Sidder her, eller nærmere går mellem toilettet og her. pga smerter:(
Ingen af mine smertestillende piller (Pernodil osv)
Virker, har overvejet lægevagten. Men ved bare at jeg får nogen piller mod blærebetændelse også kan jeg hente resten imorgen
Men det gør vildt nas. Har ellers været omhyggelig, med at spise tørret tranebær dagligt, og drukket saften. Men lige lidt har det hjulpet .
Nogen som har nogen ideer til hvad jeg kan gør for at få det til at holde op…
Nåh smutter lige igen!.. skal op og trave lidt. Gider bare ikke gå frem og tilbage hele tiden for at holde natten ud .
jeg bider tænderne sammen og opper mit vandindtag til 7-9 liter i døgnet - jeg tisser konstant, men det tager toppen af smerterne efter nogle gange… det er hæsligt at drikke så meget men det afhjælper mine symptomer
panodil og ibuprofen plejer ikke at hjælpe en disse - det er jo ikke muskulært… jeg har haft succes med kodein til at tage det værste…
og så den sidste lille detalje - drikke aloe… hvorfor skal jeg ikke kunne sige ud over at den har anti inflammatoriske egenskaber … den fjerner det ikke men tager toppen af symptomerne… det er dog ret dyrt (det skal være den fra forever for mit vedkommende) og hvis du er vant til tranebær - så har de en tranebær variant…
Man kan også drikke tranebær-saft. Det hjalp sidst jeg havde det.
Jeg er så heldig at jeg kun har “lille blære”-symptomet. Har 7-9-13 aldrig haft smerter i forbindelse med det. Første gang jeg havde det, vidste jeg ikke hvad det var - så jeg gik så længe at jeg blødte også… :S Så ku’ det godt være jeg kom afsted til lægen…
Men hvis du har meget ondt er det vel også bedre at få de antibiotika hurtigst muligt. Synes det plejer at hjælpe meget hurtigt.
[quote=Bazan;414711]Sidder her, eller nærmere går mellem toilettet og her. pga smerter:(
Ingen af mine smertestillende piller (Pernodil osv)
Virker, har overvejet lægevagten. Men ved bare at jeg får nogen piller mod blærebetændelse også kan jeg hente resten imorgen
Men det gør vildt nas. Har ellers været omhyggelig, med at spise tørret tranebær dagligt, og drukket saften. Men lige lidt har det hjulpet .
Nogen som har nogen ideer til hvad jeg kan gør for at få det til at holde op…
Nåh smutter lige igen!.. skal op og trave lidt. Gider bare ikke gå frem og tilbage hele tiden for at holde natten ud .[/quote]
Longo Vital styrker imunforsvaret.
Tag 6 stk. i en måned - og derefter fremdeles 3 stk. dgl. hele året.
Det hjælper ikke i din situation lige p.t.
Men jeg vil tro, at det hjælper fremover.
Kontakt vagtlægen - det ville jeg gøre.
Jeg kender alt til blærebetændelse og nyrerbækkebetændelse. Det gør så utrolig ondt. Jeg havde det konstant fra jeg var 5 år til jeg var 12 år hvor det blev opdaget at jeg havde dobbelt urinleder fra nyrer til blære i begge sider. Jeg blev opereret og har kun haft det to - eller er det tre gange siden
Jamen søde, du er da nød til at gå op til lægen om komme i behandling, sådan der kan du da ikke gå rundt
Det er det forebyggende de skal have styr på. Jeg kender vist kn 2 præp for blærebetændelse: Selexid og monotrim, hvor sidstnævnte er for langvarrige blærebetændelser.
Tranebær saft og riiiiigelig med drikke.
Måske skulle du lige få tjekket dit blodsukker, mener også det kan have en stor indflydelse på blærebetændelser.
Får du tømt blæren ordentligt når du er på wc, altså kan du eksempelvis presse mere ud, selvom du føler dig færdig?
[quote=Rita;415159]Jamen søde, du er da nød til at gå op til lægen om komme i behandling, sådan der kan du da ikke gå rundt
Det er det forebyggende de skal have styr på. Jeg kender vist kn 2 præp for blærebetændelse: Selexid og monotrim, hvor sidstnævnte er for langvarrige blærebetændelser.
