Sterilisering af diegivende kat

• Hvad er jeres erfaringer??? :?

• Hvor gamle skal killingerne min. være??? :gruble:

• Vil mormis have for travlt med at passe sine killinger, til at hun vil bruge tid på at slikke i såret??? :kryds:

Efter hvad jeg har fået afvide i omgangskredsen her rundt om (ikke herinde)
har der kun været positive oplevelser, hvor moren er blevet steriliseret når
killingerne har været omkring tre uger

Okay…
Jeg bliver nemlig noget forvirret over folks udsagn…
En har helt frarådet mig at gøre det, mens hun har killinger, og synes jeg skal vente til de er væk…

En anden jeg kender fik det gjort, da killingerne var omkring 4-6 uger gamle…

Ellers vil jeg da prøve at ringe og spørge din dyrlæge?

Du kunne også være smart at få det gjort sammen med killingerne, når de er gamle
nok, så kan du jo opnå en lille rabat, og så sælge killingerne med hele pakken,
og vide at de ikke sætter flere til verdenen :slight_smile:

Vores Celinea blev steriliseret da killingerne var under 48 timer gamle så kan sagtens lade sig gøre. Hellere få det gjort.
Vores grund til sterilisering var så enten liv eller død for mormis derfor blev hun steriliseret.

[QUOTE=Henriette;584330]Ellers vil jeg da prøve at ringe og spørge din dyrlæge?

Du kunne også være smart at få det gjort sammen med killingerne, når de er gamle
nok, så kan du jo opnå en lille rabat, og så sælge killingerne med hele pakken,
og vide at de ikke sætter flere til verdenen :)[/QUOTE]

Ja, hvis det ikke havde været fordi at min dyrlæge er af “den gamle skole”…
Han vil helst at de er 4-6 mdr gamle…

Men med hensyn til at gøre det, mens killingerne er meget små…

Hvad så i alle de timer mormis er væk???
Og hun vil jo også være ekstremt langt væk, når hun endelig kommer hjem…

[QUOTE=Lotte F;584340]Ja, hvis det ikke havde været fordi at min dyrlæge er af “den gamle skole”…
Han vil helst at de er 4-6 mdr gamle…[/QUOTE]

Det sagde min også da jeg spurgte ham, men efter vores diskussioner, er han begyndt at gøre det
når de er 12uger :slight_smile: Han synes nemlig også det er bedre at sende dem ud med fuld pakke, så vi alle
er sikre på at de ikke ender i flokken som vildkatte med killinger…

[QUOTE=Lotte F;584340]Ja, hvis det ikke havde været fordi at min dyrlæge er af “den gamle skole”…

Årghh gid de dyrlæger ville komme lidt med på noderne. Synes det er noget pjat det der. Nogle killinger er jo allerede kønsmodne som 6 mdr gamle. ØVØV

mine killinger var med morkatten til dyrlæge og kom hjem sammen med dem da hun var vågen og de suttede skam bare videre

[QUOTE=Henriette;584342]Det sagde min også da jeg spurgte ham, men efter vores diskussioner, er han begyndt at gøre det
når de er 12uger :slight_smile: Han synes nemlig også det er bedre at sende dem ud med fuld pakke, så vi alle
er sikre på at de ikke ender i flokken som vildkatte med killinger…[/QUOTE]

Tro mig… Det er forsøgt… Flere gange… :wink:
Han giver sig ikke, den gamle mand…
Men jeg kan godt lide ham, så der skal mere til, for at jeg skifter dyrlæge…

Ja lige præcis…
Og hvis det er fordi de ikke “kan” det…
Så skulle der være nogle OBLIGATORISKE kurser, hvor de kunne lære det! :wink:

Okay… Det må jeg da lige overveje så… Tror jeg prøver at ringe til ham inden for nærmere fremtid og høre, hvad han mener :slight_smile:

Hvis det ikke kan vente til killingerne er færdige med at die skal du finde en dyrlæge der ikke skærer katten op fra den ene ende til den anden - for det er der desværre nogen der stadig gør. Det kan gøres med et snit på ca. 2 cm.

Min dyrlæge plejer at lave snittet 2-3 cm, så vidt jeg husker…
Og så er det lukket med 4 sting…

Er det godt nok? :slight_smile:

Var det min hunkat, ville jeg sætte hende på p-piller nu og så frem til killingerne er 10-12 uger gamle, og så få hende snippet der. ( Jeg har haft en hunkat der måtte om opereres 2 gange pga infektion i såret pga killingerne fik møflet bakterier m.m ind )

Puha, nej det vil jeg ikke risikere :uha:
Så tror jeg altså bare at jeg venter til de killinger er flyttet hjemmefra…
Jeg ved nemlig fra sidst hun havde killinger, at de fik lov at die til de var næsten 13-14 uger…

Hvis du er JYRAK medlem kan du jo få dem lavet til en yderst fornuftig pris på medlemsaftalen på Bygholm Dyrehospital! De er ikke så pivsede mht. alderen på killingerne, og laver rigtigt pænt arbejde. Jyrak - næste datoer er 12. maj og 16. juni. Kan jo se, at du ikke kan have så langt derind :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;584418]Hvis du er JYRAK medlem kan du jo få dem lavet til en yderst fornuftig pris på medlemsaftalen på Bygholm Dyrehospital! De er ikke så pivsede mht. alderen på killingerne, og laver rigtigt pænt arbejde. Jyrak - næste datoer er 12. maj og 16. juni. Kan jo se, at du ikke kan have så langt derind :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Nej jeg er ikke medlem…
Har kun kælekatte (huskatte) :slight_smile:

Men ellers et super godt princip :wink:

[QUOTE=Lotte F;584422]Nej jeg er ikke medlem…
Har kun kælekatte (huskatte) :slight_smile:
[/QUOTE]
Der hedder ikke “kun” kælekatte :slight_smile: De er nøjagtigt lige så meget værd som dem med papir - alle katte har krav på et ordentligt hjem og et ordentligt liv. Jeg har også huskat, elsker den nøjagtigt lige så højt som dem med stamtavle - og alle er jo velkomne i en katteklub, racekat eller huskat :ok: så du skal såmænd ikke lade dig afskrække pga. de “kun” er huskatte.
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;584445]Der hedder ikke “kun” kælekatte :slight_smile: De er nøjagtigt lige så meget værd som dem med papir - alle katte har krav på et ordentligt hjem og et ordentligt liv. Jeg har også huskat, elsker den nøjagtigt lige så højt som dem med stamtavle - og alle er jo velkomne i en katteklub, racekat eller huskat :ok: så du skal såmænd ikke lade dig afskrække pga. de “kun” er huskatte.
VH
Susanne[/QUOTE]

Helt enig. Jeg meldte mig ind i Jyrak med “kun” huskatte :stuck_out_tongue:

Jamen hvad koster sådan et medlemskab så???

Og hvilke medlemsfordele er der fx???

Som sådan en helt almindelig katteglad pige som mig kan få gavn af :stuck_out_tongue: