -mai så var jeg banned:)

Woot er du prinsessepuf??? Vidste altså ikke at nogen var smidt ud??