Sundhedsbog ødelagt - hvad gør jeg?

Jeg har en sundhedsbog, der uheldigvis er blevet fuldstændig gennemvædet, og fuldstændig ødelagt. Jeg ville ikke have tænkt så meget over det som et problem, hvis det ikke lige var fordi katten bliver taget med til udstillinger, og katten i den forbindelse skal have en gyldig sundhedsbog. Jeg spørger herinde, fordi jeg nok ikke er den første eller den sidste med en sundhedsbog, “der er gået bort/bortkommen”.

Pft
Christina :slight_smile:

Du tager til vet og beder om en rekonstruktion :slight_smile: De har jo alle oplysninger i deres journaler :slight_smile:

Ja, det var umiddelbart også min tanke. Men der er jo vacciner i fra 3 forskellige dyrlæger i. Hvad gør man så? Måske kan jeg få dyrlægerne til at sende sundhedsbogen rundt i mellem dem, men det er jo ikke sikkert det er muligt.

Men du behøver sådan set kun den sidste alm vacc og rabies :slight_smile: det der er givet der før er ret beset lige meget :slight_smile:

Men jeg skal vel have bevis for at katten er basisvaccineret, når han skal ind på en udstilling? Ellers er det jo ikke sikkert, at han er dækket ind, og jeg vil ikke risikere at stå med det problem :frowning:

Tag til dyrlægen og få lavet et pas i stedet for, så er du også klar til udenlandsturene, kan vaccine nummeret aflæses føres den bare over i passet

2 Synes om

Hvis man kan se de gamle datoer, så skriver dyrlægen det bare over i en ny bog eller pas.

Nej bare sidste vaccine, katte skifter jo ejer hele tiden og får du pas tager de kun sidste vaccine med deri.

Interessant, men det lyder dejlig nemt! Får fat i dyrlægen mandag, og får lavet pas i stedet for. Og pas er med sikkerhed en gyldig sundhedsbog ved indgang til udstillinger i de forskellige forbund? :slight_smile: Bare lige for at skære det helt ud i pap!

Ja, helt bestemt :slight_smile: Jeg får altid lavet pas på de killinger, jeg køber, for så er både alm. vaccine og rabies samlet et sted. Det er dejlig nemt, og passet skal man alligevel bruge i udlandet :slight_smile: Ingen grund til også at have en sundhedsbog, som man kan glemme at få med (jep, taler af erfaring…) :smiley:

Til alle udstillinger har jeg også blot pas med. Til verdensudstilling i Finland sidste år var jeg glad for at jeg havde både pas og sundhedsbog med; der ville de se ‘vaccinationshistorie’. Det er jeg aldrig blevet spurgt om før! Måske der er andre regler i Finland eller måske jeg blot kom til en overemsig kontrollant?

Det er muligt, ja :slight_smile: Det var første gang, jeg selv var i Finland, og da jeg bare var med som steward, oplevede jeg ikke indtjek. Jeg har udstillet i Holland, Tyskland, Polen, Sverige og Norge uden at blive bedt om andet end pas.

Fra FIFe Show Rules §1.8
50%20

Den finske klub må ikke stramme reglerne. Finland kunne i teorien have regler, der sagde, at vaccinations-historien skulle med. I så fald burde det fremgå af spisesedlen til verdensudstillingen.

Men som jeg vagt erindrer det, gælder den første rabies vaccination i 1 år. De efterfølgende gælder i 3 år, når de foretages inden for den foregåendes dækning. Ellers starter man forfra på en 1-årig dækning. I en sådan situation er historien nødvendig for at afgøre gyldighed. :slight_smile:

Det med rabies kunne godt give mening, men jeg havde Joy med, hun var et år på det tidspunkt og havde i sagens natur blot dem første rabies.

Tror mest på den overemsige :blush:

Det må komme an på vaccinen :slight_smile:

Vores er vac med noget, der allerede ved første skud gælder i tre år.

Så er den jo også god nok - usikkerheden opstår først, hvis der stilles med en over 1 år gammel vac., og det ikke kan dokumenteres, at der forudgående er givet basisvac… :wink:

EDIT: UPS, fik vist ikke læste dine indlæg rigtigt - nej, hos en 1-årig kat giver det ikke mening at forlange begge dele… :thinking:

Og det er den usikkerhed jeg helst vil undgå! :wink:

Vores killinger får kun pas og pt har vores aldrig haft problemer på hverken danske eller udenlandske udstillinger.

Det er vigtig at alle datoer er korrekte også for isætteles af chip.

1 Synes om

Jeanette, men så har dyrlægen jo også skrevet basisvaccinationer ind i passet fra starten af? Min dyrlæge skal jo forfalske stempler, hvis han skal overføre de gamle vacciner hos min kat (3 i alt, dvs. 2 basisvaccinationer + den han lige har fået i år som 1-års).

kan batch numrene på vaccinen aflæses er der jo ikke tale om forfalskning, jeg har fra udenlandske bøger fået det ført over, men har også haft russiske hvor det ikke var muligt og de måtte vente med eu pas til de skulle have nye vaccinationer.