Støvsuger anbefalinger

Tillykke med købet, håber du bliver glad for den.

Jeg har lige købt mig en robotstøvsuger. Jeg forventer ikke den skal klare det grove, men blot holde pænt her på daglig basis.

Det er en iRobot e5 som er lavet til at håndtere meget fældende husdyr og ja den er godkendt her.

Theodor mente jo så absolut at den skulle leges med, dens børster fiser jo rundt lige i synshøjde for ham, så ja ret oplagt. De andre 3 var bare sådan, hmmm ok nå skal du så tøffe rundt her.

Det er luksus med sådan en, men jeg kan så også mærke at den kommer til at gøre min dagligdag nemmere.

2 Synes om

Jep, jeg har været glad for vores også, til den efter mange år ikke ville mere, og har længe gerne ville have en ny. Så da jeg i mandags så tilbudet på den Roomba e5158 til 2000 kr. var det også bare haps, haps. :rock:

@HolmeInc - Men jeg er glad for at høre at den indtil videre også er godkendt hos dig. Ikke sådan når man anbefaler nogen noget :hoho: Så skal andre jo også helst synes om det :smil:

1 Synes om

Miele c3 complete må den hedde, og den er sin vægt værd i guld :+1:t2:
Parketmundstykke til hårde gulve og alm til tæpper mm.
Det er en fornøjelse at man ikke bare skubbet gruset rundt.
Der er flere sugestyrker og dermed også støjniveauer.
Jeg bruger næsthøjeste og det er til at holde ud fo alle :slightly_smiling_face:
Så en anbefaling fra mig :slightly_smiling_face:

2 Synes om

Er enig i vurderingen af Miele C3. Jeg har haft Dyson tidligere (indtil den stod af), men har aldrig været så glad for en støvsuger, som jeg er for min Miele C3. Og billige kopi støvsugerposer fra Harald Nyborg fungerer også rigtigt fint, så man ikke behøver at betale i dyre domme for poser.

1 Synes om

@sugieh og @Churchtown (og hvis der er andre der har Miele complete c3)… de modeller I har, er det den der er specifikt til dyr… eller en af de andre complete c3 modeller… for der er et par stykker

Mine (har både en hjemme og i sommerhuset) er sv.t denne. Det er ikke den energivenlige udgave, men denne er så også til af komme til prismæssigt. Så ikke en speciel dyremodel.
https://www.elgiganten.dk/product/husholdning/stovsuger-og-rengoring/stovsuger/COMPLETEC3PLW/miele-complete-c3-powerline-stovsuger?&ds_e_product_group_id=18283950120&ds_e_product_store_id=3081&ds_e_ad_type=pla&gclid=CjwKCAjw0On8BRAgEiwAincsHMMe4qYRp75b0GwoUDkllqGarXrmjxLsoJnbV5888SRX7kz_dCpWvxoCQEcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Jeg kan ikke få det link til at virke på min tlf. Men det er den her, du kan læse om den på Elgiganten :slightly_smiling_face:

Det endte med at blive en Electrolux UltraOne. Jeg var ellers mest hooked på Miele C3 cat & dog powerline. Men da jeg synes jeg kunne læse mig til at meget af dens succes skyldes den specielle børstehoved som er udviklet til sugning af dyrehår. Dens sugestyrke er lidt højere (900W) end Electroluxen (850W), endte det med at blive Electroluxen der vandt fordi dens tekniske specifikationer overtrumfer Miele C3 cat&dog på flere punkter: bedre energiforbrug, bedre sugeevne på tæpper, HEPA filter, lavere lydniveau… og bedre pris.

Prisen Electrolux UltraOne har jeg fået til 1199,- Miele C3 cat&dog powerline kunne jeg få til 1899,-. Så selvom jeg skal tilkøbe dyremundstykket har jeg på papiret fået en bedre og billigere støvsugere, om det så holder i praksis at den også er god må jeg jo se på :wink: Men indtil videre suger den bedre end min gamle som jeg har elsket ud over alle grænser (har lige testet den på grus i vores entre)… Jeg måtte skrue den ned på næsthøjeste styrke for jeg kunne ikke trække den over gulvet :hoho:

Så det lover godt indtil videre

7 Synes om

Den ligner til forveksling min. Og den kan også decideret suge sig fast på gulvet :slight_smile: Er din poseløs og med teleskoprør og håndtag?

Electrolus laver jo et sæt med dyreudstyr, om man vil. Det købte jeg med. Det ene mundstykke er forholdvis almindelig, men meget fladt og ikke så bredt, så man kan komme ind i kroge og under lave møbler m.m. Men det andet er til møbler med nogle særlig børster. Jeg tror, det hedder animal kit. Du kan jo søge på det, hvis du er interesseret i at se det.

Jeg bestilte det hjem igår aftes :wink:

1 Synes om

Vi har en miele der er 11+ år, den er fantastisk og tager både grus og pels, den har kun en standard mundstykke, hvor man kan vælge om det skal bruge den med eller uden børster. tænker det bliver en miele eller Nilfisk vi får når vi engang skal have en ny

Hvilken helt præcist? Får lidt forskelligt frem når jeg googler, bl.a. en på 700w, hvilket jo er mindre end det du skriver her? :slight_smile:

@Eva_K den der hedder EUOC92IW, den er hvid.

Den har støvsuget fint idag, og er umiddelbart tilfreds. Slangen kunne jeg dog godt have ønsket lidt længere. Kan være et spørgsmål om hvad man er vant til… Den er længere på den gamle nilfisk

1 Synes om

Hvad kan anbefales nu?

Min miele HS05 stod af her til morgen :frowning:

øv øv var bare så glad for den model - 1400w/5.5 kg sådan ok ledning.

Købte samme model første gang i 2005/1600w - den holder stadig, men den blev slidt så i 2015 købte jeg samme model…tankevækkende at den nye er ringere (10+ år vs 6 år brug hver dag, kortere ledning, lavere w)

Har været ude og kikke på hvad mile har nu - og det er enten store nogle på 7-8 kg eller små nogle med kort ledning…
Bruger den hverdag og skal løfte over dørtrin…har brug for noget ordenligt.

Så jeg i øvrigt anbefale parket mundstykke - bruger det til alt inkl. gulvtæpper. Brøster tager kattehår godt fra tæpper.
ala den her; - har en til bryggers/kattebakke område og en til stuen/resten af huset. det hele er plastik så super nemt at vaske/tørre.

Jeg købte den der Electrolux UltraOne, model EUOC92IW i hvid.

Jeg har haft min i ca 1 års tid nu. Den suger fint og kraftigt, ingen problemer der.
Men jeg synes stadigvæk at slangen er for kort og det irriterer mig når jeg går med den. Det tilbehør der er med i form af ekstra mundstykker er noget bras ift. det der fuldte med min gamle Nilfisk.

1 Synes om

Jeg gruer virkelig for den dag vores Miele Parkett 700 står af, for den er fantastisk, dog har slangen det ikke for godt

1 Synes om

Jeg har den samme, og intet problem med for kort en slange, men jeg bryder mig ikke om det standard støvsugerhoved, der er med. Det skubber mere end suger grus op ift vores gamle (som var meeega god til grus), og hvis jeg skal have styrke nok til at jeg synes den tager al gruset suger det hoved sig fast til gulvet… Standard hovedet er også for bredt til vores trappe, og når det ikke kan lave undertryk suger det virkelig ikke meget. Ligeledes er det ikke godt til at tage hår på dørmåtterne. Så jeg bruger mest det tilbehørshoved til tæpper. Min kæreste har det dog fint med det standard hoved… (han støvsuger så som regel også på 1. etagen, hvor vi hverken har bakker eller måtter, og jeg støvsuger nedenunder hvor kattebakkerne er, så måske det gør en lille forskel). Jeg bliver generelt irriteret over hvor meget jeg skal indstille på for at få optimal støvsugning (skiftet mellem lister, måtter, glat gulv etc.). F.eks. kan jeg ikke tage støvsuger hovedet af uden at bukke mig ned og trykke en knap ind, den gamle kunne jeg gøre det på ved bare lige at sætte foden på og holde. Det er godt for en som mig som tager det af mange gange under en støvsugning for liiige at få al gruset med fra hjørnerne etc. :hoho:

Som gode ting kan det siges at man får virkelig meget kraft, mere end man skal bruge :hoho: Og den er enormt støjsvag, man kan faktisk føre en samtale i helt alm. toneleje imens.

1 Synes om

Det var også problem med min den gamle og en af grundene til jeg købte ny…slangen hoppede af…og reservedele er dyre hos miele…
Top klappen på den gamle - til der hvor ekstra udstyr ligger brækkede…de ville have 500 kr for en ny…det er et stykke plastik :roll_eyes:

…nu har jeg heldigvis stadig den gamle som jeg kan bruge til jeg finder ny…men arugh det er træls at hver gang man køber nyt så bliver det dårligere…

1 Synes om

Ikke en anbefaling som sådan

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om