Vi har altid brugt volierenet/minknet/papegøjenet med de mindste masker.
Det eneste net, jeg kender, med 6-kantede maske er hønsenet/kyllingenet - det ville vi ganske simpelt ikke turde bruge til vores katte:blegne: - dvs jo, som det øverste “låg”.
Der er vist næsten ikke den slags tråd, jeg ikke har i min indhegning Jeg har volierenet (og det kan man godt klatre i), hønsenet med belægning (det kan man godt klatre i), noget andet net med belægning (det kan man også godt klatre i) og endelig galvaniseret hønsenet (det er der ikke forsøgt klatret i).
Jeg kan ikke huske maskestørrelsen på hønsenettet (men der er vist også mere end én størrelse ;)), men min erfaring siger, at det ikke så meget er nettet, men hvad man gør med det, der er det afgørende ;). Mit net blafrer og er derfor ubehageligt at klatre i - så selvom man kan og tråden kan bære det, sker det ikke i særlig stor stil - og så er det kombineret med elhegn de fleste steder.
Det primære, når man skal vælge maskestørrelse er, hvilken kat, der skal holdes inde, for kan en kat få hovedet igennem, kan den få resten af kroppen igennem og så kan man have nok så meget udhæng og strøm på - katten vil bare vade gennem hegnet Galvaniseret net - uanset om det er volierenet eller hønsenet - vil rive, hvis enderne efterlades “rå”, men hvis man skal have strøm, kan man sikre jordforbindelse på den måde.
(Grunden til de mange typer net her i huset hedder Sander og er ikke altid lige blond ;))
Alm. kyllingetråd kunne mine hittekillinger i hvert fald godt gå igennem (som på billedet) Vi havde det nemlig et enkelt sted hvor vi skulle have speciallavet et fag/hegnsdel til
Der er ingen katte/killinger der kan gå igennem kyllingetråd ! det tror jeg ikke på ! for hullerne er ca. 2x3 cm måske kan de gå igennem hønsetråd da maskerne er størrer !
(kan ikke forstå du ikke kan se billedet når du kligger på Vedhæftet fil 38125 det kan jeg da )
… nå men kyllingetråd ligner det billed som Eife har sat ind ! :høhø:
Så kan de vel også gnave gennem delfinhegn, hvis de vil? Metal er jo metal, uanset hvilken form hullerne har.
Jeg tror, de fleste katte ville forsøge en mængde andre flugtmuligheder, før de gav sig i kast med at gnave metal. Og ingen flugtforsøg eller heldige udbrud fra min terrasse har foregået på den måde
Hullerne afgør jo ikke ligefrem tykkelsen på det galvaniserede tråd Prøv selv at vride i en tråd fra kyllinge- eller hønsenet og se hvor let det knækker, og gør så det samme med delfinhegn… jeg ved godt hvilken jeg på forhånd ikke gider forsøge mig med!
En fertil han eller hun i løbetid kan let finde på den slags, målet helliger midlet.
[QUOTE=Temple Bar;583533]Så kan de vel også gnave gennem delfinhegn, hvis de vil? Metal er jo metal, uanset hvilken form hullerne har.
Jeg tror, de fleste katte ville forsøge en mængde andre flugtmuligheder, før de gav sig i kast med at gnave metal. Og ingen flugtforsøg eller heldige udbrud fra min terrasse har foregået på den måde :)[/QUOTE]
Ja og nej, der er en forskel i hvordan hegnet er lavet. kyllinge/hønsetråd er snoet og ved en masen kan det sagtens lade sig gøre at komme igennem. Volierenet er svejset sammen.
Og min have er hegnet ind med voilerenet 1" x 1" med kyllingenet som udhæng.
Jeg har faktisk primært hønsenet i min indhegning, så jeg har aset og maset meget med det gennem tiderne og jeg tvivler altså på, at en voksen kat af en hvilken som helst race kan komme igennem huller, uanset hvor meget der mases. Hvis de kommer igennem, er det nok nærmere fordi de bider det i stykker (selvom jeg stadig tror, de hellere vil tage rappet af en eltråd, hvis de har valget).
Jeg har været så heldig med Fanny, at hun aldrig nogensinde - og heller ikke i løbetid - har gjort mine til at ville “ud i verden”, så hvad en hunkat i løbetid kan klare på den konto, ved jeg heldigvis ikke så meget om.
[QUOTE=Kattetøsen-too;583492]Der er ingen katte/killinger der kan gå igennem kyllingetråd ! det tror jeg ikke på ! for hullerne er ca. 2x3 cm måske kan de gå igennem hønsetråd da maskerne er størrer !
(kan ikke forstå du ikke kan se billedet når du kligger på Vedhæftet fil 38125 det kan jeg da )
… nå men kyllingetråd ligner det billed som Eife har sat ind ! :høhø:[/QUOTE]
Mht. billeder, så er det noget med at man skal sætte det ind via avanceret redigering for at det virker, og ikke kan bruge hurtig svar… En eller anden fejl…