Hej alle jer på Kattegale.
Dette er første gang jeg skriver her, håber at jeg gør det rigtigt.
Grunden til at jeg opretter denne tråd er for at få lidt input og hjælp til en situation som jeg står i og ikke rigtig kan overskue.
Det drejer sig om en hitte-killing fra et katteinternat. Killingen er nu 5 mdr, og bliver ved med at være syg, og jeg synes ikke at jeg får ordentlig hjælp fra dyrlægen på internatet.
Jeg frygter lidt at komme til at stå med en kronisk syg kat og en kæmpe dyrlægeregning når nu min garanti udløber.
Historien er som følger:
Jeg får killingen hjem da hun er 12 uger.
Jeg får at vide at kuldet har haft forkølelse, hvilket jeg tror på, da jeg på dette tidspunkt er uerfaren udi kattesygdomme (nu ved jeg dog at der har været tale om katteinfluenza, som killingerne altså har haft fra små og inden de blev vaccineret.)
Allerede efter et par dage får hun ørebetændelse, øjenbetændelse og bliver helt afkræftet. Hun nyser desuden meget.
Jeg får antibiotika nr 1 udeveret som killingen er ppå i 10 dage.
Det hjælper lidt, men der er stadigvæk nysen og ørebetændelse.
Jeg får antibiotika nr 2 udleveret som killingen er på i 7 dagen.
Den nyser dog stadig og har lidt ørebetændelse.
Den får derefter øredråber i to uger.
Den skal derefter have to ugers hvile.
Men den nyser stadig. Den nyser ca 10-15 gange om dagen, og jeg kan høre at hun har åndedrætsbesvær når hun løber rundt og leger.
Politiken fra katteinternatet har været at forlænge min garantiperiode. Men killingen bliver åbenbart ikke rask.
Den har fået sin første vaccination som den blev lidt sløj af, men ingen betændelse.
Jeg får hele tiden at vide at jeg skal give den tid og at det nok skal gå over.
Men nu er der gået 2,5 måneder med dette medicin og sygdomshelvede og min kat nyser stadig.
Jeg er bange for hvad den mon fejler.
Jeg har ringet til andre dyrlæger som byder ind med alt fra allergi/astma til kronisk herbes/calici.
Aner ikke hvad konsekvenserne ved dette vil være på det lange sigt, og gruer for eventuelle følgevirkninger af sygdommen.
Jeg ved bare at jeg sidder med en syg killing på 2,5. måned og at katteinternatet ikke er interesserede i at undersøge hvad hun fejler, de siger bare at det helt sikkert vil gå over.
Okay, det blev måske lidt rodet og måske også lidt for grundigt. Men jeg aner altså ikke mine levende råd.