- Nogen der ved, om man kan købe strandsand? Mener ikke man må tage det på stranden. Kattene skal have en sandkasse under altanen. Snakker om at tage til stranden og nuppe et par poser, men ved ikke… -what
Ja det kan du købe i de fleste bygge-markeder.
Man kan købe det i byggemarkeder og det ligger så vidt jeg husker i 25 kg sække OG koster spidsen af en jetjager -uha
Man kan også gøre som vi gør, men det kræver man for det første har et transportmiddel man kan have sandet PÅ, og plads til opbevaring…nemlig at man hanter det ved en vognmand der handler med sand. Vi henter 1-1,5 kubikmeter/rummeter…kan ikke huske hvad målenheden hedder…hos en vohnmand på ladet af vores firehjulstrækker og så bliver det smidt på nogle der-til-indrettede/lagt fliser hvor det ligger og bruges af. Vi har nemlig 4 plastik hundekurve ude i løbegårdene og i den indhegnede have som fungerer som kattebakker. Plastikkurve fordi DE kan rengøres fuldstændig når der skiftes strandsand. Hygiejne er en vigtig ting ISÆR når man har mange misser. Det gamle strandsand bliver transporteres udenfor haven i et område hvor også andet haveaffald smides…blade planter etc. og det giver et godt økologisk lille område…beviseligt for det lille vandhul der er, er fyldt om foråret med 38347454 trillioner bittesmå frøer. Strandsand med pøllebæer i er en god gødningskilde.
Men du skal tænke på hvordan du kommer af med dit sand INDEN du begynder på dit forehavende.
Brita: Det er kun et lille hjørne, så jeg havde tænkt mig at fjerne pøller som i kattebakke og skifte det ud en gang imellem. Har hørt at katte sandbader, men er tilbøjelig til at tro mine vil gøre det til kattebakke.
På terrassen hvor løbegården er færdig plantede jeg græs i de 2 hjørner og det er totalt gravet op. Mine katte er jo også tidligere vant til det frie liv, så det er nok klart de graver.
- Under altanen prøver jeg igen med et område græs. - Måske graver de ikke der, hvis der er græs ved siden af.
- Min nye plan er også at lave trappe op til altanen og overdække den. Projektet bliver større og større. Nærmest et evighedsprojekt. Så bliver det terrasse, tunnel til hoveddør, område mellem væg og carport samt over og under altan.
- Vi lever snart i et kæmpe kaninbur, men tror kattene får rigeligt med udfoldelsesmuligheder. Tænk sig de nu har været sikre m.h.t. biler m.m. over en måned. Det er verdens bedste fornemmelse.
Jeg mener at have set det i bilka.
de har det osse i bla jem og fix,silvan og bauhaus. og så dyrt er det altså heller ikke
JO JOhnny HVIS man bruger halvanden rummeter om måneden [bigloony]
Dit projekt lyder FEEEEDEST…tillykke til dine dyr, for de må syntes det er -thumbs
Men du skal være klar over du skal skifte ALT ud med jævne mellemrum…tis klumper ikke i strandsand, men aflejrer sig i bunden og det er både en stinkbombe og i den grad uhygiejnisk.
NÅR her er MEGET varmt må vi skifte sandet 1 gang hver week-end…ok vi har også mange måsehuller og tissekokke der laver så det ene så det andet, MEN du skal skifte alt med jævne mellemrum og derfor skal du også tænke i, hvordan du kommer af med det.
Men TILLYKKE med dine projekter…det lyder så dejligt
Jeg har også,lavet en sandkasse til mine katte ude i løbegården. Og hvis sandkassen er under åben himmel, sørger vorherre vel for at skylle sandet ren engang imellem. Der er nemlig ikke fast bund i. Så jeg regner med kun at skulle fjerne klumperne.
Vi har 1 i løbegården og toppen er ca. 2 poser Extreme Classic sand, så det er nemt at tage diverse ting med skovlen. Men over sommeren bliver den nu tømt helt nogle gange.
Har iøvrigt fået en Litter Locker til kasserne her i huset, den er jeg VIRKELIG glad for, det er bare SÅ nemt. Så jeg vil også bestille en til løbegården. Koster ca. 20 euro hos Zooplus
Her er et billede hvis I ikke ved hvad jeg snakker om
Denise: Den ser smart ud.
Er så glad. Har været ude og lave løbegård 9 timer og lavet hjørne med sand og et med græs samt en opsats med en lille stige op…
- Det er så færdigt under altanen, men skal jo føres over til carport og hoveddør. Godt det snart er ferie ( Arbejdsferie )
Det bliver spændende når det hele er færdigt
Fører lige billeder ind senere, hvis jeg kan finde ud af det. May-britt har forsøgt at forklare.
Jeg henter sand til udendørsbakkerne i den lokale grusgrav, det koster næsten gratis [bigloony]
Lige et par billeder af weekendens resultat. Nu skal det så føres over til skur/carport og hen til hoveddør. OG SÅ kan de komme ud af kattelemmen igen.
Billederne er i nyeste opload samt mit album løbegård. Ku stadig ikke finde ud af det.
Det ser rigtig godt ud -thumbs Skal du have noget katteurt i de der urtepotter, eller hvad de hedder ?
Nu ved jeg ikke om du ville have nogle specielle billeder ind - du skal klikke på dem så de bliver store, så højreklikker du og vælger “egenskaber”, og så tager du det der står i adressen. Her i boksen klikker du på Img og sætter adressen ind imellem.
Men jeg skriver bare linket her, så andre nemt kan finde det. Og så skal du måske rette din adresse i brugers kataloger, for den peger til Kattegalleriet, altså med mindre du vil pege derover og ikke hertil selsvfølgelig.
Så dyrt er det da vist heller ikke… I jem og fix købte vi 25 kg sand til 50 kr
JO, det er mange penge hvir man skal have 12-15 sække og de kun holder til 1 skiftning og det er bragende varm sommer så man skal skifte sand 1 gang om ugen.
Jeg ville i hvert tilfælde kalde 700 kr om ugen mange penge for det er også knap 3000 penge om måneden -høhø
Denise: Hvilke urter er det, de kan lide? Havde nemlig tænkt på det.
Til venstre skal der være indhegning til skur, carport og hen til hoveddør
Så er der strandsand, græs og kattegrus henne under platformen.
Fik lært det med billederne. Hurra hurra
Tak for hjælpen med billeder og svarene omkring strandsand. [smilie=hate-tunz.gif]
tillykke til dine dyr -thumbs -thumbs -thumbs -thumbs det ser SÅ godt ud
Tak tak… Nu det jo både på forside og bagside af huset. Føler snart vi lever i et kæmpe kaninbur.
Billede fra forsiden… Hi hi. Naboerne tænker med garanti, vi er tossede.