Sturdi-folket

Altså jeg er kommet i en helt uholdbar situation og har brug for jeres input.

Det er sådan, at Hampus er begyndt at plage helt vildt om at få et Sturdi Show Shelter :wittsend:

Men det er komplet åndsvagt, eftersom han kun gider at udstilles en til to
gange om året, og den frekvens er tilsyneladende ikke noget, han vil gå på
kompromis med.

Hampus’ argumenter går bl.a. på, at det vil være SÅ rart at have sit eget telt
med, fordi det så ikke lugter af fremmede katte og desinfektionsmiddel, og at
han derfor vil føle sig meget mere afslappet, når han er af sted.

Når jeg prøver at fortælle ham, at han i stedet kan få sin seng med på
udstilling, siger han, at det slet ikke er det samme, og at han i øvrigt også vil
bruge Studien herhjemme. Tag den mor!:engel2:

Det er altså ikke let, når Hampus først har fået griller i hovedet. Han bliver
simpelthen så insisterende :møz:

Hvad er det, der gør, at I andre Sturdifolk er så glade for det telt? :please:

Jeg tror gerne, at Hampus vil på nogle flere shows, bl.a. tror jeg gerne, at han vil med til udlandet af og til. Han ønsker sig at se Tyskland, og Sverige, når de åndssvage karantæneregler bortfalder.

Og så tror jeg også gerne, at han vil have en ny lillebror, som han kan tage med på shows og bruge som boksebold til daglig. Jeg tror endda han ville dele sin Sturdi med lillebror og for den sags skyld lade lillebror låne Sturdien alene, om nødvendigt.

PS - mine katte har (selvfølgelig) en stor, flot Sturdi, men de siger, at de vil have en til. Det er skruen uden ende!

[QUOTE=holymoly;544345]Jeg tror gerne, at Hampus vil på nogle flere shows, bl.a. tror jeg gerne, at han vil med til udlandet af og til. Han ønsker sig at se Tyskland, og Sverige, når de åndssvage karantæneregler bortfalder.

Og så tror jeg også gerne, at han vil have en ny lillebror, som han kan tage med på shows og bruge som boksebold til daglig. Jeg tror endda han ville dele sin Sturdi med lillebror og for den sags skyld lade lillebror låne Sturdien alene, om nødvendigt.[/QUOTE]

Ja tak - og vi lukker for boks to :høhø:

Ja, jeg ser det for mig. Pas på - det ender med en mindre Roskilde Festival i din baghave :os:

Er det egentlig til fordel/ulempe/lige meget for udstillingsarrangørerne, når man kommer med sine egne Roskilde-telte? :slight_smile:

Jeg nyder at gå og kigge på kattene og se alle de fine burgardiner,der er mange som virkelig gør noget ud af udsmykningen:)

Så jeg synes at det er lidt trist med de telte:SDe er ikke særligt kønne og man kan dårligt se om der overhovedet er en kat inden i:gruble:

Tine

[QUOTE=skoglund;544520]Så jeg synes at det er lidt trist med de telte:SDe er ikke særligt kønne og man kan dårligt se om der overhovedet er en kat inden i:gruble:
[/QUOTE]

Jeg synes nu ikke, det er meget “værre” end alle de tunge burgardiner, mange bruger - og samtidig tager de bevidst huler med, kattene kan gemme sig i - eller også vælger kattene at gemme sig bag bag- eller sidegardinet :wink:

Jeg har kun brugt min til show en enkelt gang og opdagede, at den er bedst til FIFé-shows, fordi det store vindue er det med lynlås og det skal jo helst vende mod mig, når jeg skal have katten/e ind og ud af buret.

Ellers bruger jeg den i bilen, når vi skal køre langt, da Fanny var med på kontoret og hjemme som et ekstra stort legetelt :smiley:

Så jeg stemmer klart for, at Hampus skal være med på moden og have sit eget telt :thumbup:

Selvfølgelig skal du da have en sturdi Habitat, mindre kan ikke gøre det :slight_smile:
Selv overtalte jeg min mor til at købe en sådan til mig, jeg fortalte hende hvor cool hun ville se ud, når vi ankom til show, samt at hun jo kunne sove lidt længere, nu da hun ikke mere skal bøvle med burgardiner :slight_smile:
Potedask Cæsar (med egen Sturdi Habitat, Sturdi taske)

Jeg holder med Hampus! Hit med en Sturdi og en legekammerat, og så ellers gang i rabiesvaccinen og ud over prærien :slight_smile:
Jeg eeeeelsker min Sturdi fordi den tager 30 sekunder at stille op og 60 sekunder at pakke sammen. Jeg har ingen evner overhovedet udi burpynt og smarte burgardiner, så hvis jeg har gardiner med er det aldrig noget særligt, det tager bare lang tid at hænge op og pakke sammen.
VH
Susanne

Er det ikke kun Jyrak, der tillader brug af sturdi? Altså af de danske klubber. Det synes jeg, at jeg har set et sted.

Vi har i øvrigt overvejet at købe en anden slags telt end en sturdi (som jo er hammerdyr!), men tillades andre slags på udstillinger? Er det noget med mål eller?

Og undskyld, at jeg sådan lige låner din tråd Charlotte - håber det er ok :slight_smile:

jeg synes så sturdi (og huler!) er irriterende - for det gemmer kattene væk… det er ikke rigtig meningen med en katteudstilling, når nu der kommer betalende gæster for at se kattene…
Jeg TROR aldrig jeg kommer til at bruge Sturdi, ikke så længe de gemmer kattene på den måde i hvert fald. Men jeg VED at jeg aldrig kommer til at bruge deciderede huler til kattene på udstilling - hvis katten har behov, for at gemme sig i en hule, for ikke at spadse ud på udstillingen, har den ikke i mine øjne nerver til at være på udstillingen…

Mine katte er ligesom Hampus, de plager også men Thomas synes de er for dyre :venter:

Jeg mener at den eneste danske klub der stadig siger nej til brug af Sturdi er DARAK.

Hvordan er det med hygiejnen i sådan en fætter? Hvordan gør man den ren? :gruble:

Et Sturdi Shelter er som opdrætter godt at have “på lager” - er der årsager der gør man i en fart bliver nødt til at isolere en kat - så har man muligheden. Derudover er det super skal man køre i bil langt med katten.

Der er (var?) tilbud hos http://www.unimati.biz/

[QUOTE=DK Thomani;544567]

Hvordan er det med hygiejnen i sådan en fætter? Hvordan gør man den ren? :gruble:[/QUOTE]

vaske den i vaskemaskinen

[QUOTE=PiaB;544558]jeg synes så sturdi (og huler!) er irriterende - for det gemmer kattene væk… det er ikke rigtig meningen med en katteudstilling, når nu der kommer betalende gæster for at se kattene…
Jeg TROR aldrig jeg kommer til at bruge Sturdi, ikke så længe de gemmer kattene på den måde i hvert fald. Men jeg VED at jeg aldrig kommer til at bruge deciderede huler til kattene på udstilling - hvis katten har behov, for at gemme sig i en hule, for ikke at spadse ud på udstillingen, har den ikke i mine øjne nerver til at være på udstillingen…[/QUOTE]

Vi har en Habitat, som vi bruger på Viking-Cats udstillingerne, som bruger en ringopstilling. Og den gemmer ikke kattene væk. Siden ud mod publikum har 2 store plast vinduer med fint syn ind til kattene :slight_smile: Samtidig har den en stor fordel for de store mco-drenge - nemlig at “døren” er stor, så det er nemt at få de store drenge ind og ud af buret :ok:

Hampus - bliv endelig ved med at plage :klapper:

:uha:

Du skal jo tage stiverne ud af den først. Det skulle efter sigende være rimelig nemt. :slight_smile:

Så længe det er så relativt få, som tilfældet er i DK, så er det ret lige meget for arrangøren. Men fx på CFA-udstillingen i december var der så mange, at det kan blive lidt til fordel for arrangøren at slippe for at sætte så mange bure op, og jeg personligt vil gerne se flere sturdier i TICA-regi :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;544557]
Vi har i øvrigt overvejet at købe en anden slags telt end en sturdi (som jo er hammerdyr!), men tillades andre slags på udstillinger? Er det noget med mål eller?[/QUOTE]

I TICA-regi tillades forskellige løsninger, så længe burmålene ikke overskrides. Dit telt skal jo kunne stå på bordet, så det kan fx ikke nytte noget at komme med et, som er alt for bredt. Man skal tænke over, hvor døren sidder; mange telte har kun dør i den ene ende, og hvis det så samtidig er et langt telt, har man ikke plads til at få kattene ud og ind. Og så skal man selvfølgelig helst have tænkt lidt over kattenes synlighed i forhold til buropstillingen - er der ring- eller rækkeopstilling, og hvad side skal teltet ses fra?

Der er masser af muligheder på fx zooplus, og det er en god start, hvis man ikke er sikker på, at en Sturdi lige er sagen. Jeg har selv flere andre telte, bl.a. til transport, og selvom de ikke er ligeså gode eller praktiske som min Sturdi, så er de alligevel 100 gange nemmere at bøvle rundt med end metalbure eller giga transportkasser i plast. .:slight_smile: