[QUOTE=Temple Bar;1278978]Jeg ved ikke, om det er racebestemt eller det bare var tilfældigt, men det var Banshees reaktion på at få den lagt i nakken, der gjorde at Jools blev bedøvet, da hun fik sin. Dyrlægen var få mm fra at blive bidt og det tog indtil flere dyrlægebesøg, før hun var tryg ved at blive håndteret af ham igen 
Mht. løbetider, så gik begge mine i løb to dage efter, chippen blev lagt og den varede ca. en uge :)[/QUOTE]
Jeg tror det er tilfældig hvordan de reagere på at få den lagt i nakken, lige som der er stor forskel på hvordan de reagere på at få langt ID chip. måske vi har været heldige med vores, men har ikke efterfølgende haft problemer med at de har været u trykke ved dyrlægebesøg 
[QUOTE=dkkorat;1278994]Jeg forstår ikke helt ideen med at ville fjerne chippen igen:S Hvor længe efter chippen er fjernet, skal man forvente den første løbetid:?[/QUOTE]
Jeg har pt ikke prøvet at fjerne en chip på hunkatte, men jeg fik gjort det i januar med en hankat og han viser allerede tydelige tegn på at være fertil igen, både adfærd og lugt.
Grunde er at vi har måtte ændre parrings planer for 2016 både på bagrund af den uro den ene misse mor lavede i flokken og årets start i vores opdræt. 
[QUOTE=Eva K;1279032]Jeg er så en af dem, der ikke har så gode erfaringer med suprelorin chip til hunkatte, og som kender andre der heller ikke har 
Athea fik en suprelorin chip i sommeren 2012, da hun er typen der løber med kun 1 uges mellemrum, og jeg dengang ikke vidste om jeg ville lave et kuld mere på hende eller ej. Hun havde på det tidspunkt haft 2 kuld, og jeg kendte hendes fertilitet godt. Athea fik chippen i nakken og sagde ikke et kvidder da hun fik den. Hun gik i en løbetid en uges tid efter, med samme varighed som normalt, og så virkede chippen ellers super i et lille års tid. Så den del var super. Der hvor det holdt op med at være sjovt, var da virkningen ophørte. Jeg var faktisk ved dyrlæge med hende af flere omgange og fik lavet en masse undersøgelser, da jeg bare kunne mærke at noget var helt galt, især med humøret. Hun var frustreret, tabte sig etc. Alle undersøgelser pegede på sund og rask. Da hun så gik i løbetid kort tid efter, hvortil der også dukkede urenlighed op, så var det ret tydeligt hvad der egentlig var problemet. Jeg ville derfor parre hende hurtigst muligt, men der gik over 2 måneder inden hun gik i løbetid igen. I den periode var hun tydeligt meget hormonel, utilpas, utilfreds, og urenlig.
Hun blev først sit normale jeg efter det kuld, og det var virkelig nogle helvedes måneder for både os og hende. Så det prøver jeg helt sikker ikke på en hunkat igen.
Fra andre med dårlige erfaringer ved jeg at de har haft problemer med at hunkattene kun går i småløbetid efter chippens ophør, og ender med livmoder betændelser.[/QUOTE]
ØV hvor surt at få den erfaring med chippen
De to første piger vi gav chipen var Nika, hun og på og fik længere pels, hun gik i løb 1år og 4 mdr. hun havde 2 løbetider uden problemer, inden hun blev parret og fødte 4 sunde og velskabte killinger d. 11-10-15 - hun blev steriliseret i dec og dyrlægen sagde at livmoderen så godt ud.
Marikix tabte sig, hun havde stadig samme flotte pels, hun gik i løb 1år og 7mdr efter chippen blev sat ind (maj 15), løbetiden varede ca 1-2 uger,hun har været i løb 3 gange siden uden problemer, hun forventes at skal have kuld i år.
pt har vi 3 andre piger som fik chip d. 6-7-15, 11/9-15, 25/9-15 sidst nævnte er i bragende løbetid og strinter, men om det er fordi hun har været chippet ved jeg ikke, for den ene af de russiske piger har aldrig været chippet og hun er løbtids pisser så det brager
Det er ikke planen hun skal have killinger i år, håber hun finder ro igen.
Den ene af pigerne har taget 1½kg på efter hun har fået chippen, hun er ikke lasket, men enorm kompakt :S den sidste ser ud som hun plejer i pels og størrelse.
Ingen har vores har fået en dårlig adfærd mens de har været chippet, men der er stor forskel på hvordan vægten ser ud på dem, Kiksen tog på i vægt (det var tiltrængt) og fik den pelslængde han manglede, 1 år after kunne vi mærke at chippe virkning var ved at ophøre.
Finn tabte sig, Den virkede 2 år og 3 mdr på ham han har efterfølgende lavet 3 flotte sunde kuld, på 4-4-5 killinger.
Nico fik hans lagt ind i sep og vi valgte at fjerne den i jan, han viser tegne på at være fertil igen