Tranebær saft og riiiiigelig med drikke.
Måske skulle du lige få tjekket dit blodsukker, mener også det kan have en stor indflydelse på blærebetændelser.
Får du tømt blæren ordentligt når du er på wc, altså kan du eksempelvis presse mere ud, selvom du føler dig færdig?[/quote]
Er det sulfa preparater, det er nemlig hvad jeg mindes at jeg fik - nu er det så mange år siden så jeg kan sagtens huske forkert - dog ved jeg at det ikke var penicillin
Puh ha det er også mange år siden jeg har haft det i hænderne. Mener Selexid (som muligvis hedder noget andet idag) er til akutte tilfælde af blærebetændelser, hvor i mod monotrim er til langvarrige og gentagne blærebetændelser. Selexid er vist et sulfa præp, som igen er en gren af pennicillin - argh nej jeg skal ikke rode mig ud i noget!!! Jeg arbejder stort set ikke med medicinpræpreater mere :øhmm:.
Uha, jeg trippeltisser hvergang jeg er på toilettet. føler mig så dum til tider, når man er på besøg, og det tager så lang tid. Tisse, og og stå. side ned tisse igen osv. Drikker tranebær og spiser det i lange baner, tisser efter sex og før. Gør alt efter bogen, tørre mig rigtigt…
Har fået en tid til imorgen først, og drikker ellers mit liv i stykker pt >.< tror jeg er oppe på 10 liter vand om dagen(man må godt overdrive lidt;) ), morgnen før tisse turen starter med 1 liter, også der efter drikker jeg bare konstant. Smerten er ikke blevet bedre og med alt det vand jeg drikker skal jeg godt nok tisse meget!
Desværre har jeg nu også fået blod i min urin og det gør bare sååå ondt . Argh!
Jeg har ikke ondt i siden, som jeg plejer. Hvilket jeg tror er godt.
Men irriter mig at jeg ikke kan sidde, ligge eller sådan noget pga smerter og tissetrang. Nu vil jeg smutte ud og gå en lang tur med min hund. Det gør mig i det mindste ude af stand til at se mit toilet konstant. Forhåbentlig kan jeg nå at spare en “tisse” tår op til når jeg er hjemme
det er godt du kommer til lægen inden det bliver til nyrer/bækken betændelse - blod i urinen - så er det godt nok voldsomt hvis du ligefrem kan se det…
afsted med sig… jeg føler med dig - det er SÅ smertefuldt!!
Hov Regitze, så meget vand må du dælme ikke drikke, det er direkte farligt/skadeligt. Man skyller alt for mange salte og mineraler ud af kroppen.
Som følge af at jeg gik ALT for længe inden min diabetes blev opdaget, fik jeg skader på nyrene, og jeg har direkte forbud mod at drikke mere end max 2½-3 liter i døgnet, da mere vand kan skade nyrene …Hvis man skal drikke mere skal man tilsætte lidt salt eller supplere med elektrolyt som kan købes på apoteket …Det var den besked jeg fik på Steno. De fortalte osse at flere og flere blev indlagt med ‘vandforgiftning’ og flere er døde af at drikke for mange liter vand over et kort interval.
En god måde at kontrollere om ens væskebehov er som den skal være …Ens urin må kun være svagt farvet, hvis den bliver helt gennemsigtig, så har man drukket for meget væske, og i risiko for at blodet/hjernen/nyrene risikerer at komme i salt/mineral ubalance.
Kan du ikke bare aflevere en urinprøve til lægesekretærerne ? Jeg er ekspert i at få blærebetændelse, og jeg går bare op og afleverer en prøve, hvorefter de lige sætter en stick i, og udskriver pencilin ( jeg tåler ikke sulfapræperater )
Jeg har lige været nede hos en ande læge ^^, min egen er nemlig på ferie, så jeg har hele byens læger at vælge imellem. Og har endelig fået nogen piller, dog ville de gerne imorgen have en ny urin prøve som de kan dyrke ordentlig. Pga det ikke var morgen urin de fik fra mig:)