Støvsuger anbefalinger

Jeg skrev til Miele og fik rigtig godt og detaljeret svar…så nu står valget mellem Compact C1 PowerLine og Compact C2 Powerline…vil nok helst have C2 men der er leverings tid på…Miele siger ca. 2 uger…Skousen siger november…

3 Synes om

hehe, jeg tror jeg er lidt højere end dig hvis jeg husker rigtig fra de få gange vi er rendt ind i hinanden på en udstilling :wink: Min den gamles slange var lige 50 cm længere, og det er perfekt til mig.

1 Synes om

Når man støvsuger ofte/hver dag så er det også vigtigt at den passer…og man bliver meget vanedyr når man bruger samme ‘værktøj’ i mange år…

2 Synes om

Bare lige lidt :tihi: (aka nok egentligt en 10-15 cm?)

Hej alle
Så er min trofaste Miele også ved at stå af :frowning:
Kan den der Electrolux anbefales, eller skal jeg se mig om efter noget andet? Jeg er ikke til de der teleskopstangs-nogen :smiley:

1 Synes om

Min Miele er også ved at være træt af livet :unamused:

Vores gode Miele er også ved at takke af efter 15 trofaste år :ked:

Jeg købte min Miele, da jeg flyttede hjemmefra som 17-årig, og nu er jeg snart 38. Den kære “Augusta” har holdt godt ud :smiley:

Ja, jeg giver nogle af mine ting navne - jeg er småtosset :smiley: :smiley:

3 Synes om

Jeg forstår ikke hvad du mener med teleskopstangsnohet? Og den er OK, du er velkommen til at komme forbi og afprøve den ved at støvsuge huset her :muhaha:

2 Synes om

Tak for tilbuddet :smiley:

Med teleskopstangsnoget mener jeg en som denne:
https://www.dyson.dk/stovsugere/ledningsfrie-stovsugere/dyson-v8/absolute-2022?gclid=CjwKCAjw79iaBhAJEiwAPYwoCDGYU8RqV0CeoEDH-iJI3YOUGDJ5YGHSrl4JTe2NaTnEU96TOekCIxoCdTMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

1 Synes om

Nej, lige det der har jeg ikke oplevet men synes at den hopper frem pg tilbage når man scroller i en tråd

Elektroluxen jeg købte

Positiv: den suger rigtig godt, der har jeg intet at klage over.
Positiv: jeg købte et ekstra tilbehør iform af et mundstykke som skulle være godt til kæledyrshår på tæpper, det er supergodt

Negativ: jeg synes slangen er for kort. Nu er jeg ret høj (179), så det er måske derfor
Negativ: jeg er ikke tilfreds med de børstehoveder/mundstykker der er en del af købet, der er jeg ikke tilfreds med dem alle.

3 Synes om

Tak skal du have :slight_smile:

Forstår jeg det rigtigt, at ingen af de medfølgende børstehoveder/mundstykker er noget værd i din optik? Så man skal ud at købe andre? :slight_smile:

Der følger et samlet stykke tilbehør med, som så kan åbnes/lukkes til 2 forsk. børstehover.

Billede 1 herunder, børstedelen - den er ok

Plastic-delen på det lange stykke kan så åbnes op som vist på billede 2 og 3 herunder. Den del af det er jeg bare ikke tilfreds med - for vingerne brækker af for et godt ord, så den er f****** irriterende at bruge. Det kan jeg slet ikke have - det skal bare fungere. Den har også den slags stof på sugedelen som fungerer som kæledyrshår magnet - man kan bare ikke bruge den i praksis, fordi vingerne ryger af hele tiden.

Så hvis du er typen der godt kan lide godt ekstra tilbehør kan jeg ikke anbefale Elektroluxen. Jo, selvfølgelig kan du tilkøbe alt mulig ekstratilbehør, men nu var jeg vant til en Nilfisk hvor alt mulig ekstratilbehør var en del af pakken, så der er jeg skuffet over denne.

3 Synes om

Aah, så er jeg med!

Jeg oplever slangen som værende overraskende lang :hoho: Jeg er så også kun 163. Jeg synes det standard hoved er irriterende, men Casper foretrækker klart det.
Der er et hoved med der er en anelse mindre, det passer eigtig godt til trapper i størrelse, og er IMO bedst til måtter og grus. Den er dejligt lydsvag, og med meget kraftig sugeevne. Jeg bliver dog lidt irriteret over hvor meget man undervejs i støvsugningen skal justere for at kunne støvsuge, da den netop kan så meget. Og over at jeg skal bøje mig ned for at klikke hovedet af når jeg lige vil tage et hjørne/en liste etc., fremfor bare at kunne sætte foden på. Men det er så også bare mig, der nemt irriteres over sådan noget :hoho:
Det hoved Karina har, der nemt går i stykker har vi ikke oplever nogen problemer med, men bruger det så heller så tit :smil:
Det hoved jeg foretrækker er det bagerste, og Casper foretrækker det forreste

1 Synes om

Miele Miele og Miele :slightly_smiling_face::+1:t2: Jeg købte min (se længere oppe i tråden) og jeg knuselsker den :blush: Så kort kan det siges :smile:
Lang ledning, så jeg kan støvsuge hele underetagen fra to stik, justerbart rør, så det kan passe både høj og lav, god sugeevne og ikke så støjende. Bare en god støvsuger :clap:t2:

2 Synes om

Tak :slight_smile:
Min eneste anke ved Miele er, at gutternes pels sætter sig meget fast i børsterne, så man flere gange i løbet af rengøringen skal have taget hår af. Ellers skubber det store mundstykke bare pels og grus rundt.

3 Synes om

Ja der har mine unægtelig ikke så meget at tage af :smile: (men der findes garanteret et smart mundstykke) :wink:

1 Synes om

Det må jeg give dig ret i, men har lært at leve med det gennem de sidste 11 år, så derfor er det ren rutine og jeg 2-3 gang lige vender stangen rundt og renser børsten.

Var i Elgiganten i dag, den er desværre udgået, men fik købt afløseren, så håber jeg den er lige så god.


5 Synes om

Har den også teleskopstang, og må jeg spørge, hvor meget du skulle slippe for den? :blush:

1 Synes om