Svært at sælge killinger?

At sænke prisen, får man ikke flere købere af…istedet tror folk blot at der er noget galt med kvaliteten.

[quote=Chicabee;162054]Nu udtaler jeg mig på birmaracens veje.

I efteråret og januar måned var det totalt umuligt at sælge killinger. Alle opdrættere af bimser blev så enige om at skære lidt ned på antallet af kuld, hvilket har haft den dejlige sideeffekt at det ikke har været til at opdrive en bimsekilling siden i starten af februar.

Mange opdrættere med killinger incl mig selv, bliver bombarederet fra ind og udland fra købere. Kælekattekøbere er pt klar til at betale depositum på helt nyfødte killinger, for at være sikre på at få…meeen mon ikke hamsteriet aftager når nu killingeboomet er eksploderet om en måned ?[/quote]

Hej Camilla

øhhh hvem er “alle opdrættere af bimser”? for jeg må da indrømme, at jeg på ingen måde har været med til at lave sådan en aftale. Jo jeg har hørt i krogene, at det var foreslået - men jeg er da ihvertfald ikke blevet en del af den aftale. Er den i birmaklubregi, birmaring regi eller?

og ja der var rigtig mange birma killinger til salg, men sjovt nok så deltog ikke en enste af dem, som ikke fik solgt deres killinger i birmaklubregi i den snak vi havde derinde på vores lukkede liste. Personlig tror jeg ikke, at de har følt det som et særlig stort problem, for så var de vel kommet frem i snakken? og ellers har de måske været klar over, at de selv kan gøre mere for at sælge deres killinger. Ofte så har folk ikke opdateret hjemmeside, svarer ikke på folks mails særlig hurtig, går ikke på show, annoncerer kun via deres klub - og ja idag SKAL der jo altså mere til for at sælge.

Og ja der var ikke særlig med killinger i februar - men det er jo altså heller ikke en naturlig tid, hvor der er killinger til salg - de fleste bliver jo først født her fra marts og frem af - så tro mig, der vil stadig være mange killinger til salg igen sidst på året - såfremt folk ikke gør noget aktivt for selv at sælge deres babyer .

KH Heidi

[quote=Sofie P.;162557]Det spændende/uheldige er også, at vi da sagtens kan få solgt vores killinger, hvis man bare ikke er så kritisk. Vi har stortset haft nok bestillinger på avlskatte til at sælge hele Delias kommende kuld, men ud af de mange henvendelser, så er der faktisk kun en jeg vil overveje.
Jeg tror at mange føler sig både smigret og glade over at få forespørgsler på avlskatte, og hvis der så ikke er så stor en afsætning i kælekattene, så bliver der måske solgt nogle katte til avl, der egentligt ikke har kvaliteten til det. Men det er bare den sikre vej til at få den generelle kvalitet i racen til at dale.

Mht. afsætning af killinger, så oplever jeg også der er ret stor regional forskel, på et tidspunkt var der i hvert fald utroligt mange birmakillinger til salg på Jyllandsside, mens det kun var enkelte til salg her på Sjælland.
Udstillinger gør også en stor forskel, jeg kunne som regel altid se på min counter på hjemmesiden, hvornår der havde været udstilling, og jo tættere på København, jo højere udslag på counteren.

KH

Sofie[/quote]

Hej Sofie

det er en lang snak om hvorfor, hvordan og hvorledes opdrætterne vælger at sælge på grundlag af og hvilke kriterier. Men fordi nogle har nemmere ved at sælge deres killinger end andre, har ikke givetvis noget at gøre med, at de sælger ukritisk.
Jeg har eks. aldrig haft de store problemer med at finde egnede hjem - og jeg ved fra mange af mine opdrætterkollegaer igennem mine 13 år, at bliver folk godkendt af mig til at købe her, så har de aldrig brugt særlig meget krudt på dem, når jeg har sendt folk videre til dem, fordi de godt er klar over, at jeg ikke sæger til hvem som helst. Så var de “godkendt” her, så har det oftest bare været det. Og jeg har også igennem årene haft noget flere krav end mange - eks. da jeg for 8 år siden startede med Tidlig neutralisation samt jeg har aldrig solgt en baby, som skal bo alene uden en anden kat eller hund. Da sprang mange jo fra her, fordi det ville de bare ikke - men jeg var da ligeglad, for så var de bare ikke på det punkt gode nok til at få en Con Meobaby.
Jeg har kun igennem mine 13 år været ulykkelig for 1 salg af en kælekat - men jeg har solgt nogle avlkatte, som jeg inderligt har fortrudt. Og det er også en af grundende til, at jeg sælger få avlskatte.

ja mange bliver smigret over, når opdrættere vil købe hos en - det var jeg også engang, men det er mange år siden desværre. Men det er da naturligvis skønt, at folk gerne vil stå i kø i mange år for en kat herfra - også selv om de jo godt kan se, at det er sjældent jeg sælge en til avl.

Held og lykke med jeres kommende kuld - de kan kun blive smukke med den mor

KH Heidi

[quote=Vivi_Fletcher;163595]Tja … jeg synes egentlig dem, der sælger til hende er værre end hun er. Det er jo ikke forbudt, det hun har tænkt sig at gøre. I vores verden er det langt ude, men det er da kun fordi vi selv opdrætter katte med stamtavler.

Men jeg går da ud fra, at jer der er på det forum, forklarer hende lidt om opdræt?[/quote]

Bare HUSK det SKAL være over PB for ellers generer I de andre brugere ved at skrive ikke seriøse kommentarer i annoncerne:tihi::stuck_out_tongue:

[quote=Con Meo;164276]Hej Camilla

øhhh hvem er “alle opdrættere af bimser”? for jeg må da indrømme, at jeg på ingen måde har været med til at lave sådan en aftale. Jo jeg har hørt i krogene, at det var foreslået - men jeg er da ihvertfald ikke blevet en del af den aftale. Er den i birmaklubregi, birmaring regi eller?

og ja der var rigtig mange birma killinger til salg, men sjovt nok så deltog ikke en enste af dem, som ikke fik solgt deres killinger i birmaklubregi i den snak vi havde derinde på vores lukkede liste. Personlig tror jeg ikke, at de har følt det som et særlig stort problem, for så var de vel kommet frem i snakken? og ellers har de måske været klar over, at de selv kan gøre mere for at sælge deres killinger. Ofte så har folk ikke opdateret hjemmeside, svarer ikke på folks mails særlig hurtig, går ikke på show, annoncerer kun via deres klub - og ja idag SKAL der jo altså mere til for at sælge.

Og ja der var ikke særlig med killinger i februar - men det er jo altså heller ikke en naturlig tid, hvor der er killinger til salg - de fleste bliver jo først født her fra marts og frem af - så tro mig, der vil stadig være mange killinger til salg igen sidst på året - såfremt folk ikke gør noget aktivt for selv at sælge deres babyer .

KH Heidi[/quote]
Heidi, din gamle ordkløver…istedet for at ALLE er blevet enige om, kan jeg skrive at de fleste er enige om at passe på.

resten er for vi for så vidt enige i…-høhø
(Er ikke vågen nok lige nu til at give dig et mere uddybende svar)

[quote=Chicabee;165982]Heidi, din gamle ordkløver…istedet for at ALLE er blevet enige om, kan jeg skrive at de fleste er enige om at passe på.

resten er for vi for så vidt enige i…-høhø
(Er ikke vågen nok lige nu til at give dig et mere uddybende svar)[/quote]

tak du - ja nu er jeg jo lidt gammeldags, og bryder mig personlig ikke om, at helbrede istede for at forebygge.

For mange år siden “råbte jeg op om” den fare ved flere opdrætteres ukritiske salg af kælekatte uden Tidlig neutralisation (med fare for videre reproduktion), af avlsdyr til folk som ikke har sat sig ind i tingene mv. Men dengang for 8 -9 år siden stod jeg godt nok meget alene om emnet.
Det er da glædeligt, at andre kan se problemet nu, men jeg syntes det er skræmmende, at der skal være manglende kunder i butikken, inden folk vågner op!! og det har intet med den økonomiske krise mv at gøre, som mange siger - ikke efter min mening.

Problemet i jeres “aftaler” er, som jeg ser det, at folk kan virke som om de “modarbejder”, når de ikke er en del af aftalen. Eller andre føler sig presset til aftalen. Jeg undrer mig da ihvertfald over, at Birmaklubben, som jeg er medlem af har “stukket” sådanne opfordninger ud, uden jeg er klar over det! Eller jeg misforstår måske noget?

Jeg tror ikke på, at jeres aftale om mindre reproduktion allerede har slået igenne nu med et resultat - på så få måneder. Det er jo ganske normalt, at der ikke er særlig med killinger til salg de vintermånederne, hvor denne snak har været. Jeg mener desværre, at det er en meget falsk trykhed I ser.
Tro mig, “problemet” (hvis der altså er et problem) kommer igen til efteråret - så er der stadig en masse opdrættere, som ligger ind med ældre killinger - min holding er, at kræfterne skal bruges på coachning af de folk, som har problemer med at sælge - istedet for at sætte begrænsninger på. Og her kan en klub gøre meget, for at råde og vejlede opdrætterne i, hvordan de kan have nemmere ved at sælge deres babyer - det ER jo deværre ikke nok med at sætte sig i sofaen og vente

KH Heidi

Hejsa Mega…så godt indlæget…og tænkte mit…:frowning:

anna

Jeg har ikke flere års erfaring, men pt. får jeg nok af henvendelser på min blå pige. Der var en der sprang fra pga. prisen, men det må de selv om - om det havde noget at gøre med finanskrise ved jeg ikke :slight_smile: Men i hvert fald kommer der en familie og kigger på hende i morgen, så hun er allerede reserveret. Så må vi se om det er den rigtige kat til det rigtige hjem :wink:

Hej Hanne

held og lykke med salget af dine første killigner - jeg mistede for nogle år siden kontakten til det par, som købte vores første drenge fra 1.kuld…ja det er 10 år siden kontakten blev brudt…så for nogle uger siden ringede manden igen…herligt…og den ene gamle dreng lever i bedste velgående stadig…den anden døde allerede som 3 år gammel af nyresvigt…NÅ men Faustino er en flot flot birmadreng, og desværre ringede han for at fortælle, at han vil af med sine birmaer - og mente han ville aflive dem, fordi de er gamle 10 og 12½ år…men frabad jeg mig for der vil naturligvis være et hjem derude…sagde jeg naivt…men tro mig…det gik VILD hurtigt, og vupti kom der en franskeboende danker kattene til redning…hun flytter nu til DK, og er alt gået vel, så har hun fået dem til sig her i weekenden

DET er da en sød historie syntes jeg

Hilsen Heidi