Svært ved at tisse og blod i urin?

Tak. :slight_smile: Hun har fået Clamozyl som dyrlægen siger er i samme gruppe. Jeg vil snakke med hende om det i eftermiddag.

Tak det vil jeg gøre :slight_smile:
Jeg har også i går bestilt en masse vådfoder hjem fra zooplus.de. Så håber hun bliver glad for det :kryds: det er de rene lækkerier. :love2:

[QUOTE=Sylvester;1056040]
Jeg har fået en tid hos dyrlægen i eftermiddag og bedt om at få en af de andre dyrlæger, men min tillid til dem om den bedste rådgivning er ikke kæmpe stor. :frowning:

Har I nogle gode råd?[/QUOTE]

Ja, find en anden dyrlæge - det er super vigtigt at have en dyrlæge man har tillid til!

Hvis de ikke har undersøgt, hvilken antibiotika der har bedst virkning mod den infektion lige præcist din kat har netop nu (det har de nok ikke, det tager lidt tid og de færreste gør det), så kan antibiotika-skift være en idé. Måske antibiotikaen ikke er den optimale til denne infektion.

Har de undersøgt hvilken form for grus/sten der er i urinen?
Hvis ikke, vil jeg anbefale at det bliver gjort; i de fleste tilfælde skyldes grus for basisk urin, men der er enkelte tilfælde, hvor der dannes en anden form for grus pga ‘sur’ urin.

Som regel virker behandling mod urinvejs-infektion hurtigt.

Rigtig god bedring :kryds:

God bedring med din missepige :kryds::kryds::kryds:

[QUOTE=danpia;1056068]… Har de undersøgt hvilken form for grus/sten der er i urinen?
Hvis ikke, vil jeg anbefale at det bliver gjort; i de fleste tilfælde skyldes grus for basisk urin, men der er enkelte tilfælde, hvor der dannes en anden form for grus pga ‘sur’ urin.

Som regel virker behandling mod urinvejs-infektion hurtigt.

Rigtig god bedring :kryds:[/QUOTE]
Og er der tale om struvitsten, kan de opløses. Er det derimod calciumoxalat, kan de ikke opløses, men skal fjernes operativt.
Dyrlægen skulle gerne kunne se forskellen på dem i et mikroskop.

Det er struvit sten. Tak for jeres god bedring til hende :slight_smile:
Jeg har købt min sidste pose tørfoder. :thumbdown:Øv at hun skal igennem det her pga. fejlfodring :frowning: Min skønne fantastiske Karlapige :hjerte:

[QUOTE=Sylvester;1056119]Det er struvit sten. Tak for jeres god bedring til hende :slight_smile:
Jeg har købt min sidste pose tørfoder. :thumbdown:Øv at hun skal igennem det her pga. fejlfodring :frowning: Min skønne fantastiske Karlapige :hjerte:[/QUOTE]

Ja, det er da bare øv med sådan en tur. God bedring til Karla. :kryds::kryds::kryds:

Så er vi hjemme fra dyrlægen igen. Heldigvis hos hende som jeg har bedst tillid til. Først var hun totalt afvisende da jeg nævnte Marbocyl som jeg fortalte garvede kattefolk herinde fra anbefalede. Det var bestemt ikke nødvendigt og “farligt” for miljøet. Så det bruges kun til resistente bakterier som ikke ses i blærebetændelse. Så det udskriver de aldrig til det. Men da hun så kiggede på urinprøven var der stadig alt for mange bakterier (resistente?) og så endte hun med alligevel at give mig en recept på Marbocyl :høhø:
Så nu må Vi krydse fingre for at det virker! :kryds:

Hun skal forøvrigt fortsætte med Clamozyl ved siden af Marbocyl… Så er hun da vist dækket ind!

Hvorfor det? og i hvor lang tid?

Må man spørge hvilken klinik det er?

For ikke at stoppe igangværende behandling…
Hun skal have Marbocyl 2 tabletter 1x dagligt i 5 dage og Clamoxyl 1 tablet 2x dagligt i 20 dage.
Det er Roskilde dyreklinik.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;1056154]Hvorfor det? og i hvor lang tid?

Må man spørge hvilken klinik det er?[/QUOTE]

[QUOTE=Sylvester;1056161]For ikke at stoppe igangværende behandling…
Hun skal have Marbocyl 2 tabletter 1x dagligt i 5 dage og Clamoxyl 1 tablet 2x dagligt i 20 dage.
Det er Roskilde dyreklinik.[/QUOTE]

20 dages behandling passer fint til de mere sejlivede omgange - og de få tilfælde jeg har haft her har den langvarige behandling været Marbocyl.

Roskilde Dyreklinik har jeg ikke brugt i mange, mange år - hvad der satte hovedet på sømmet var da han kaldte min hunkat en tæve.

Ok Lis Dahlstrøm: så kan jeg måske risikere at 5 dage ikke er nok med Marbocyl, så jeg igen skal betale for en prøvetagning + en konsultation mere…!
Bare fordi de er fornærede med den pencilin som virker?
Det er en sand pengemaskine. Denne omgang har allerede kostet over 2500 kr. :blegne:

Hvilken dyrlæge bruger du?

[QUOTE=Sylvester;1056199]Ok Lis Dahlstrøm: så kan jeg måske risikere at 5 dage ikke er nok med Marbocyl, så jeg igen skal betale for en prøvetagning + en konsultation mere…!
Bare fordi de er fornærede med den pencilin som virker?
Det er en sand pengemaskine. Denne omgang har allerede kostet over 2500 kr. :blegne:

Hvilken dyrlæge bruger du?[/QUOTE]
Over 2500 for blærebetændelse?!?!?

Så er der forhåbentlig andet og mere end konsultation og penicillin involveret? Den absolut dyreste blærebetændelse, Galliano har haft, kostede 3500 og inkluderede blodprøve, penicillin, bedøvelse, kateterlægning og røntgenbillede.

Det var efter den omgang, at jeg påtvang ham vådfoder - og siden (4 år) har der intet været.

Blærebetændelse og struvit krystaller i urinen. Det er inkluderet 350 kr. for 3,5 kg diætfoder som er en del af behandlingen. De har kigget i mikroskop på urinen 2 gange og det dobler prisen op for konsultationen.
Men det føles også dyrt. Så overvejer sygeforsikring. Jeg har bare så mange dyr. :blegne:
Og det er desværre ikke slut. Hun skal ind og tjekkes efter 1 md. og det er ikke betalt endnu.

Jeg ville forvente enten gratis eller meget billig opfølgningskonsultation. Og hvis jeg var dig, ville jeg se mig om efter en anden dyrlæge - det lyder som optrækkeri, det der :frowning:

Helt enig…og jeg synes så også, at de fumler lidt rigeligt…Karlslunde har jeg kun hørt og læst godt om. :slight_smile:

Hvis katten stadigvæk ikke virker frisk efter den angivne periode med antibiotika, så mener jeg faktisk at de bør give dig noget mere af samme antibiotika uden ekstra beregning udover medicinens pris. Sådan foregår det hos min dyrlæge og jeg forventer faktisk ikke at skulle betale noget ved at alm. kontrolbesøg efter et forudgående besøg som har udløst behandling i form af antibiotika. Efterhånden har jeg da også været hos dem nogle gange og de kender mig godt nok til at vide jeg ikke kommer ud med mine dyr uden at der er noget galt med dem.

Der har været 1X hvor jeg har været derude unødvendigt, hvor det var mere pyller end at katten var syg. Men han var under mistanke for at have blærebetændelse, så der ville jeg hellere betale for et “unødvendigt” besøg end at lade ham gå med en evt. ubehandlet blærebetændelse. Derudover har min intuition indtil videre ikke fejlet noget i forhold til når kattene har været syge.

Det lyder meget fair. Min rimelighedssans syndes heller ikke det burde have kostet de 680 kr. ( Inc. 10 stk. Marbocyl piller) oveni de 1800 kr i går. Hvis de havde givet noget som virkede så var der jo ikke løbet det ekstra kontrolbesøg på.
Så øv det bekræftigere min følelse om pengemaskiner om de fleste dyrlæger (ligesom banker m.m.)
Men det vigtigste er at jeg får en rask Karla hurtigst muligt.