Jeg vågnede onsdag morgen til den gru, at vores killing havde stjålet min forlovelsesring, som nu var pist væk.
Han plejer at gå efter mine hårelastikker, men havde natten før haft fat i min ring, som vi fandt under sengen. Da jeg derfor vidste, at han havde en interesse i den, havde jeg endda lagt mine ringe i et skab i badeværelset. Men, da vi stod op var skabslågen åben og ringen væk. Her er det store spørgsmål - har jeg glemt at lukke lågen eller har han fået den åbnet?
Vi ledte over hele huset og begyndte så småt at være bange for at den enten var røget ned i vasken eller at han havde spist den - heldigvis dukkede den om eftermiddagen op på trappen. Der havde han sikkert fundet den frem fra sit gemmested og leget med den igen Der blev en lettelse i det “lille” hus.
Nu bliver mine smykker lagt i et smykkeskrin, når jeg tager dem af - just in case.
Hun elsker alt hvad der knaser og er sødt.
Forleden nat havde hun åbnet en pose med ristede løg og spredt indholdet ud på køkkengulvet.
Hun stjæler også kiks, småkager, knækbrød - alt der knaser.
Da Habibi var ung var hun i en periode notorisk tyv af hvad hun kunne få poterne i. Det kulminèrede da hun ville begrave Pouls briller Og da jeg fandt min nye eyeliner i kattegruset. Hun stjal nemlig for at hun derefter kunne egrave tingene i EverCleanens dyb.
Hun stoppede da hun fik børn og hendes datter Ouna har vist ganske få tyvetakter i samme retning, dog var det intet imod hvad mormis lavede. Sigariah der er barnebarn har overhovedet intet gjort i den retning, så jeg regner med jeg har opdrættet mig væk fra stjælegenet, fnis
Findus kan ikke lade være med at slæbe rundt på Pouls store tunge morgenkåbe. En almindelig kat tror jeg ville ikke kunne klare det fysisk, men da Findus er kæmpestor magter han endda at slæbe den op i vores seng så af og til undrer jeg mig over hvad det er jeg ligger og fletter tæerne ind i OGSÅ fordi det sker det kun er bindebåndet han får derop og så skvatter man i morgenkåben når man står op.
Åh ja, Nailhead stjæler hårelastikker…og han har også kastet sin kærlighed på malerpensler. Det ser ret dumt ud når han kommer løbende med sådan en i munden
Njøh…
Da Gias tidl. ejere kom her med hende, sagde ejerinden “pas på, hun stjæler dine smykker”. Det har jeg endnu ikke oplevet, og min lille kejserinde har dog boet her i et par år.
Ligeså blev der sagt “Nu skal du ikke tro, at du har fået sådan en lille, stille kat - hvis hun ikke får, hvad hun vil have, så skriger hun op”.
Tror, at det var noget “tit for tat”: Deres lille barn tog Gias legetøj og ødelagde det i leg, så Gia tog barnets legetøj - og måske madmors smykker for at få opmærksomhed.
Gia var også udnævnt til hysterisk problemkat med skrigeture uden grund.
Jeg har intet mærket til det. Hun havde nok bare brug for fred og ro.
Og jo, hun siger da Mao! Hvis hun vil noget, men jeg lærer hende, at en lille-bitte-lyd er meget mere effektivt.
No prob cat
ja så stjæler vores da heller ikke. Men sodavandskapsler kan Zuma bare ikke lade ligge. Det er ikke fordi han stjæler dem, men ligger der en på bordet bruger han lang tid på at skubbe den ned. Ligger vi den op på bordet igen, skubber han den langsomt ned igen… osv osv.
Spotty stjæler med både kæfty og kløer
Det har han sikkert lært fra start af … i Jylland
Mad, strømper, tøjklemmer, forskelligt emballagemateriale - whatever … kan det spises eller leges med, så er det interessant nok til at stjæle det
[QUOTE=Skattekat;808690]Spotty stjæler med både kæfty og kløer
Det har han sikkert lært fra start af … i Jylland
Mad, strømper, tøjklemmer, forskelligt emballagemateriale - whatever … kan det spises eller leges med, så er det interessant nok til at stjæle det [/QUOTE]
Som jeg sagde da jeg afleverede ham…det er med i prisen, hahahahaha
gaia stjæler kun mad og indpakkede stk slik, men trixie derimod, hun stjæler negleklippere, kuglepenne, nyvaskede strømper og alverdens små blanke ting og sager, heldigvis gemmer hun byttet samme sted hver gang, nemlig under vores seng, så når der er ved at være en del der mgl kigger vi under sengen og der er det
jeg har 5 der stjæler med alle 4 poter hvis de kan komme til det… INTET kan jeg have i fred… tøj, smykker… halve pizzaer… min skinkeculotte… HELE min skinkeculotte
Ha, jeg har en helt linie af somalier der går tilbage til en hunkat der kom til at hedde Pickpocket - fordi hun gik i lommerne på folk. Hun stjal hundrede kroner fra mig på den måde
Et andet problem vi har her er når vi skal lave noget i hus eller have - så
er der altid et par katte der skal “hjælpe” - dvs. at de stjæler skruer, skruetrækkere m.m. Møj besværligt.
Jeg elskede simpelthen når min Bella kom gående ude fra køkkenet med grydelapperne - så kurrede hun og kom og lagde dem på gulvet foran mig
Hun kunne også finde på at tage viskestykket
Fie stjæler mest spiselige ting - men det går hun så absolut også med manér.
Ellers er det mest småting ,som der kan leges med.