Stamnavn hvornår?

Ja mit spørgsmål er om, hvornår man kan søge stamnavn???
Kan jeg allerede nu søge det???
Vil det være en fordel???

Hvis man gerne vil have en mentor, kan man så det uden at have stamnavn/være opdrætter???

Jeg vil jo mega gerne suge så meget viden til mig som muligt, indtil min kommende pige bliver gammel nok til at få killinger :wink:

Jeg har jo tænkt mig at tage NFO kørekortet, men er der andre ting man kan gøre ud over at tage på udstillinger, og benytte sig at Kattekreds fyns/Jyraks arrangementer???

Ja, du kan godt søge nu og hvis du ved hvad det skal være er det en stor fordel at søge nu for tænk hvis det er væk når du så endelig søger :slight_smile:

Ja det kan der sgi da være noget om :tihi:

Jeg ville slet ikke have solgt dig en killing til avl, hvis du ikke havde et stamnavn :wink:

:tihi: Nej men nu kender jeg opdrætter og omvendt så hverken de eller jeg ku’ finde på at snyde den anden part :wink:

Hvor mange foreslag skal man komme med til stamnavnet???
Kan man se nogle steder, hvilke stamnavne der er i brug???

Det var slet, slet ikke sådan ment - det var bare et hint om, at jeg synes, at det vil være en god idé for dig at søge NU :slight_smile:

Her kan du søge på stamnavne og se, om de er i brug:

Du skal sende min. 3 ind.

Nej Jane jeg forstod godt, hvor du ville hen med det :wink:

Jeg ville også søge nu hvis jeg var dig.
Hvis du nu skulle have en lille mis mere,:høhø: så er der ikke ret mange steder du får lov til at købe hvis du ikke har et stamnavn nemlig :slight_smile:

Jamen så må jeg jo i tænkeboks :wink:

[QUOTE=•~ Rikke ~•;595682]Hvor mange foreslag skal man komme med til stamnavnet???
Kan man se nogle steder, hvilke stamnavne der er i brug???[/QUOTE]

Du skal komme med mindst 3 forslag, men det er en god idé at komme med 5. Jeg synes det er svært, for de er ret kritiske med, at det ikke må minde om et andet navn, så selvom et navn ikke er optaget kan man sagtens få afslag, hvis det ligger for tæt på et eksisterende stamnavn.

Jeg måtte igennem 8 forslag og fik vist nok nr. 6… Jeg troede jeg var sikker på den første prioritet, men der fandtes desværre noget som mindede om det :frowning:

Så det er en god idé at finde på nogle gode navne, som du kan søge allerede nu. Det kan være noget af en opgave bare at komme i tanke om 3, eller 5 :tihi:

Skal vi ikke have sådan en "komme med forslag tråd " ? plage plage :o)))

Jamen I skal da være velkommen til at komme med forslag :wink:

Jeg vil dog gerne have et navn, hvor alle mine 4 misser er iblandt (altså nogle af bokstaverne fra deres navne)

Gizmo
Sean
Djamilla - Milla
Evelina - Lina

Jeg vil dog ikke love at jeg vælger et af forslagene :wink:

Liamsegi

Mosemila

Vedjangi

Nagidjan

[QUOTE=DK Thomani;595710]Liamsegi

Mosemila

Vedjangi

Nagidjan[/QUOTE]

Du er sgi da hurtig :wink:

Jeg ville da søge nu, og så ville jeg finde 5 navne. Jeg fik mit 5. valg.

Vi var heldige, vi fik vores førstepriotet.

Et forslag til stamavn kunne også være blot de to smukke drenge du har i dit banner lige nu Seangizmo :slight_smile:

Der er mange måder at lave stamnavn på, det som er vigtigst synes jeg er at finde frem til navn som har en betydning for en selv = man kan identificere sig selv i navnet :slight_smile:

Eller Gizean :slight_smile: