Stress tur til dyrlæge

Jeg har lige været til dyrlæge med Eleanor. Selve konsultationen gik ok, men turen derhen i bilen var et mareridt :blegne:
Den enormt dyre transporttaske jeg købte i Maxi-Zoo til 500 kr. den holdt ca. 10 min. før destroyeren fik den ødelagt… Det var bare ikke fedt, at nettet blev kradset så meget i stykker, at hun kunne kravle ud :frowning: Så jeg måtte prøve at holde hende tilbage, så jeg har fået kradsemærker på den ene hånd… Den ene gør ret ondt og er lidt dyb… Ved faktisk ikke om det kun er ved bid, at man skal kontakte lægen?
Jeg tuede ret meget, da det hele var ret uoverskueligt, og det gjorde pænt ondt… Desuden kunne jeg ikke lige magte, at hun var kommet til at ødelægge en 500 kr. taske…
Heldigvis fik jeg ringet til Maxi-Zoo i Horsens. Det var den sødeste kvinde jeg fik fat i, som godt kunne forstå min frustration. Jeg havde ikke lige taget bon med, men hun ville gerne give mig et tilgodebevis. Jeg viste hende min kontoudskrift fra Randers, fra den dag jeg købte tasken. Men det var d. 7/4-2014, hun valgte at stole på, at det altså kun var 2. gang den blev brugt.
Jeg har nu købt en transportkasse i Maxi-Zoo, samt et tæppe til at ligge derind. Men jeg er såååå glad for Deres gode service og på, at de faktisk stolede på mig :thumbup: Det løftede lige mit humør en del!

Eleanor virker til at have det godt! Hun fik vådmad da vi kom hjem, og hun spiste. Hun sover nu. Men jeg har fået slik i hovedet, og hun har gnedet sig op ad mig :inlove:

Så er begge faldet til ro, heldigvis :love2:

[QUOTE=PjevseMalene;1184799]Jeg har lige været til dyrlæge med Eleanor. Selve konsultationen gik ok, men turen derhen i bilen var et mareridt :blegne:
Den enormt dyre transporttaske jeg købte i Maxi-Zoo til 500 kr. den holdt ca. 10 min. før destroyeren fik den ødelagt… Det var bare ikke fedt, at nettet blev kradset så meget i stykker, at hun kunne kravle ud :frowning: Så jeg måtte prøve at holde hende tilbage, så jeg har fået kradsemærker på den ene hånd… Den ene gør ret ondt og er lidt dyb… Ved faktisk ikke om det kun er ved bid, at man skal kontakte lægen?
Jeg tuede ret meget, da det hele var ret uoverskueligt, og det gjorde pænt ondt… Desuden kunne jeg ikke lige magte, at hun var kommet til at ødelægge en 500 kr. taske…
Heldigvis fik jeg ringet til Maxi-Zoo i Horsens. Det var den sødeste kvinde jeg fik fat i, som godt kunne forstå min frustration. Jeg havde ikke lige taget bon med, men hun ville gerne give mig et tilgodebevis. Jeg viste hende min kontoudskrift fra Randers, fra den dag jeg købte tasken. Men det var d. 7/4-2014, hun valgte at stole på, at det altså kun var 2. gang den blev brugt.
Jeg har nu købt en transportkasse i Maxi-Zoo, samt et tæppe til at ligge derind. Men jeg er såååå glad for Deres gode service og på, at de faktisk stolede på mig :thumbup: Det løftede lige mit humør en del!

Eleanor virker til at have det godt! Hun fik vådmad da vi kom hjem, og hun spiste. Hun sover nu. Men jeg har fået slik i hovedet, og hun har gnedet sig op ad mig :inlove:

Så er begge faldet til ro, heldigvis :love2:[/QUOTE]

Hvad var der i vejen med hende, den lille? Altså, ud over at hun ikke kunne lide køreturen :slight_smile:

Det er godt, du har fået en god transportkasse, som ikke sådan går i stykker. Jeg ville godt nok også blive ked af det, hvis en af mine fik flænset sig vej ud af kassen, mens vi var i bilen :blegne: :blegne: Så jeg kan godt forstå, det ikke var spor sjovt.

Men det er godt, hun allerede er faldet til ro. Det gør de som regel, så snart de er hjemme i vante omgivelser igen. Så opfører de sig tit, som om de da aldrig har været spor hysteriske og har været til fare for mennesker, inventar og løsøre :fløjte:

Mht. din hånd - hvis området omkring riften bliver rødt, hævet og varmt, så skal du tænke på at kontakte lægen. Hvis det “bare” gør ondt, er det sikkert ikke alvorligt.

Hun skulle bare vaccineres og tjekkes… :smiley:

Det et var en meget skræmmende oplevelse! Og jeg var mega bange for, at hun ville slippe ud… :blegne: Godt jeg havde et personale med, som kunne holde hovedet koldt, for jeg var i panik…

Ja nu ligger hun bare og ligner uskylden selv :engel2:

Mht. Min finger, så dunker det mest… Men det går sikkert over…

puha en oplevelse :frowning:

den eneste transportkasse jeg har oplevet som 100 % udbrudssikker er kassen fra vari - den er dyr, men holder så også resten af livet.

næste gang hun skal til dyrlægen så må du have puttet noget zylkene eller colostrum i hende i ugen op til (hvis det self ikke er akut).
her har jeg den bedste erfaring m colostrum, men der er vist meget forskelligt hvad der virker bedst fra kat til kat.

men rart at høre at både dig og eleanor er faldet til ro igen efter oplevelsen

Ja, det er bare så øv, at hun har fået en dårlig oplevelse :frowning: Ville jo så gerne kunne have hende med hjem til mine forældre osv. Men er bange for, at hun nu vil forbinde det med noget frygtelig at være på tur :ked:

godt det ikke værre end det gjorde :slight_smile:
en anden gang kan det hjælpe at sætte en hånd ned til katten i tasken, det kan virke beroligende på den.
Desværre er de tasker som sælges til katte oftes lave til hunde og IKKE til katteklør, med det resultat som du jo desværre har oplevet.

Sæt hende i transportkassen, gå en tur på ca 5 - 10 min. luk hende ud igen og giv masser af godbidder, gentage dette nogle gange, og hun vil forbinde det med at være i kassen med noget rart :slight_smile: du kan jo efterhånde øge tiden i kassen :slight_smile:

Jeg prøvede med at tage hånden derned, det responderede hun ikke på… Hun var bare rigtig bange…
Men transportkassen vi lånte, den fandt hun mere ro i!

Jeg lover dig, at hun ikke forbinder det med noget slemt :slight_smile: Hun tester dig bare - og hun vandt første runde fordi hun var heldig at få hul på nettet. Du vinder næste runde fordi hun ikke kan pille den nye kasse i stykker, og så står I jo lige :slight_smile: Men øv jer lidt - aftal en kort tur ud i det blå med dine kontaktpersoner, kør en tur på 15-20 minutter hvor I ikke skal andet end ud og hjem, så I får øvet. Så kan I hurtigt blive klar til en længere tur. Hun kan sagtens lære det; hun er vant til at køre i bil, men derfor kan der jo godt gå sport i at se, om man kan blive den der bestemmer hvornår :wink:
VH
Susanne

Det skal du ikke tage så tungt. Som du selv skriver, så har hun nærmest glemt det allerede. Næste gang er det en ny, flugtsikker kasse, og det finder hun uden tvivl hurtigt ud af og holder op med at forsøge.

Det lyder, som om hun ikke bryder sig om at køre i bil, men det er der mange katte, der har overlevet :slight_smile: Og så vænner hun sig måske mere og mere til det.

Det værste, du kan gøre, er at være ængstelig og nervøs for, hvordan det skal gå, for det kan forplante sig til katten. Det er nemmere sagt end gjort, ved jeg godt. Men prøv alligevel :slight_smile:

Har snakket om, at jeg på et tidspunkt vil tage bussen til Horsens, og så blive hentet af personalet, så hun kan prøve at køre i bus!
Men jeg ynkede hende ikke, men snakkede ganske normalt og roste hende… Dog gik jeg i panik, da hun begyndte at kradse mig og stak hovedet ud af det hul hun havde kradset… Sagde højt nej, og begyndte at græde… Men jeg var bare så bange, og ked af, at hun havde ødelagt taske, for det var for uoverskueligt, at skulle til at smide den ud, og købe en ny… Men efter at have snakket med Maxi-Zoo, kunne jeg arbejde med, at sænke mit stressniveau :slight_smile: Og det tror jeg også at hun kunne mærke!
Hun ligger lige nu inde i den transportkasse vi lånte og hygger, så det tyder jo godt, når jeg lige får gjort den nyde klar her i dag :thumbup:
Så nu er hun ikke billigt til salg mere :høhø: Det har hun ellers været et par gange den sidste uges tid :ups: Men det er ikke så længe, så er hun verdens bedste kat igen :hjerte:

Fin service af Maxi-Zoo, for selvfølgelig skal hun ikke kunne pille hul i tasken på få sekunder - dejligt at de ville tage sig af det :ok:
VH
Susanne

Din reaktion er helt normal, for vi andre ville sgu nok også bliver forskrækkede og kede over at katten fik kradset sig ud af tasken. :S

Hvis hun ellers ligger i kassen, så er hun bestemt ikke bange for den, så det skal du ikke være bange for. :stuck_out_tongue: Hun er måske ikke glad for at skulle ud og afsted i kassen, men det tager hun bestemt ikke skade af.
Du må dog regne med at hun nok ikke vil være glad for at køre i bus, men kan hjælpe at dække transportkassen, så der bliver mørkt.

Husk at hvis dugiver hende en lillefinger, så tager hun hele din arm. Bimser er supergode til at manipulere deres mennesker, så de får deres vilje. Jeg taler af erfaring og jeg arbejder selv på ikke at blive taget ved næsen af min møgforkælede Korat. :høhø: Katte kan være nogle værre dramaqueens, som opfører sig som om de lider voldsomt, når de ikke får deres vilje. :stuck_out_tongue:

Endnu en titlen til hendes cv…

Hun får ikke lov til at få mere af min lille finger! Den flænge hun fik lavet i den er nok :høhø:

Lige nu nu laver hun dog ikke noget ballade (hun ligger nok og udtænker næste terroraktion… :muhaha:)

Jeg har efterhånden en ret stor mistanke om, at Susanne simpelthen træner sine bimser til at udøve terror :høhø: Det kan da næsten ikke lade sig gøre, at én bimse kan tænke så kreativt, medmindre hun er skolet til det igennem heeeeele sin opvækst :?:høhø:

LOL - jamen Marie har ret, bimser er fødte supermanipulatører - hvis de får chancen, så trækker de én rundt i manegen hele dagen :wink: De yyyyndigste blå øjne og den blødeste pels - og indeni en vilje af rustfri stål :slight_smile: Men i det mindste er det tegn på at hun nyder samværet med dig, for de kan også surmule og ignorere, hvis man er faldet i unåde!
VH
Susanne

Ja de øjne er godt nok hypnotiske… Og når hun så miaver såååå sødt og bumper sit hoved ind i mig for opmærksomhed, ja så kan jeg da næsten ikke være sur mere :ups:

Men da godt, at hun i det mindste nyder at være sammen med mig :høhø:

[QUOTE=PjevseMalene;1184842]
Jeg har efterhånden en ret stor mistanke om, at Susanne simpelthen træner sine bimser til at udøve terror :høhø: Det kan da næsten ikke lade sig gøre, at én bimse kan tænke så kreativt, medmindre hun er skolet til det igennem heeeeele sin opvækst :?:høhø:[/QUOTE]

Jeg tror ikke at Susanne ligefrem træner sine katte…
Men du har virkelig aldrig tænkt over, hvorfor det var lige netop denne kat og ingen andre, at du kunne få lov at købe :wink:

Der er katte, som opdrættere gør alt for at beholde hjemme… og så er der “de andre”.
Det er dem, vi sagesløse kælekatteejere kommer til at skulle leve med :wink:

[QUOTE=Ann K;1184860]Der er katte, som opdrættere gør alt for at beholde hjemme… og så er der “de andre”.
Det er dem, vi sagesløse kælekatteejere kommer til at skulle leve med ;)[/QUOTE]
:stuck_out_tongue:

• det er godt med dig :slight_smile: Hende her er lavet lige til Malene, vi vidste det bare ikke før hun var fyldt godt og vel et år og Malene flyttede herned :slight_smile: I virkeligheden er det vorherres mening at de skal passe på hinanden - lige nu sørger kræet så for at Malene ikke keder sig på noget tidspunkt :høhø:
    VH
    Susanne

[QUOTE=PjevseMalene;1184842]
Jeg har efterhånden en ret stor mistanke om, at Susanne simpelthen træner sine bimser til at udøve terror :høhø: Det kan da næsten ikke lade sig gøre, at én bimse kan tænke så kreativt, medmindre hun er skolet til det igennem heeeeele sin opvækst :?:høhø:[/QUOTE]

Hun træner dem ikke, det ligger i generne. :muhaha:

Jeg elsker at de ligner de sødeste små dukkekatte, men er nogle værre banditter. :tihi: :wehuu:

Jeg skulle jo heller ikke have en Korat, men Fanni valgte jo mig og jeg har ikke et øjeblik fortrudt. :lovelove: Vi passer perfekt til hinanden og hun sørger for at jeg ikke keder mig og jeg forkæler hende vist lidt rigeligt. :ups:
Jeg regner dog med at skulle have en bimse engang i fremtiden og sikkert også flere Korater, for den race er jeg også skudt i.:love2:

Ann hvornår begynder du at sælge ting med Jesper garanti???
jeg huske tydeligt at sagde at de der madskåle kunne holde til at blive sparket til, men kunne de måske holde til lille bitte Jesper bare kom til at hoppe lidt i dem :slight_smile: