Jeg har et spørgsmål, som jeg håber at I kloge hoveder kan hjælpe mig med herinde.
Jeg har jo lige fået vores den mindste, Mojo, steriliseret her i dag. Hun fik en krave på, som hun så skulle have på i 7-10 dage. Men jeg fik altså så ondt af hende, så den blev altså byttet ud med en hjemmelavet bodystocking (aka. et bukseben, hvor der er klippet huller til hendes ben)
Først to billeder af hende med hendes krave;
Også to billeder hvor hun har fået hendes bodystocking på;
Det skal lige siges, at hun er total dopet/skæv på billederne (men det er jo også klart nok).
Hun virker meget mere glad for at få den bodystocking på, men jeg er lidt i tvivl om hun kan få den af (hvilket hun jo ikke skulle), men det må tiden jo vise, også må hun få en på der sidder lidt strammere hvis hun kan få den her af.
Men mit spørgsmål er så følgende;
Hvor længe skal hun så have den bodystocking på?! Bare i 7-10 dage, som ved kraven, eller skal der gå længere tid fordi såret ikke får luft?!
Håber der er nogle af jer kloge hoveder der kan svarer mig på det. Jeg takker på forhånd for hjælpen.
Ja, der er jo sikkert et logisk svar. Men man er vel altid lidt overforsigtig og vil det bedste for sine små pus
Lad hende beholde den på de der 7-10 dage, men kig til såret hver dag, for at se om det er som det skal være. Hvis hun kravler ud af den hun har på nu, så lav en af en microfiber sok. De sidder tæt til, og er tilpas elastiske. Lækker lille misling i øvrigt :love2:
[QUOTE=solveig;658737]Lad hende beholde den på de der 7-10 dage, men kig til såret hver dag, for at se om det er som det skal være. Hvis hun kravler ud af den hun har på nu, så lav en af en microfiber sok. De sidder tæt til, og er tilpas elastiske. Lækker lille misling i øvrigt :love2: [/QUOTE] Jeg takker mange gange for det hurtige svar.
Jeg tænkte nok, at hun skulle have den på i det antal dage, men hellere spørge en gang for meget end bare at forvente noget.
Jeg takker også for din kompliment. Jeg synes også, at hun er en lækker lille sag :love2:
På KV har jeg oplevet maaaange ny-neutraliseret hunkatte gennem de sidste fem år, men kun en lille håndfuld, som ikke har kunne holde sig fra at pille i trådende. Som udgangspunkt får ingen af kattene krave eller bodystocking på - kun hvis katten begynder at pille for meget.
Jeg har intet imod brug af hverken krave eller bodystocking, men personligt ville jeg ikke bruge nogle af delene til min egen kat, med mindre jeg kunne se, at katten ville pille stingene op. Jeg foretrækker generelt at lade sår få luft og ellers bare holde øje med at det ser pænt og rent ud.
Mette, tusind tak for dit input også. Hun har allerede forsøgt at slikke sig dernede, så tror vi valgte rigtig med at give hende den på. Hehe, synes det er lidt sjovt. Hun kan ikke holde balancen til at gå rundt. Men løbe, jo det kan hun sagtens Hun kan også selv hoppe op i sofaen og på vores stol, jo jo det går fremad
Mille bliver ved med at brumme af hende, men hun lugter jo sikkert også rigtig grimt :? Alligevel kan hun (Mille) ikke dy sig, og skal hen de steder hvor den bette lige har lagt for at undersøge det.
Min Tomber blev stereliseret i torsdags og jeg har været på apoteket for at købe denne “smarte” dragt.
Den fås i to størrelser og er en meter lang, så der blev til to dragter her.
Denne her er den store størrelse som passer til en barnemave eller et voksent menneskelår.
Jeg har så bare klippet hul til benene og stykket kostede 48 kr.
Den er meget tynd og derfor kan såret få luft.
Jeg vil lade hende holde det på en 8-10 dage
Hvad er det helt nøjagtigt du har købt på apoteket? Tubegaze? Jeg ser bare i ånden at jeg kommer ind på vores apotek og be’r om en bodystocking til minkat… og inden jeg ser mig om sidder jeg i en gummicelle…
Delle skal nemlig osse snart snittes så jeg er allerede ved at forberede mig sådan mentalt…
Lisbeth, hvor er det bare nogle super søde billeder. Helt bestemt værd at overveje at købe sådan en dragt til hende. Men hvad hedder det?!
Forresten, hvad siger frøkenen til at have den på?!
Mojo er jo stadig helt skæv af narkosen, så hun reagerer jo ikke rigtig på det. Tja, hun peb lidt da den kom på, men ellers har der ikke været noget -andet end et surt blik fordi hun ikke kunne slikke sig i såret :høhø:
Har efterhånden fået snittet en del piger… Min vet syr med indvendige sting, og her i huset er ingen slemme til at pille i det. De har alligevel body på det første døgn, da sår efter 24 timer er så meget helet at de er lukket for infektion
[QUOTE=Lis Dahlstrøm;658830]Et udvalg af modeller med forskellige bodystocking og hvordan man laver dem ligger her:
den du viser ser ud som den ikke går langt nok op på halsen - jeg tror den ryger af når hun er mere vågen.
Jeg har haft købt tubegaze - duede ikke - det skred ud (lignede ikke det Lisbeth viser)
Hundeskærmen - det er nærmest tortur …[/QUOTE]
Ja, du har nogle rigtig fine modeller.
Den jeg har købt her er mere kraftig end tubegaze, og enig i at tubegaze slet ikke vil holde.
Den Tomber har på, har hun haft på siden i torsdags og den er ligeså fin endnu.
Ja, helt enig i at “lampeskærmen” er den rene tortur.
Lis; Ja, jeg tænkte nok at den ikke gik langt nok op. Men regner også med at lave en ny til hende her imorg’n.
Sugieh; De har også syet hende indvendigt. Men for en sikkerhedsskyld, laver jeg en ny til hende her imorg’n. Tør ikke at det bliver inficeret, da hun også går ud på altanen -og hvis vi ikke lukker hende ud, så åbner hun selv døren (vi ryger derude). Så hun skal have noget på.
[QUOTE=TrekkieGrrrl;658814]Hvad er det helt nøjagtigt du har købt på apoteket? Tubegaze? Jeg ser bare i ånden at jeg kommer ind på vores apotek og be’r om en bodystocking til minkat… og inden jeg ser mig om sidder jeg i en gummicelle…
Delle skal nemlig osse snart snittes så jeg er allerede ved at forberede mig sådan mentalt…[/QUOTE]
Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad der stod på pakningen nu. :?
Men bare forklar at det skal være sådan en elastisk forbinding( overtræk til ben eller mave) på en meter, den fås også et nr. mindre…altså i bredden og det er nok godt til en killing.
Det er ikke tubegaze, det vil slet ikke du og det skal også være elastisk.
[QUOTE=TrekkieGrrrl;658814]Hvad er det helt nøjagtigt du har købt på apoteket? Tubegaze? Jeg ser bare i ånden at jeg kommer ind på vores apotek og be’r om en bodystocking til minkat… og inden jeg ser mig om sidder jeg i en gummicelle…
Delle skal nemlig osse snart snittes så jeg er allerede ved at forberede mig sådan mentalt…[/QUOTE]
Det gjorde jeg da jeg ville købe sådan noget på apoteket. Jeg forklarede hende at det var til en kat, og så kom hun med tubegaze i en størrelse, så jeg ikke engang kunne have fået min lillefinger igennem. Hun så noget forvirret og indigneret ud, da jeg gav mig til at grine. Så måtte jeg forklare hende nærmere hvad det skulle bruges til, men jeg tror altså hun troede jeg ikke var rigtig vel forvaret
[QUOTE=Coon Danica;658854]Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad der stod på pakningen nu. :?
Men bare forklar at det skal være sådan en elastisk forbinding( overtræk til ben eller mave) på en meter, den fås også et nr. mindre…altså i bredden og det er nok godt til en killing.
Det er ikke tubegaze, det vil slet ikke du og det skal også være elastisk.[/QUOTE]
Det ligner umiddelbart noget sportsbind a la Jasper mærket…
Mine dyrlæger har både den bløde blå krave OG en fin og meget elastisk hvis body til nyneutraliserede misssepige. Send en PB med din missepiges adresse så sender jeg hvad du vil have imorgen.
Mine dyrlæger afslutter den indvendige syning med en stribe sårlim. Så pilles der ikke.
Heller ikke mine hunde fik “lampeskærm” på, da de var neutraliseret. Jeg lånte et “forklæde” til dem af dyrlægen og lagde trusseindlæg mellem huden og forklædet. Så var huden hele tiden tør.
[QUOTE=Coon Danica;658854]Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad der stod på pakningen nu. :?
Det er ikke tubegaze, det vil slet ikke du og det skal også være elastisk.[/QUOTE]
Jeg tror bare der skal bedes om et elastik bind til knæ af typen til at bare trække over. Jeg kan huske jeg har haft den slags til mit fjollede knæ og det passer nok også med at du siger det var ca en meters penge. Jeg husker at det skulle foldes et par gange for at give ultimativ støtte. Og ja, de findes nok både til barn og voksen.