Steampunk Cats

Som nogen måske har set, har jeg lavet - og indsendt til offentliggørelse og salg på amazon - en malebog for voksne med temaet “Steampunk Cats”.

Jeg har i lang tid leget med tanken om at få en passiv indkomst, dvs. ting, der mere eller mindre sælger sig selv, når først de er produceret, og har fulgt en masse kloge hoveder internationalt, indtil jeg opdagede, at malebøger for voksne faktisk er en “ting” og at jeg dermed kunne arbejde med motiver og temaer, jeg selv kan forholde mig til. Da jeg så fandt et grundigt kursus i at lave malebøger ved hjælp af AI for derefter at sælge dem på Amazon og der helt tilfældigt i materialet var prompts til at kreere Steampunk Cat motiver, var jeg hooked.

Jeg startede min sommerferie med at vride om på anklen, som jeg derfor skulle holde i ro, så derfor blev de første mange dage tilbragt ved computeren og lørdag aften trykkede jeg knappen til indsendelse af min første malebog til godkendelse hos Amazon. Den afdeling arbejder garanteret ikke i weekenden, så indtil nu har jeg ikke hørt noget. Til gengæld er jeg ved at være færdig med materialet til den næste og har 1.000 idéer til flere malebøger og anden steampunk cat merchandise. Når jeg har en vis mængde ting, planlægger jeg at åbne en Etsy butik dedikeret til emnet :smiley:

AI er kommet for at blive og hvis man er åben for mulighederne og selv har en vis mængde fantasi, er det faktisk enormt sjovt at arbejde med og Print-on-demand, som er det, jeg går efter, betyder at man ikke selv skal have penge op ad lommen og indkøbe større lagre af produkterne. På sigt vil jeg dog gerne finde løsninger til, at jeg får en større del af kagen selv, for Amazon betaler “royalty” på 60% af differencen mellem produktionsomkostningerne og salgsprisen. Der skal sælges meget, før man bliver rig på det, men de er dog en verdensomspændende platform, så potentialet er stort :slight_smile:

9 Synes om

Jeg tror ikke linket virker ordentligt :slight_smile:

Det er reelt en fejl, at det overhovedet er blevet til et link, for bogen er ikke offentliggjort endnu, så man kan kun se Amazons hovedside :slight_smile:

2 Synes om

SÅ kom beskeden om, at den nu er offentliggjort: Amazon.com

image

16 Synes om

Jeg har lige skrevet og spurgt Katja om det er noget for hende, hvis ikke køber jeg den til mig selv når jeg får penge igen :smiley:

5 Synes om

Tillykke med udgivelsen :flag:
Nu er jeg ikke selv til malebøger eller at tegne i det hele taget, men er lidt nydgerrige alligevel.
Står Amazon for produktionen af malebogen, for som jeg læser, får man tilsendt en fysisk malebog

4 Synes om

Tak :slight_smile:

Ja, det er det, der hedder Print-on-Demand, dvs. jeg har uploadet materialet digitalt og hver gang, nogen bestiller en bog, printer Amazon den og sender den til kunden. Det betyder, at jeg ikke har udgifter ved at få trykt et lager, som jeg måske/måske ikke kan sælge. Til gengæld afleverer jeg noget af overskuddet til dem for den service.

9 Synes om

Tillykke med udgivelsen, de er virkelig flotte :smile:
Utroligt hvad man kan med AI

Det kan godt være jeg spørger lidt dumt men hvad betyder “steampunk” i denne sammenhæng ?

5 Synes om

Takker :slight_smile:

Hvis ikke, man spørger, lærer man aldrig noget, og det er bestemt ikke noget dumt spørgsmål.

Steampunk er en stilart, der hylder den industrielle tidsalder, hvor dampmaskinerne fik deres indtog og videnskabsfolk gjorde den ene opdagelse efter den anden og tøjmæssigt er det så kombineret med Victoriatidens elegance.

Her er en af tegningerne fra bogen

8 Synes om

Tak for forklaring jeg var godt nok også meget i tvivl om hvad det er :ups:

Må jeg spørge hvad den koster

3 Synes om

Den koster 8,49 dollars - og det oversætter Amazon til 96,06 danske kroner - plus porto :slight_smile:

5 Synes om

@Temple_Bar tak for info :heart:

1 Synes om

Der er også en udmærket artikel på Wikipedia.

3 Synes om

Det er nogle helt fantastiske tegninger - desværre er det ikke noget, jeg har tålmodighed til! :surrender:
Men jeg ønsker dig held og lykke - du hår jo allerede et par interesserede kunder :thumbup:

3 Synes om

Du køber da bare en til jer hver @MorTilKatja - så kan I konkurrere om hvem der maler bedst :wink:

4 Synes om

Steampunk = Jules Verne i mine øjne. Victoriatidens sci-fi :slightly_smiling_face:

7 Synes om

Spændende :thumbup:
Tillykke med udgivelsen. :tada:

Hvordan sker forsendelsen ? Det jeg gerne vil vide er om man risikerer told/afgift grundet køb udenfor EU. :huh:

1 Synes om

Takker :smiley:

Det ser umiddelbart ud til, at man som EU-borger med fordel kan købe den fra amazon.de, så de må have et EU-trykkeri (og det giver også fin mening - det er trods alt ikke et lille marked).

3 Synes om

Det havde jeg slet ikke tænkt på, men jeg er helt enig :smiley:

3 Synes om

Jeg fandt den på den Tyske der koster den €8.78 og ved min står der noget med gratis levering, men ved ikke om det er en ting kun ved mig.

€8.78 er ca. 65,51DKK ifølge Valutakurser.dk

2 Synes om