Støvsuger anbefalinger

Min nilfisk er meget tæt på at opgive ævred, så jeg skal have fat i en ny

Den nye støvsuger skal selvfølgelig være god til kattehår (både på tæppe og trægulv).
Gerne med hepa-filter
Gerne lydsvag

Men derudover er der ikke nogen krav lige pt. Hvilken støvsuger har du og kan anbefale. Nævn plusser og minusser ved din model. Jeg går selvfølgelig på google, men bruger erfaringer er altid et hit versus ekspert anbefalingerne :slight_smile:

Jeg har ikke en Miele, men sådan en vil jeg have når min ikke (lige om lidt) heller ikke kan mere.
Jeg har haft nogle rengøringsjobs før, og Miele er bare den der kan bedst.
Dyson er også god, men holder et værre spektakel.
Den bedste støvsuger jeg til dato har haft er en Phillips Mobilo Plus. Jeg tror desværre ikke de laves længere.

1 Synes om

Jeg har set i et par FB tråde at der er andre der tilråder Dyson. Min forældre havde sådan en… og den var fantastisk, men jeg vil give dig ret mht. lyden… der er bare for høje… desværre

Jeg har en electrolux, da den har ligget nr 1 i kvalitetstests i mange år og den er lydsvag. Den fås med HEPA filter og mm.

Jeg købte for nylig en poseløs Electrolux og fik et såkaldt animal kit med. Det lille, tragtformede mundstykke er ret effektivt til kattehår, men det passer selvfølgelig kun til Electrolux-støvsugere.

https://www.whiteaway.com/hus-have/stoevsuger/tilbehoer-til-stoevsuger/product/electrolux-animal-kit-kit13/

Selve støvsugeren er jeg også glad for, men den opfylder muligvis ikke dine andre krav.

@_DK_Sugieh, @galath og @velfa, de støvsugere I nævner, hvordan er de til at suge grus op? = kan det lade sig gøre eller skubbes det bare rundt?

Jeg synes Miele kan, men om der skal et særligt mundstykke til, ved jeg ikke :blush:

1 Synes om

Jeg har også en miele og den tager det hele :slightly_smiling_face:

har en gammel dyson, den kan godt suge grus, men store (hele) stykker sætter sig i boksen…så den skal blæses ud med trykluft en 3-4 gang på et år

Jeg købte for 3 år siden en Miele til 3000,- og da den havde overskredet garentien gad den ikke mere, lidt over 2 år holdt den. SÅ blev jeg anbefalet at købe en Henry med 9 liters poser og den er jeg vildt glad for.
Det er den røde jeg har.

Min støvsuger er denne her:

https://www.whiteaway.com/hus-have/stoevsuger/stoevsuger/product/electrolux-purec9-remote-grip/

Jeg har parketgulve, og den har så meget sugestyrke (på stærkeste setting), at den nærmest suger sig fast til gulvet. Hvis det bliver for tungt, kan man ændre sugestyrken. Grus oplever jeg ikke som et problem. Det er bare med det helt almindelige, store mundstykke. Det andet mundstykke i animal kit har jeg ikke nået at prøve endnu :slight_smile:

Den har også teleskoprør og håndtag. Det vidste jeg slet ikke, man kunne få, og det var overhovedet ikke derfor, jeg købte den, men det er godt nok rart. Plus at man kan tænde og slukke og skifte styrke på håndtaget.

1 Synes om

Jeg har ingen problemer med at suge grus op fra gulvet, dørmåtten eller fra opsamlingsmåtten foran bakken. Den har de normale hoveder, men jeg bruger kun det store.

Min er snart 8 år gammel og har variabel sugestyrke. Den taber lidt sugestyrke, når posen næsten er fyldt.

Anmeldelser

Argh damn it, det er svært.

Jeg har været forbi Electrolux Silencer,
Og en Bosch specielt velegnet til dyrehår (sorry kan ikke lige huske modellen), og Mieles C3 cats & dogs. Umiddelbart er jeg mest til Mieles, men skal nok lige have luret på et par af de andre.

Den her måske:

https://www.whiteaway.com/hus-have/stoevsuger/stoevsuger/product/bosch-bgs5335/

Det var den, jeg ville have haft, men som de ikke kunne levere. Det kan de stadig ikke før 31. august. Men der er selvfølgelig ikke så længe til.

1 Synes om

Jeps, det var den

1 Synes om

det er fra samme serie jeg har min electrolux ultrasilencer. Hvor gammel den er - ja det kan jeg faktisk ikke huske :ups: Men jeg er glad for den - den har fin sugestyrke herhjem til hvert fald - også til grus :slight_smile:
Og så nyder jeg, at jeg ikke behøver høreværn for at bruge støvsugeren :ups: :tihi: (nå ja - overdrivelse fremmer forståelsen :stuck_out_tongue: )

og at den ikke er større og let at håndtere er et stort plus :slight_smile:

2 Synes om

Jeg har den her: https://www.whiteaway.com/hus-have/stoevsuger/stoevsuger/product/electrolux-euo9green-ultraone-green-aaaa/

Plus: dejlig lydsvag, let, fylder ikke så meget, nem at trække rundt, lang ledning, suger super godt (både grus og hår), har allergifilter det kan vaskes, suger godt igennem på tæpper og er god til min ryg (langt skaft og godt håndtag).

Minus: støvsugerhovedet er en snas højere end den gamle så jeg skal bakse lidt mere med den, når jeg skal ind under reolen, men det er tilvænning. Ledningen kan gå lidt træg ved indrul.

Du må i hvert fald aldrig købe sådan en her :face_with_symbols_over_mouth:
Den er godt nok ikke så støjende, men den kan ikke holde til grus. Jeg må blæse filteret med trykluft efter hver støvsugning, og så er den stadig ringe.

3 Synes om

Jeg knus elsker min Electrolux fordi den er så stille, det samme gør kattene

Jeg har simpelthen lige lavet månedens bedste handel :slightly_smiling_face::+1:t2:
Jeg har købt ny støvsuger. Miele Complete et eller andet, med diverse mundstykker og den kan næsten også lave kaffe :wink:
Det viste sig den stod til en forkert pris, så der sparede jeg de første 500kr. Så kunne han ikke bestille hjem til varehuset, så den bliver leveret fragtfrit i næste uge, der sparede jeg en tur til Aalborg og fragt. Fordi jeg må vente fik jeg et bedre filter med UB ( når den skal håndtere grus)
Dét er da en god deal :+1:t2:
Så, når den kommer og den er afprøvet skal jeg nok vende tilbage med modellen og forhåbentlig en anbefaling :slightly_smiling_face:

4 Synes om