Stamnavn hvornår?

Der er rigtig mange ting at tage hensyn til med sit stamnavn, både udtalen af det og stavemåden. sæt dig til at lege med ordene, for det vigtigste er at du føler at navnet er rigtig for dig.

Jeg kan bruge mit eget som eksempel DK * JeaTri - Jea udtales Cha, så jeg var nød til at tjekke listen båden under C og J for at se om der var nogle navne der lignede.

Jeg elsker at lege med bogstaver så her er et ‘par’ ideer fra moi :tihi:
Ja uhmmm der gik sørme vist lidt sport i det, så jeg forvirre dig nok mere end jeg hjælper :stuck_out_tongue:

Gisma

Gi @ Gizmo
S @ Sean
M @ Djamilla - Milla
a @ Evelina - Lina

Liz’las

Li @ Evelina - Lina
z @ Gizmo
la @ Djamilla - Milla
s @ Sean

Giana

Gi @ Gizmo
a @ Djamilla - Milla
an @ Sean
na @ Evelina - Lina

Milisezmo (minder lidt om bravisimo)

Mil @ Djamilla - Milla
li @ Evelina - Lina
se @ Sean
zmo @ Gizmo

Lizma

Li @ Evelina - Lina
Z @ Gizmo
m @ Djamilla - Milla
a @ Sean

evt ?
Skov Lizma

Mizina

Mi @ Djamilla - Milla
z @ Gizmo
in @ Evelina - Lina
a @ Sean

MiZ’s

M @ Djamilla - Milla
i @ Evelina - Lina
Z @ Gizmo
s @ Sean

evt.?
SkovMiz’s

Vaza

V @ Evelina - Lina
a @ Sean
z @ Gizmo
a @ Djamilla - Milla

Dazs eller Dezs

D @ Djamilla - Milla
a/e @ Evelina - Lina
z @ Gizmo
s @ Sean

SaneZ

S @ Sean
a @ Djamilla - Milla
ne @ Evelina - Lina
z @ Gizmo

evt?
Skov SaneZ

NamiseZ

Na @ Evelina - Lina
mi @ Djamilla - Milla
se @ Sean
Z @ Gizmo

Zismilla evt Zisemina

z @ Gizmo
s/se @ Sean
mi @ Djamilla - Milla
la/na @ Evelina - Lina

personligt kan jeg bedst lide Milisezmo, SkovMiz’s, Skov Lizma og SaneZ
*Går tilbage i tænkeboxen :?
Knuss

[QUOTE=Lisbeth;596724]Jeg elsker at lege med bogstaver så her er et ‘par’ ideer fra moi :tihi:
Ja uhmmm der gik sørme vist lidt sport i det, så jeg forvirre dig nok mere end jeg hjælper :stuck_out_tongue:

Gisma

Gi @ Gizmo
S @ Sean
M @ Djamilla - Milla
a @ Evelina - Lina

Liz’las

Li @ Evelina - Lina
z @ Gizmo
la @ Djamilla - Milla
s @ Sean

Giana

Gi @ Gizmo
a @ Djamilla - Milla
an @ Sean
na @ Evelina - Lina

Milisezmo (minder lidt om bravisimo)

Mil @ Djamilla - Milla
li @ Evelina - Lina
se @ Sean
zmo @ Gizmo

Lizma

Li @ Evelina - Lina
Z @ Gizmo
m @ Djamilla - Milla
a @ Sean

evt ?
Skov Lizma

Mizina

Mi @ Djamilla - Milla
z @ Gizmo
in @ Evelina - Lina
a @ Sean

MiZ’s

M @ Djamilla - Milla
i @ Evelina - Lina
Z @ Gizmo
s @ Sean

evt.?
SkovMiz’s

Vaza

V @ Evelina - Lina
a @ Sean
z @ Gizmo
a @ Djamilla - Milla

Dazs eller Dezs

D @ Djamilla - Milla
a/e @ Evelina - Lina
z @ Gizmo
s @ Sean

SaneZ

S @ Sean
a @ Djamilla - Milla
ne @ Evelina - Lina
z @ Gizmo

evt?
Skov SaneZ

NamiseZ

Na @ Evelina - Lina
mi @ Djamilla - Milla
se @ Sean
Z @ Gizmo

Zismilla evt Zisemina

z @ Gizmo
s/se @ Sean
mi @ Djamilla - Milla
la/na @ Evelina - Lina

personligt kan jeg bedst lide Milisezmo, SkovMiz’s, Skov Lizma og SaneZ
*Går tilbage i tænkeboxen :?
Knuss[/QUOTE]

WOW du er da virkelig gået i tænkeboks her Lisbeth :wink:
Der er mange gode - Vi må se, hvad jeg finder på :wink:
Jeg er sgi nok gået lidt i stå selv, da jeg er viiiiild med to af mine egne bud og er blevet fuldstændigt farvet af dem :frowning:

Jeg vil anbefale, at udtalen ligger “lige til højrebenet”. Ikke noget med, at man skal kende stamnavnets baggrund for at kunne gætte udtalen. De færreste hører et stamnavn - som regel læses det.

Og så stemmer jeg med i koret, om at passe på det ikke bliver volapyk. Selvom det er et stamnavn med bogstaver eller stavelser fra katte du holder af, vil andre ikke “bare lige” kende baggrunden og derfor kan det hurtigt komme til at lyde tåbeligt.

Når/hvis jeg skal have et stamnavn skal det være: DK Mitzes … eller noget i den stil:D

Rikke - Det er desværre allerede optaget (Mitze)

Øv! :frowning:
Nå men jeg har jo også lang tid at tænke i:)

Rikke - Ja, det tænkte jeg nok :slight_smile: Husk at du kan tjekke dem på www.fifeweb.org (under cattery names) om de er optagede eller ej - hvis du vil opdrætte under FIFe og ikke CFA eller TICA :slight_smile:

Det gjorde jeg faktisk også:D men jeg havde af en eller anden mystisk grund ikke set det:gruble:

Rikke - Ah okay. Men god fornøjelse med at forsøge at tænke et op. Det er ikke nemt, brugte ret mange omgange på at forsøge at finde mine bud :slight_smile:

Ja det har jeg lige fundet ud af.
Jeg er totalt på bar bund.
Det er nok nemmere når man har nogle katte, hvis navne man kan flette lidt sammen??
Jeg har jo kun min missebamse Mis (alias Misser)
Og hvad kan man gøre ved det??? Ikke rigtig noget!:slight_smile:

Rikke - Ja, hvis det er det man vil gøre? :slight_smile: Der er jo også rigtig mange andre måder at gribe det an på.
Mea Culpa herinde, har f.eks. sit fordi det er et juridisk udtryk, og det har hun arbejdet indenfor i mange år (hvis jeg husker rigtigt). KiraV har Marseen som er hendes efternavn. Jeg har Eife, som er et kælenavn jeg havde som lille (min 2. prioritet var Evea, et andet kælenavn, og Køhler, mit efternavn) :slight_smile:
Tine har Ushoosinu, et af de mere vanskelige :høhø: bare fordi hun godt kan lide lyden. Nogle har også brugt at finde et ord på et andet sprog, hvis betydning de kan lide. Afrikansk er f.eks. brugt der :slight_smile:

Og du kunne jo tage Ressim hvis du ville, Misser baglæns :smiley:

Ressim havde jeg faktisk tænkt på:høhø:
Mit efternavn er Ginnerup og det er der jo en bil-et-eller-andet der hedder.
Kælenavne har jeg heller aldrig rigtig haft. Udover Riks og Hakkekød(og det ville være lidt mysti-fystisk som stamnavn:gruble:)
???
Jeg kunne også hedde Riks Ressim;)

DK Hakkekøds Bølle Mis :klapper: (Sorry, kunne ikke lade være)

:lol::lol: ja den snupper jeg:LOL:
Det er der da ingen andre der hedder:LOL:

Ginnerup + Misser kunne jo blive til Misserup eller Gisser :?

Mit stamnavn er inspireret af en japansk tegneserieforfatter, da min kæreste læser den slags og en dag så jeg navnet på forfatteren. Han hedder Katsuhiro. Mit stamnavn blev Catsuhira, da det efter min mening ser pænere og mere feminint ud. Derudover googlede jeg det og fik 0 hits…det var vigtigt for mig. Jeg troede så alle kunne udtale det, da jeg lavede nogle tests :wink: og de folk udtalte det lige ud af landevejen som jeg gjorde. På udstilling viste det sig dog at catsuhiras sarabi sun og catsuhiras sarafina sun åbenbart ikke er sådan lige til at sige :slight_smile: Så man skal tænke sig godt om og inspiration kan man få mange steder - det er bare at holde øjnene åbne. Jeg er nu glad for stamnavnet selvom det ikke er så let for alle andre at udtale.

Er Misserup virkeligt ikke taget? Det er ellers rigtigt godt! :smiley:

Ja det er faktisk rigtig godt:D Nå så må jeg jo krydse fingre for at det ikke er taget når jeg skal bruge det!
Tak for det Lisbeth:)

Finn - Nope, det er ledigt… Og smag og behag :tihi:

Rikke - Husk evt. også at overveje hvilken type navne du gerne vil give kattene. F.eks. Catsuhira Bente er måske lidt malplaceret :høhø: Og samme er Jensens Glory of Sun - eller sådan noget :smiley: