Suprelorin

Er der nogen, der har erfaringer med, hvor længe en kemisk kastration med suprelorin holder på en hunkat? :?:?

Jeg har britter, og min ene hun fik en i sat i juli. Jeg er meget spændt på, hvornår virkningen ophører. Det er meningen, hun skal i avl igen, når den klinger af.

Kh Pia
www.ladyxiera.dk

Det har du forhåbentlig undersøgt inden katten fik indsat chippen :? eller kan man godt få sig en overraskelse.

Det sidste “nye” jeg har hørt fra Virbac (producent) er, at chippen kan være virksom i op til 18 mdr. hos katte.

Prøv at søge på Suprelorinchip i søgefeltet herinde. Vi har nemlig haft flere tråde omkring emnet, og der kan du læse mere om andres erfaringer :slight_smile:

Det er så uendeligt deprimerende at man ikke kan stille et spørgsmål uden at nogen straks kommer med løftede øjenbryn.
Nøjes da for den m at svare på det der bliver spurgt om og drop alle de der forudfattede meninger om at spørgere formentlig er idioter.

Ja jeg har undersøgt det, inden jeg fik den sat i og som
Jeg skriver, finder jeg nu nye informationer. Derfor spørger jeg efter konkrete erfaringer.
Jeg tvivler på ret mange spørgere har brug for halv spidse kommentarer og tilføjelser.

Men tak for informationen any way

Jeg har en hunkat gående på Suprelorin 6 mrd dose hun fik sat i i marts. Hun er på ingen måde “fertil” endnu.

Jeg tror ikke der findes en facitliste på præcis virkningstid.

[QUOTE=peia;761693]Det er så uendeligt deprimerende at man ikke kan stille et spørgsmål uden at nogen straks kommer med løftede øjenbryn.
[/QUOTE]

Opfatter du det sådan? - det gør jeg så ikke …

Jeg har absolut ingen erfaring - har valgt den løsning fra

Tak Camilla. Regner heller ikke m
Den Løber ud foreløbig.

Lis jeg efterlyser erfaringer med - ikke holdninger til suprelorin

Jeg fik at at den kunne virke fra 0 til 18 måneder de gange jeg har brugt den. 1 holdt i ca 6 måneder og en fik hankatten til at holde op med at pisse, men ikke med at parre.

[QUOTE=peia;761693]Det er så uendeligt deprimerende at man ikke kan stille et spørgsmål uden at nogen straks kommer med løftede øjenbryn.
Nøjes da for den m at svare på det der bliver spurgt om og drop alle de der forudfattede meninger om at spørgere formentlig er idioter. […][/QUOTE]

Nå-nå - godt ord igen. Jeg tror bestemt ikke Hanne opfatter dig som idiot, men måske har hun også bemærket, at du tilsyneladende mest deltager i dine egne tråde. Måske har du derfor ikke bemærket, at emnet har været behandlet i flere andre tråde indenfor den seneste måned - og så er en henvisning da ganske på sin plads.

Jeg ville ikke lige lave en anden tråd med helt samme spørgsmål, så spammer lige din tråd, håber det er okay :slight_smile:

Jeg har 2 ekstra spørgsmål til denne chip, skal den fjernes igen efter noget tid, eller forsvinder det bare af sig selv? Og dem som har fået sat den i deres hunkatte, hvad koster den?

[QUOTE=Leumica;771092]Jeg ville ikke lige lave en anden tråd med helt samme spørgsmål, så spammer lige din tråd, håber det er okay :slight_smile:

Jeg har 2 ekstra spørgsmål til denne chip, skal den fjernes igen efter noget tid, eller forsvinder det bare af sig selv? Og dem som har fået sat den i deres hunkatte, hvad koster den?[/QUOTE]
Chippen skal ikke fjernes igen.
Prisen for chippen er ca 5-600 kr + konsultation.

Eller også gav jeg 650 incl konsultation iforbindelse med vaccine ?

Jeg tror ikke, at bogen her " løfter øjenbrynene" .! Dette er jo noget der interesserer alle opdrættere !!!
Jeg har ingen erfarring med hunkatte, - - - men har en" lånt" finsk Singapura h’n, der skulle ha’ været fertil sep.okt 2010, - - - men først nu 1½ år efter, ser det ud til, at han kender sin pligt, når mine piger kalder på ham, - - - dog uden nogen graviditet endnu.
Jeg mener ikke, at der er fuldstændig styr på den metode endnu, - - så jeg ville aldrig bruge den på en kat, jeg selv ville avle på !

Man kan fjerne chippen, men det er ikke meningen!

Cats og Conni

Vi har ikke brug det endnu, men har fået følgende pris for tre (hun)katte:
Konsultation 500,-
3 x 434,- (chippen)

Prisen er plus moms.

I alt 2252,50

[QUOTE=conninissen;771134]

[COLOR=purple] Man kan fjerne chippen, men det er ikke meningen!

Cats og Conni[/QUOTE]

Vi ville have fjernet chippen på en hankat der skulle kastreres “med kniv”, men dyrlægen kunne ikke finde chippen - så jeg tænker de kan vandre ret meget omkring.

Hej alle.
Camilla hvad er din erfarin på den omtalte hankat, jeg spørger fordi jeg selv overvejer at få en sat i en eller to af mine drenge, for at aflaste dem fra kogende hormoner en periode.
Og jeg behøver heller ikke nogens mening, den er jeg ligeglad med.

jeg har fået den brugt til en af vores avlshanner da han tabte sig efter parringer sidste sommer. Han fik den sat i omkring start september og den virker fint, han er rolig, og mindre damevild men hvorlænge den holder er jo op til den enkelte hankat.
Jeg ved der er risiko for han IKKE kan lave killinger igen bagefter men ville nu ikke betvivle det på en hankat igen.
Har ikke prøvet på hunner men har hørt godt om dem der har prøvet. Overvejer det til en af mine hunner efter næste kuld.

Peia - jeg er da ked af at mit indlæg blev opfattet som spidst og som et løftet øjenbryn.
Sådan var det ikke ment :surrender1:

Det jeg egentlig ville sige, var at der i den anden tråd var/er mange gode oplysninger, som du kan trække på.

Det er meget individuelt, hvor længe chippen varer. Det sidste nye jeg har hørt er, at den kan være virksom i op til 18 mdr.
Det er sådan en viden, jeg mener man bør man bør have, inden man giver sin kat en chip. Mange tror nemlig, at den kun virker i 6 mdr. og bliver overrasket, når den er virksom endnu længere. Virkningens længde er også ret interessant for os ifm. vores opdrætsplaner.

Hos hunde er der, mig bekendt, 2 forskellige “styrker” på Suprelorin, men om det også bruges ift. katte ved jeg ikke. Mig bekendt har styrken noget med dyrets størrelse at gøre, men korriger mig endelig, hvis jeg ikke er opdateret på min “viden”.

Jeg har selv brugt Suprelorinchip på mine katte 3 gange.
Første gang var på en hankat. Han var en slank kat, og det forblev han med at være, selvom han var på Suprelorin. Han tog altså intet på.
Chippen var i hvert fald virksom i 1 år, hvorefter vi valgte at lade ham kastrere. Han har altid været en enormt kælen dreng, og derfor var der ikke den store adfærdsmæssige forandring hos ham - bortset fra at han mistede interessen for vores hunkatte :slight_smile:

Pt. har jeg 2 hunkatte på Suprelorin.
Den ene fik chippen indsat i sept. 2011. Hun har taget over 1,5 kg. på og har udviklet en enorm pels.

Den anden fik chippen sat ind i dec. 2011 og har indtil nu taget ca. 400 g. på.

Fælles for pigerne er, at de er blevet meget rolige. De har ikke den fertile hunkats til tider lidt “bitch’ede” adfærd, og er fri for “stress” ifm. løbetiderne. Altså rent piece, love and harmony.

Gad vide, hvorfor man ofte pointerer, at man ikke vil høre andres mening :gruble:
Træffer man ikke de bedste valg, hvis man har alle informationer med - både gode og dårlige :gruble:

Det vil jeg da mene Vivi - sådan har jeg det i hvert fald :smiley:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;780185]Gad vide, hvorfor man ofte pointerer, at man ikke vil høre andres mening :gruble:
Træffer man ikke de bedste valg, hvis man har alle informationer med - både gode og dårlige :gruble:[/QUOTE]

Måske fordi der er forskel på at få en andens mening og en andens erfaringer? Jeg hører gerne om andres erfaringer, men det er dælme ikke altid jeg er klar til at høre andres mening. Forstået som at erfaringer giver mig indsigt i hvad andre har oplevet rent praktisk, mens meninger har det med at være baseret på holdninger og ingen praktisk erfaring.

Eksempelvis har jeg masser af meninger om Supralorin, men ingen erfaringer, så deltog jeg i denne tråd ville det kun være med mine holdninger og meninger og nul erfaring, og den forstår jeg som godt man ikke kan bruge til en dyt, hvis man har besluttet sig for at gøre brug af produktet.

[QUOTE=DK Lindvig;780184]
Pt. har jeg 2 hunkatte på Suprelorin.
Den ene fik chippen indsat i sept. 2011. Hun har taget over 1,5 kg. på og har udviklet en enorm pels.

Den anden fik chippen sat ind i dec. 2011 og har indtil nu taget ca. 400 g. på.

Fælles for pigerne er, at de er blevet meget rolige. De har ikke den fertile hunkats til tider lidt “bitch’ede” adfærd, og er fri for “stress” ifm. løbetiderne. Altså rent piece, love and harmony.[/QUOTE]

Hvordan var virkningen da chippen blev sat i? Gik de i en voldsom løbetid, eller hvordan forløb det?

Kender nemlig en der kom den i deres hunkat (ung og med hyppige og meget kraftige løbetider), hvorefter den så bare var i løb næsten uafbrudt i 2 måneder. Derefter pillede de den så ud og hun kom på p-piller, og det hjalp…

Men er det usædvanligt, eller er der andre af jer der har oplevet det? Mener at en med bimser havde oplevet noget i den stil, men kan huske forkert… :slight_smile: