Støvsuger - hvilken en har du?

Efter at have læst tråden om hår, hår, hår kom jeg til at tænke på hvilken støvsuger du har :slight_smile:

Jeg har Dyson DC 23, Dyson Animal hand held, Dyson car+boat også handheld og så har jeg Elektrolux ergorapido som er en upright og en handheld i samme støvsuger.

Jeg har en Elektrolux magen til den vi brugte da jeg gjorde rent hos et rengørings selskab.
Det er den eneste støvsuger jeg har haft, der kan fjerne katte hår på selv det mest genstridige tæppe.
Sjovt nok var forhandleren ret sur over vi valgte nettop den, han så hellere vi valgte en af de andre modeller han kunne byde på.
På en måde kan jeg godt forstå ham, for denne her forlanger kun en pose hver anden eller tredie måned. Filteret kan vaskes og der skal aldrig købes nye. og så er der 10 m. ledning.
Så selvom den var i den dyre ende, så var det et rigtig godt køb.
Knus Elin

vi har en nilfisk extrem x150(mener vi)
men vi er meget glade for den

Jeg har en gammel Nilfisk UZ 934 … et levn fra dengang min eks. havde et rengøringsfirma :stuck_out_tongue:

Vi har en Vampyr (modelnr kan jeg ikke huske) og den er bare SÅ god. Vi har haft den i mindst 10 år og den tager alt og bliver dagligt udsat for hø, kaninspåner og kattegrus og holder suverænt :ok:

Vi har en Daewoo skodsuger :stuck_out_tongue:

Den er købt i Fakta for nok 3 år siden, men allerede efter 1 uge gik stangen i stykker og jeg havde selvfølgelig smiidt bonen væk :frowning:

Men jeg har planer om at vi skal anskaffe os en ny nu her når skattepengene kommer for posen er altså ikke tom i ret lang tid med 2 katte :stuck_out_tongue:

Støvsuger:?:?:? hvad er det:fløjte::fløjte:-LOL-LOL-LOL

lige nu har vi en pensioneret industristøvsuger der ikke længere kunne klare ærterne i byggeribranchen, men inden længe indkøber vi en Dyson animal

vi har en sådan en her el dvs sidste års model
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4470&Grp=&n=10
eneste forskel er designet
den dur bare og er helt fantastisk til kattehår på vores sofa(mikrofiber) og alle andre steder osse.
det er den bedste støvsuger vi har haft og jeg syntes den er lige så god som den gode gamle nilfisk

Jeg har for ca ½ år siden købt en Electrolux, efter at have læst et par tests i Tænk-bladet, og derefter rådført mig med den kyndige ældre indehaver af en bestemt Støvsugerbanden-butik.
En god veninde tippede mig om, at den ved Peter Bangsvej St., der ved de, hvad de taler om, og har tjek på alle modeller gennem historien - en sand støvsuger-nørd!
Og hun havde helt ret! De havde sandelig tjek på tingene, selv den unge assistent, der betjente mig - flot og til UG!
Det var en helt anden snak end hos 2-briks-folkene i samme kæde på Østerbro…
Det er en Z7520, tror jeg, netop med filtre, der sjældent skal skiftes, og kan skylles, og et ekstra mundstykke, der nærmest friserer tæppet for kattehår - kors, der kom meget med, første gang, jeg brugte den, det var interessant at se!
Til en ‘hurtig overhaling’ købte jeg billig-versionen af en Roomba, en CleanMate 365, som kostede knap en tusse, hos et håndværkerfirma langt f… i vold ude i Husum/Rødovre. Kattene kigger undrende på den, men er ikke synderligt bange for den. Den er skøn: Smæk benene op i sofaen, og få støvsuget (hvis man ellers har fået ryddet op…!)
Ifølge Tænk skulle Dyson ikke være nær effektiv nok i forhold til prisen, og selv kan jeg ikke forestille mig at have en poseløs støvsuger. Jeg synes, at det er bøvlet nok at tømme min håndstøvsuger (en Black & Decker Dustbuster 12v med div. praktisk tilbehør).
Tror I nu, at mit hjem er pinligt i orden og ikke et støvgran?
-LOL :fløjte: -ass-LOL

Hvad skulle jeg så få min vinterferie til at gå med? Sy strapudemaj?

[quote=Lena S;122497]Vi har en Daewoo skodsuger :stuck_out_tongue:

Den er købt i Fakta for nok 3 år siden, men allerede efter 1 uge gik stangen i stykker og jeg havde selvfølgelig smiidt bonen væk :frowning:

Men jeg har planer om at vi skal anskaffe os en ny nu her når skattepengene kommer for posen er altså ikke tom i ret lang tid med 2 katte :p[/quote]

aj hvor ærgeligt, vi har lige smidt vores daewoo(14 dage siden) ud som osse var købt i fakta, der var stangen tiptop plus der var et specielt hoved med som bare rensede i bund, den ku du ha fået gratis

Vores gammel Nilfisk , blev efter 22 år i sommers skiftet ud med en Siemens om den kan holde lige så længe , ja det er jo ikke til at vide :?

Jeg har en Miele støvsuger, den er bare super god :wink:

ej æv :frowning:

nå det går nu nok :stuck_out_tongue: skal have en der kan tage nogen flere nullermænd alligevel :stuck_out_tongue:

Vi har en Miele S4200, mener jeg den hedder. Den er ok, men ikke noget vidunder. Vi drømmer også om en Dyson, men de er bare så dyre :frowning:

[quote=Leopolds mor;122477]Jeg har en Elektrolux magen til den vi brugte da jeg gjorde rent hos et rengørings selskab.
Det er den eneste støvsuger jeg har haft, der kan fjerne katte hår på selv det mest genstridige tæppe.
Sjovt nok var forhandleren ret sur over vi valgte nettop den, han så hellere vi valgte en af de andre modeller han kunne byde på.
På en måde kan jeg godt forstå ham, for denne her forlanger kun en pose hver anden eller tredie måned. Filteret kan vaskes og der skal aldrig købes nye. og så er der 10 m. ledning.
Så selvom den var i den dyre ende, så var det et rigtig godt køb.
Knus Elin[/quote]

Hvilken model er det?

Dyson DC 23 og en håndstøvsuger i OBH og en rød Miele på loftet -høhø

Jeg har en Cyber king, nr. husker jeg ikke. Den skal aldrig ha skiftet pose og filter, det skal bare vaskes en gang om ugen, så er den fin igen.
Og jeg har aldrig haft så god en støvsuger, jeg gav 3000,- for den for 4 år siden.

Har endnu en billig støvsuger ( husker ikke mærket ), der snart skal skiftes ud igen, hvilket jeg synes vi gør 3-4 gange om året. Fejer ellers det meste sammen med en kost, før vi støvsuger, men fugle, marsvin, kanin, hunde og katte + 3 børn sviner meget. :stuck_out_tongue:

Her hjemme har vi en Miele, husker ikke modellen. - Vi har så vidt jeg husker aldrig haft andet end Miele. Det virker super hos os. :slight_smile: