Ikke helt, hun er brunmasket ![]()
I går morges fjernede jeg kraven på træet… der gik til i går eftermiddag…
Til morgenfesten var der gadagung både vandret og lodret ![]()
![]()
Årh de er kære ![]()
Endda så kære at manden, der uanset om jeg har vist ham billeder af voksne eller killinger har syntes siamesere og orientalerer er grimme, måtte indrømme at de små var nuttet
![]()
Det holdte dog ikke længere, end til den sædvanlige rynke på næsen kom retur da han så billeder af de voksne ![]()
Det troede jeg også, Frank var - hvad er han så? Jeg lærer vist aldrig det med de farver.
Han er chokolademasket
Så i samme genre. Brunmasket er egentligt genetisk sort. Du er hverken den første eller sidste der kløjs i de farver ![]()
Jeg er mega glad for at vi ikke har masket i Bobtailen ![]()
Spørg mig om en EMS der indeholder andet end n, a, b og c så vil du opleve mig blank ![]()
Og spørg mig om EMS, og jeg vil sige Equine Metabolic Syndrome - hvilket jeg også nåede at tænke, da jeg læste dit indlæg, lidt ude af kontekst… ![]()
![]()
![]()
Det kan være rigtig svært på billeder med lys osv. men den brunmaskede er som sagt genetisk sort. Man kan i virkeligheden se på næsespejlet at den brunmaskede er sort og den chokolademaskede er mere brun/blød i farven.
Er det samme farver som hos burmesere?
Den helt mørke burmeser er brun og en chokolade er en fejlfarve ![]()
Ja og nej… de er maskede katte begge slags, men genetikken er forskellig. Burmesermasker giver ikke blå øjne, det gør siamesermasker.
Jeg er ikke hård til burmesermasker, der må jeg have hjælp af en voksen @Temple_Bar ![]()
Fejlfarver
hvad er det da for noget at kalde Frank
han kan ikke gøre for hans points på forpoterne er lidt blege
(chokolade hos siameser er den sværeste farve at lege med)
Den var møntet på burmesere … jeg har som sådan ingen mening om Franks farve … ![]()
Jeg er vant til siamesere er fejlfarver, men mest fra Anne
No worries ![]()
Me too - og jeg har endda en tortie for øjeblikket
Jeg har ikke engang styr på, hvad hendes EMS kode er (bl.a. fordi TICA ikke bruger dem) og da slet ikke de andre, jeg ikke skal bruge ![]()
Jeg lærte til gengæld noget nyt om EMS koder denne weekend - det er ikke kun Eva Minde, der kan tage æren for dem. Der var to svenske damer involveret. Den anden, Dagny Dickens, er en gammel dame, der fysisk ikke er på toppen, men mentalt kan hun stadig godt være med. Hun dømte Burmese Special på den WCF udstilling, jeg lige er kommet hjem fra, og det var absolut en positiv oplevelse ![]()
Maskerne og maskefarverne er ens - øjenfarve og kropsfarve varierer
De meget lyse varianter hos burmeseren fødes næsten hvide, men ikke helt.
Jow jow
Af og til skal man bare sidde stille og håbe på det går godt ![]()
Hvad havde du egentlig regner med?
Sådan et gitter er jo til at klatre i…
Og det kan godt være, du ikke er imponeret, men det er der tydeligvis andre, der er - og som gerne vil gøre den første kunsten efter ![]()
Du ved godt, hvad Armageddon betyder, ikke? Du har vist selv valgt at udfordre skæbnen ![]()
Jeg er ved at nå dertil, at jeg udfordrer skæbne ved hvert kuld
pyt det er jo en fest, hver gang ![]()
![]()