Suk!

Jeg undres altså godt nok en gang i mellem over mennesker!
Vi har katte her i huset - 5 stk, og det er da mange katte i nogle menneskers øjne.
Men jeg undres egentlig over hvor meget andre folk går op i hvor mange katte vi har, og hvor meget de har kostet!
Normalt irriterer det mig ikke, men alligevel har jeg efterhånden fået nok, efter vi udvidede flokken med 2 katte.
Mine forældre og søskende griner af mig, fordi jeg da gerne måtte få deres vildkatte gratis :uha: wauw et tilbud!
Min svigerfamilie kom med den sædvanlige “Hvad vil I da med dem?”.
Et vennepar som har hund gjorde totalt grin med os, og tilbød os at låne et luftgevær… Lige i den situation synes jeg/vi faktisk, de var nogle utroligt dårlige venner!
Min pointe er bare, at jeg blander eller kommenterer da ikke på, om andre har 4 heste, 3 hunde, 28 marsvin, en sumpskildpadde i stuen eller hvad ved jeg.
Det er jo ikke fordi vi forsømmer vores børn, de har skam pænt og ordentligt tøj, kommer på ferie og går til fritidsintereser osv. Vi selv har da også selv ordentligt tøj, får ordentlig mad, bor ordentligt osv. Jeg mener, vi forsømmer jo ikke familien, fordi vi har 5 katte.

Jeg kan bare ikke forstå, at folk har så travlt med, hvad vi har af dyr, og hvordan vi disponerer over vores penge…

Nå… det var bare et surt opstød, efter en samtale med en ellers rigtig god ven!

Og forresten irriterer det mig, at folk overraskende udbryder: “jamen man kan jo slet ikke lugte I har så mange katte!” Hvad er det da for et forskruet billede folk ind i mellem har af os kattemennesker, hvorfor har kattefolk egentlig et uofficielt ry for at være sære og uhygiejniske -vi har da ikke gjort nogen noget :??

ville give dig ret i det jeg er også ved at være træt af og det er blevet mere efter jeg har købt bengalen …
Som jeg siger vi har vær vores hobbyer og de koster penge alle sammen …
Jeg siger også de oplevelser man for med kattene kan man ikke gøre op i penge .

I skal bare have lige så mange som mig, så spørger folk ikke længere:høhø:
Men man har så kun venner der kan lide katte, heldigvis:muhaha:
Marina

folk er også overrasket når de kommer her … de kommer tit med den har i kat her det er utrolig med lyse tæpper og der lugter slet ikke :øhmm:
Bliver nogen muggen:venter: når folk kommer med den som du siger rita hvad tænker folk om os bare fordi vi har kat…

Kan ikke se det er være end at havde en stinkende hest , krybdyr eller andet dyr

[quote=Rita;276212]Jeg undres altså godt nok en gang i mellem over mennesker!
Vi har katte her i huset - 5 stk, og det er da mange katte i nogle menneskers øjne.
Men jeg undres egentlig over hvor meget andre folk går op i hvor mange katte vi har, og hvor meget de har kostet!
Normalt irriterer det mig ikke, men alligevel har jeg efterhånden fået nok, efter vi udvidede flokken med 2 katte.
Mine forældre og søskende griner af mig, fordi jeg da gerne måtte få deres vildkatte gratis :uha: wauw et tilbud!
Min svigerfamilie kom med den sædvanlige “Hvad vil I da med dem?”.
Et vennepar som har hund gjorde totalt grin med os, og tilbød os at låne et luftgevær… Lige i den situation synes jeg/vi faktisk, de var nogle utroligt dårlige venner!
Min pointe er bare, at jeg blander eller kommenterer da ikke på, om andre har 4 heste, 3 hunde, 28 marsvin, en sumpskildpadde i stuen eller hvad ved jeg.
Det er jo ikke fordi vi forsømmer vores børn, de har skam pænt og ordentligt tøj, kommer på ferie og går til fritidsintereser osv. Vi selv har da også selv ordentligt tøj, får ordentlig mad, bor ordentligt osv. Jeg mener, vi forsømmer jo ikke familien, fordi vi har 5 katte.

Jeg kan bare ikke forstå, at folk har så travlt med, hvad vi har af dyr, og hvordan vi disponerer over vores penge…

Nå… det var bare et surt opstød, efter en samtale med en ellers rigtig god ven!

Og forresten irriterer det mig, at folk overraskende udbryder: “jamen man kan jo slet ikke lugte I har så mange katte!” Hvad er det da for et forskruet billede folk ind i mellem har af os kattemennesker, hvorfor har kattefolk egentlig et uofficielt ry for at være sære og uhygiejniske -vi har da ikke gjort nogen noget :??[/quote]

Jeg er FULDSTÆNDIG enig! Jeg er så træt af de mennesker ! :doh: Det er dem der burde skydes med et luftgevær! :thumbdown:

[quote=Marina;276231]I skal bare have lige så mange som mig, så spørger folk ikke længere:høhø:
Men man har så kun venner der kan lide katte, heldigvis:muhaha:
Marina[/quote]

Enig, men desværre kan man ikke selv vælge sin familie :S

Rita: Lige præcis det du har skrevet der, bør du jo egentlig bare fortælle til den slags folk.
Men jeg må så dertil sige, at sådanne folk gad jeg ikke omgås. Altså, jeg er bedøvende ligeglad med, at de har holdningen (der er også så mange ting, som andre køber, som jeg aldrig ville købe), men at de som mine “venner” ikke kan holde deres mening for dem selv og derved respektere mig og mit valg, det lyder da ikke just som noget særlig rart bekendskab.

Jeg plejer at sige nogenlunde sådan her for jeg gider ikke forklare døre op og stolpe ned

Jamen man kan jo slet ikke lugte i har katte??? - “nej hvorfor i alverden skulle man dog kunne det??”

jamen i har jo 6?? - “ja - og hvad forskel skulle det gøre??”

jamen lugter katte ikke normalt?? - “kan du lugte noget??”

og ca der begynder de at fatte at de nok er ude på tynd is og skal holde mund inden jeg for alvor siger noget der nagler dem til væggen…

Men folk i almindelighed forstår ikke hvad det vil sige at have en flok - for de aner ikke hvad det indebærer. Jeg har nogle få gode venner der har gidet sætte sig ind i det og som nyder kattene når de er her - resten har jeg bedt flyve til bloksbjerg… og det gælder også den del af familien der ikke kunne lide katte -. fx svigermor :slight_smile: der kommer ingen i vores hjem der ikke elsker vores katte :slight_smile:

jeg synes også tit jeg får noget af vide, men tit er jeg ligeglad, men kommentere det altid.

Men dem der kender mig ved jeg ikke nemt bliver sur, men jeg har virkelig været sur på mine svigerforældre. De har INGEN forståelse for mit og Patricks valg. Min Svigerfar tror at fordi vi bor i Holstebro går vi i by HVER weekend, men faktum er at det er noget vi gør 2 gange om året. De tror at vi tjener MANGE penge på at havde killinger, men de skælder os nærmest ud når vi vælger at beholde en killing og vi får ros når vi sælger en.

Jeg har skældt dem ud, men lige nu venter jeg til min dråbe kommer eller til at patrick maner sig op over for sine forældre.

Nogle gør os til små børn og forsøger at “opdrage” på os og fortælle os hvor mange katte vi burde havde, hvor mange penge vi må bruge på dem og hvor meget vi burde tjene. Disse mennesker hader jeg, for når de får problemer med deres dyr, så ringer de for at be om hjælp til at vide hvordan de skal håndtere situationen…

Jeg har haft besøg at nogle der ville købe kat af mig, men børnene gik rundt og sparkede til mine voksne katte. Jeg blev virkelig sur, for moren gjorde intet. Jeg var nød til at forklare de børn hvordan man skulle håndtere katte. Behøver jeg sige at de ALDRIG får lov at købe kat af mig. Grunden til at jeg skriver denne oplevelse er at jeg synes mange mennesker ikke oplever en kat som den er og mange har en underlig holdning til hvordan de skal passes.
Men jeg husker godt et meget dumt spørgsmål/konklusion jeg sagde til Anne K da vi så Mr første gang. Han var mit første kæledyr, og jeg vidste kun det der stod i bøger, så jeg havde ikke oplevet hvor stor kærlighed man kan havde til et dyr.
Den dag jeg så ham ville han ikke sidde i min arm ret lang tid af gangen og jeg tolkede det forkert. For jeg sagde til Anne K at jeg nok skulle lade vær med at holde ham, når det nu var noget han helt sikkert ikke havde lyst til. Anne K sagde så til mig at de elskede at ligge i arm og blive nusset på maven og jeg blev så utrolig glad da hun sagde dette, for der opdagede jeg hvor meget det faktisk betød for mig at det var muligt…
Og i dag… Alle mine katte elsker at ligge på ryggen og jeg går tit rundt med en på den måde. Perle har først lært at ligge på ryggen nu, men jeg har lært hende hvor hyggeligt det er og derfor kommentere jeg det også altid når folk har holdninger om min måde at holde kat.

Ih det lyder bekendt, det med man ikke kan lugte der er mange katte og hvad vil i dog med så mange?
Men når selv min papsøn har overgivet sig og nusser med kattene, så er der håb forude.

Mine forældre var da også ved at tilte, da de hørte om Sophie og særlig Leopold, men de siger ikke noget mere, de nusser med vore katte og min mor er total solgt til Betterøv og Otto.
Alle andre mærkelig kommentarer, der kommer fra div personer bliver besvaret med råt for usødet.
For jeg siger nemlig aldrig noget nedsættende om ders dyre hobbies.
Knus Elin

Tænk…jeg møder kun åben interesse og nysgerrighed om vores mange katte. (lige pt er her 16 :tihi: ).

Ofte bliver vi ringet op af folk om de må komme og se vores katte. Når vi er mange mennesker samlet herhjemme , lukke vi kattene fra for både deres og gæsternes skyld. Men det ender sgi altid med at halvdelen af gæsterne sidder i soveværelset og nusser på katte.

Men nu er birmaer jo heller ikke sådan rigtige katte :høhø: de er jo lidt som levende tøjdyr :stuck_out_tongue:

Jeg snakker ALDRIG kat når jeg er i byen, men jeg bliver ofte spurgt om hvordan det går, og om vi har vundet på shows osv.

vi har “lige” fået en datter for 8 mdr. siden og min fars kommentar var: nå, så er kattene vel ikke interessante mere, så kan du jo gådt skille dig af med dem ik?

min mor og øvrig familie griner og ryster på hovedet. så jo man bliver behandlet som nærmest idiot.

Hov Rita, hvad er det for 2 katte du har fået? :slight_smile:

[quote=skeem;276252]folk er også overrasket når de kommer her … de kommer tit med den har i kat her det er utrolig med lyse tæpper og der lugter slet ikke :øhmm:
Bliver nogen muggen:venter: når folk kommer med den som du siger rita hvad tænker folk om os bare fordi vi har kat…

Kan ikke se det er være end at havde en stinkende hest , krybdyr eller andet dyr[/quote]

Og så gjorde du lige selv det, som du er træt af andre gør…

Det havde været fuldt ud nok at skrive hest, hvis man altså absolut skal undre sig over at andre har valgt nogle dyr at være glade for.

Ih, hvor har jeg også hørt “morsomme” bemærkninger om mine katte mange gange.
Og når man så ydermere er single, så vil det slet ingen ende tage. Så er der bare dømt katte-dame, og: “Ja nu får du da aldrig nogen kæreste, med alle de katte!”
Lige nu er jeg ved at få min 4 burmeser (kan man få burmesere nok?!) og kan mærke, at folk knap gider kommentere det mere -jeg er ligesom udenfor pædagogisk rækkevidde nu.:uha:
Det skal dog siges, at når jeg så har gæster, kan de godt se at det jo er skønne katte.:wehuu:
Hilsen Jette

En lidt anden ting er så, at jeg faktisk godt kan forstå, at folk kommenterer på det hygiejniske aspekt, når kattene render rundt på bordene.
Opdragelse må folk selv om, men jeg løfter altså stille og roligt folks kat(te) ned af bordet, når de går og glor ned i min kaffekop…
Der er man altså trods alt selv herre over, hvor sær kattekoneagtig, man vil forestille at være :wink:
Det er jo for så vidt heller ikke nogen hemmelighed, at kattebakker kan lugte. Især hvis man bruger kattegrus fra supermarkedet. Eller hvis katten strinter eller tisser forkerte steder, hvilket vi læser som dilemma igen og igen og igen. Ligesom at fisk(efoder) kan lugte ganske afskyeligt. Så tag det dog som en komplement, når folk siger, at de ikke kan lugte kat :smiley:

Jeg kender det også til hudløshed - at folk synes, det er meget
særpræget at have fem katte.

I starten gik det mig faktisk lidt på, fordi jeg følte, at jeg hele tiden
skulle forsvare mit valg.

Men jeg lover jer, det har været værre - på et tidspunkt havde vi,
udover kattene, fire høns, to kaniner og fisk. Der måtte jeg virkelig
lægge ører til mange bemærkninger om “mini zoo” og mere i den dur.

Når folk i dag kommenterer antallet af katte, så plejer jeg at svare,
at det er en hobby, og at jeg ikke som 80-årig vil sidde og ærgre mig
over, at jeg aldrig fik de katte, jeg så brændende ønskede mig. Man
skal gøre tingene, mens man kan og har mulighederne for det, både
fysisk og økonomisk.

Det plejer faktisk at lukke munden på folk ret hurtigt.

Min søster har 18 heste, og det er der sjovt nok ikke nogen, der synes
er spor underligt - tværtimod giver det lidt respekt. Irritererende :venter:

Men jeg glæder mig så bare over mine dværgponyer (læs maine cooner).

[quote=Jette - og burmeserne!;276626]Ih, hvor har jeg også hørt “morsomme” bemærkninger om mine katte mange gange.
Og når man så ydermere er single, så vil det slet ingen ende tage. Så er der bare dømt katte-dame, og: “Ja nu får du da aldrig nogen kæreste, med alle de katte!”
Lige nu er jeg ved at få min 4 burmeser (kan man få burmesere nok?!) og kan mærke, at folk knap gider kommentere det mere -jeg er ligesom udenfor pædagogisk rækkevidde nu.:uha:
Det skal dog siges, at når jeg så har gæster, kan de godt se at det jo er skønne katte.:wehuu:
Hilsen Jette[/quote]

man skal have over 5 katte for at kunne kalde sig kattedame :tihi:
Det er jeg fået at vide af min søn, selv har jeg kun 4 stk pt. så der er plads til endnu en

Jeg har egentligt ikke fået så mange kommentarer, men jeg kan da godt se på venner, kolleger og studiekammerater, at de lige skal sluge nyheden omkring mine katte.
Vi (min kæreste og jeg) har allerhøjest haft tre, og det har ikke fået så mange kommentarer. Men deres pris og når man fortæller folk hvad en killing koster, for derefter at fortælle hvad en killing koster at lave, det er der kommet nogen bemærkninger ud af. :argh:
Mine forældre synes til at starte med, at vi var fuldstændigt fra forstanden, men egentligt er de blevet positive overfor opdrættet og roser os tit for, at være seriøse og engagerede omkring det.

Men jeg hører egentligt ikke ret meget for det, og jeg har også den politik at jeg ikke snakker ‘kat’ ude i byen, kun hvis jeg bliver spurgt om det, fordi jeg også selv synes det er fint, at snakke om alt det andet der også interessere mig.

Men jeg oplever desværre, at vi kattefolk hurtigt får smidt en masse fordomme i nakken, folk tror at vi er lidt småtossede, bor beskidt og har ulækre katte, som vi manisk samler på.
Men diverse tv serie fx. Baronessen flytter ind, gør heller ikke meget for vores rygte, heller ikke diverse dyrepoliti serie, hvor folk rigtigt kan få bekræftet deres fordomme, når dyrepolitiet rykker ind hos en kattesamler.

KH

Sofie

Åh ja… mini-zoo har jeg også hørt fra temmelig mange mennesker med alle mine 2 katte, 2 chinchillaer og lille bowle på 30 liter… :uha:
:tihi:

Og jeg er godt nok imponeret over hvor mange der tror at det absolut må lugte at have katte/dyr… Det er dog ikke noget der har været et problem, og ikke noget der nogensinde bliver til en diskussion. Helt ærligt, så ville jeg aldrig kunne holde ud af at bo i et hjem der lugtede. -surrender

Der ER hjem med katte der STINKER! Men det er jo ikke kattenes skyld, her er et ejeren der er ansvarlig.