Suk - jeg har forelsket mig

… i dette kamera, og jeg aner ikke, hvordan jeg skal leve videre uden

Dét kan jeg sandelig godt forstå at du har :slight_smile:

Det er et rigtig dejligt kamera (jeg har selv et af dets forgængere EOS 350D samt et EOS 40D) og med et godt objektiv kan man få lavet noget rigtig gode billeder.

Jeg er ikke den bedste til kattebilleder, men heste har jeg et OK tag på :slight_smile:

Charlotte, det ser ud somom det er et godt kamera :slight_smile:

:slight_smile: Flotte billeder!!! Sjovt, at hestene skulle være bedre motiv for dig.

Men, det gjorde ikke min forelskelse mindre :høhø:

Min søster har et stutteri og fotograferer også sine heste, og jeg synes,
hun er god til det www.ulrichsdal.dk.

[quote=Charlotte Oeh.;329356]:slight_smile: Flotte billeder!!! Sjovt, at hestene skulle være bedre motiv for dig.

Men, det gjorde ikke min forelskelse mindre :høhø:

Min søster har et stutteri og fotograferer også sine heste, og jeg synes,
hun er god til det www.ulrichsdal.dk.[/quote]

Tak for rosen :slight_smile:
Jeg har taget billeder af heste i mange år, så har langt mere rutine der end med de små pelsede.

Dejlige heste, din søster har.
Arabere er svære at “fange” på et billede, så man får deres fantastiske udstråling med.

[quote=Charlotte Oeh.;329346]… i dette kamera, og jeg aner ikke, hvordan jeg skal leve videre uden

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_500D/index.asp[/quote]

Det kan du heller ikke - skynd dig at forevige livet:-)

Det er også hammer godt. :thumbup:
Har det selv, måtte eje det straks det kom i butikkerne. - Så var mit 400D ikke godt nok længere… :ups:

Kan kun anbefale dette kamera!! :wehuu: Jeg kan ikke leve uden mit!

Nogle af jer entusiaster der ved hvor man kan lære noget om brugen af sit kamera…?

Har et Canon Ixus 970 is. Det har rigtig mange funktioner - som bare ikke er skrevet i den manual der fulgte med. Det tager okay gode billeder, men tror da det ville blive endnu bedre, hvis jeg forstod og kendte alle funktionerne…?

Skal bestemt også have mig et EOS, når/hvis vi skal ud og rejse i en længere periode…

[quote=Bølle-missen;329399]Nogle af jer entusiaster der ved hvor man kan lære noget om brugen af sit kamera…?

Har et Canon Ixus 970 is. Det har rigtig mange funktioner - som bare ikke er skrevet i den manual der fulgte med. Det tager okay gode billeder, men tror da det ville blive endnu bedre, hvis jeg forstod og kendte alle funktionerne…?
[/quote]

Var der en CD-rom med til kameraet? Så kan det nemlig godt være der ligger en fuld manual på den.

Jeg fik lige et lille nødløsningskamera i tirsdags og der fulgte en lille manual med der ikke fortalte om andet end basal opsætning. I går aftes fik jeg så sat CS-rommen i maskinen herhjemme - og der er næsten 70 sider om alle de forskellige indstillinger, forklaringer, filtre og så videre.

Hvis du stadig mangler noget forklaring, så prøv at søge på Canons hjemmeside og ellers skrive til dem og spørge. Du kan også google brugsforvirringer med nogen succes :thumbup:

[quote=Gizzemissen;329409]Var der en CD-rom med til kameraet? Så kan det nemlig godt være der ligger en fuld manual på den.

Jeg fik lige et lille nødløsningskamera i tirsdags og der fulgte en lille manual med der ikke fortalte om andet end basal opsætning. I går aftes fik jeg så sat CS-rommen i maskinen herhjemme - og der er næsten 70 sider om alle de forskellige indstillinger, forklaringer, filtre og så videre.

Hvis du stadig mangler noget forklaring, så prøv at søge på Canons hjemmeside og ellers skrive til dem og spørge. Du kan også google brugsforvirringer med nogen succes :thumbup:[/quote]

Gad vide hvor jeg har gjort af den i flytningen :øhmm:

[quote=Charlotte Oeh.;329346]… i dette kamera, og jeg aner ikke, hvordan jeg skal leve videre uden

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_500D/index.asp[/quote]

Det skal du da heller ikke Charlotte.

Dyk du blot ned i husholdningskrukken… :klapper: :klapper:

[quote=Charlotte Oeh.;329346]… i dette kamera, og jeg aner ikke, hvordan jeg skal leve videre uden

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_500D/index.asp[/quote]

Det koster vel heller ikke ret meget … så skynd dig, før din nabo køber et :fløjte:

Jamen du skal da købe sådan et…Jeg tror heller ikke jeg i dag ville kunne undvære mit EOS 40 D

Det koster kun 4810 kroner (med standardobjektivet) hos kamerashop.dk (den billigste danske netbutik)

Jeg gjorde det, jeg gjorde det

Kamera, ekstra objektiv på 18-200 mm og ekstra flash - mindre kunne
altså ikke gøre det, når nu jeg havde åbnet for pengekassen.

Jeg var vist så god en kunde, at han syntes, jeg skulle have 600 kr. i
rabat på den kamerataske, jeg pludselig heller ikke kunne leve uden :rock:

:venter: …nu venter jeg på, at batteriet skal oplade -felixsylvester

Ihh, hvor er jeg bare glad for det - jeg tror, at det skal ligge i sengen ved
siden af mig i nat, så må Simon tage sofaen :høhø: Det er vel det mindste
man kan forlange med sådan en ny lækker sag i huset

Stakkels jer med-kattegale …der venter billedspam i kilometerlange baner :klapper:

Kattene er allerede ved at sætte hår… :fin:

Ajj tillykke - godt du gjorde det, ellers havde du gået og ærgret dig.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Glæder mig til at se hvilke fremragende shots, der kommer ud af det.

:wehu::wehu::wehu::wehu:

Og selvfølgelig skal det ligge ved siden af dig i nat - hvis manden ikke kan bruge sofaen, så har han da hele gulvet at brede sg på.

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Jeg købte samme objektiv til mit canon-kamera i går.
Det var mine sidste kroner.

Så vi fik ikke aftensmad :tihi:
Men jeg var ligeglad…
Jeg har også sovet med mit nye objektiv i nat.

Jan mener, at jeg bliver så besynderlig af at være medlem på Kattegale…:øhmm:

Lækkert - Tillykke med købet, du vil IKKE fortryde det. :smiley:

Glæder mig til at se billeder når det dumme batteri er klar. :slight_smile:

[quote=Mona Jensen;329561]Jeg købte samme objektiv til mit canon-kamera i går.
Det var mine sidste kroner.

Så vi fik ikke aftensmad :tihi:
Men jeg var ligeglad…
Jeg har også sovet med mit nye objektiv i nat.

Jan mener, at jeg bliver så besynderlig af at være medlem på Kattegale…:øhmm:[/quote]

Mona, vi må stå sammen

Vi kan da ikke gøre for, at vores mænd ikke forstår os :høhø:

Jeg har prøvet at forklare Simon, hvor dejligt det bliver med alle de
kattefotos :slight_smile:

…og tænkt dig, han synes, vi har mange kattefotos i forvejen :tihi:

Tillykke!!
Det er et FED stykke legetøj!

Jeg æælsker mit 40D og især mit f/2.8 L 24-70 USM.
Og mit f/4 L 70-200 USM er heller ikke så ringe :stuck_out_tongue:

[quote=Charlotte Oeh.;329567]Mona, vi må stå sammen

Vi kan da ikke gøre for, at vores mænd ikke forstår os :høhø:

Jeg har prøvet at forklare Simon, hvor dejligt det bliver med alle de
kattefotos :slight_smile:

…og tænkt dig, han synes, vi har mange kattefotos i forvejen :tihi:[/quote]

Det er lige det, vi må Charlotte.
Vil du tænke dig - Jan spurgte: Er det nu nødvendigt…:besvimer: