Tænk dig om inden du lader din kat ælte på dig

[QUOTE=Battlestar;724264]kan det ske ved katte de ikke har kløer der er spidse?

jeg mener - jeg har 2 æltere, men jeg holder jo deres klør meget fint klippede så der er aldrig huller![/QUOTE]

Vores katte har ALDRIG spidse kløer Gitze. Vi klipper kløer på alle fem ca. en gang om ugen, så desværre er klippede kløer ingen garanti :-/

Jeg tror, det har noget at sige, men jeg ved det ikke med sikkerhed. Personligt ville jeg være mindre bekymret over f.eks. nakken/armen end brystet.

Jeg fandt i sin tid noget på nettet fra en amerikansk hjemmeside, der forklarede, at vi alle har stafylokokker uden på huden - og dér gør de gavn - men at æltningen, der jo ofte giver rifter, giver stafylokokkerne frit lejde til blodbanerne, hvor de ikke gør gavn. Tværtimod giver de under de rette omstændigheder bylder. Jeg kan dog ikke huske, om der på den side specifikt blev nævnt noget om, at det gjorde en forskel hvor på kroppen, der blev æltet.

pokkers… !!!

Tak Mus, det håber jeg dælme osse …Jeg gider bare ikke sådan noget shit :slight_smile:

[QUOTE=Alice;724257]Nu hvor du siger det Ann, så er det egentlig besynderligt at både Mette og jeg blev ramt i brystet ?? Ifølge min læge er det faktisk noget af den væste sted en kvinde kan få bylder, netop som du skriver fordi der findes masser af kirtel og lymfevæv. Det gør at bylder i brystet let forgrener og breder sig.
[/QUOTE]

Den ene af mine operationer var for at fjerne mælkekirtlerne i den angrebne side. Den anden var for at fjerne den fistel, der dannede sig i operationsarret… En fistel er dannet af væv, der ikke kan hele, så jeg havde ligesom et “rør” ind i brystet med et hulrum i bunden. De fjernede så det omkringliggende væv, hvorefter hullet skulle lukkes af sig selv nedefra. Jeg havde noget gaze i hullet, som så gradvist blev hevet op, som hullet lukkede sig.

Ja det som lignede en orm der var ved at kravle ud Og de første mange mange månder , hvor de skulle klippe dødt væv væk hver dag :frowning:
En af de mange gange hvor jeg er glad for at jeg har en høj smerte tærskel .

[QUOTE=Alice;724265]Puuuu-ha :-(. Ja så er det jo ikke kun i brystet der kan samles bylder.
Det var dælme osse en grim omgang du har været igennem, og et langt og drøjt forløb.
Jeg har osse besøg af sygeplejersken to gange om dagen, hun kommer og renser mine dræn, og hun frygter lidt at vores bekendtskab bliver af længere varighed.[/QUOTE]
Ja det kan nogle gange blive en lang bekendtskab. Men hvor var jeg glad for den hjælp jeg fik . Jeg kun jo heller ikke selv komme til det fordi det var sådan et dumt sted .

[QUOTE=Temple Bar;724272]Jeg tror, det har noget at sige, men jeg ved det ikke med sikkerhed. Personligt ville jeg være mindre bekymret over f.eks. nakken/armen end brystet.

Jeg fandt i sin tid noget på nettet fra en amerikansk hjemmeside, der forklarede, at vi alle har stafylokokker uden på huden - og dér gør de gavn - men at æltningen, der jo ofte giver rifter, giver stafylokokkerne frit lejde til blodbanerne, hvor de ikke gør gavn. Tværtimod giver de under de rette omstændigheder bylder. Jeg kan dog ikke huske, om der på den side specifikt blev nævnt noget om, at det gjorde en forskel hvor på kroppen, der blev æltet.[/QUOTE]

Mon det måske osse har noget at sige, at bylder i brystet er pænt tæt på lymfekirtlerne man har under armene ?
Min byld/bylder er placeret rigtig træls, tyngdekraften er jo ubønhørlig i min alder, så det gør dobbelt ‘nas’ at have bylder under 'ned-hænget. Og i en sen alder er jeg blevet hippie igen, BH’en er smidt på bålet :slight_smile:

Øj, hvor jeg føler med dig, Alice -kramer

Og hvor er jeg glad for, at jeg hader æltende katte på min bare hud.

Det var jo det eneste gode ting ved en byld i brystet eller skulder:blomst:
Rigtig god bedring Alice:)

For hhhrrrrrwelede da nogle historier :besvimer: I arme stakler. Jeg føler virkelig med jer :trøste: og historierne både skræmmer mig og får mig til at tænke.

Jeg overvejer altså kraftigt at indføre ælte-stop lige med det samme, men hvis kattene også gør det om natten, uden at vi sådan helt registrerer det, er det jo en ulige kamp. Så er der vel kun tilbage at folde sine små hænder :bebe: og bede til, at man aldrig kommer ud for sådan noget.

Puha. Stakkels dig!! Tak for rådet :slight_smile:

Håber alt er vel nu.

Tusind tak for jeres krammere og varme tanker …Det hjælper altså gevaldigt med noget sympati, selvom det stadig gør ondt, så bliver humøret MEGET bedre :slight_smile:

[QUOTE=Steffen;724311]Puha. Stakkels dig!! Tak for rådet :slight_smile:

Håber alt er vel nu.[/QUOTE]

Ja, og selvom du er en mand, er du ikke uden for risikogruppen :slight_smile: Jeg havde åben journal på Hørsholm Sygehus’ brystkirurgiske afdeling og det er dér, brystkræftpatienter bliver opereret. Én af de gange, jeg var indlagt, var enestuen optaget af en mand med brystkræft. I har nemlig også brystvæv :wink:

Sikke et mareridt, Alice :trøste:

Og så noget så tilsyneladende uskyldigt. Asani ælter også mig - i ansigtet! Gad vide, hvor udsat det er :? Han ved ikke noget bedre end at sætte kløerne i min læbe eller min kind, og det er lidt svært at holde tildækket om natten, eller når man tager sig en lur på sofaen :uha:

Jeg håber, at det ender med at hele hurtigere end forventet, Alice :kryds::kryds::kryds:

Hm… det MÅ være meget sjældent det sker, sådan statistisk. Men det kan I jo ikke bruge til noget :trøste:
Jeg fik engang et råd, der giver god mening for mig. Hvis en kat river hul (eller ved andre “snavsede” sår) så få det til at bløde. Få lavet en strøm ud af kroppen, ikke ind i den. Men det kan jo være svært, hvis det kun er småskrammer.
Håber du snart er ovre det værste Alice… :kram:

Rigtig god bedring - og stakkels dig!

Uha din stakkel :trøste:, håber du hurtigt kommer over det.

Tak for advarslen :).

Ved mig havde det nok også nået at gør at jeg i forvejen har et meget svaget immunforsvar. Og den mindste rift kan give problemer og at jeg heale meget langsom og danner ar .

Puha sikke nogle historier :frowning:
Det er virkelig skræmmende, det I fortæller - Jeg har nemlig også fået noget på det ene bryst, som jeg ikke rigtigt ved hvad er.
Det starter som en bumslignene ting og så breder der sig en stor rød ring uden om som faktisk kan blive næsten mørkeblå. Jeg kan så presse noget materie ud. Indtil da strammer det og er ømt, når jeg rører ved det.
Jeg har været ved lægen og fik en gang penicilin kur, men det kommer af og til igen både på brystet og på indersiden af låret :frowning:

Cat Scratch Disease…eller er det blot en teori, at det skyldes katten og ikke noget andet grimt?

http://patienthaandbogen.dk/infektioner/sygdomme/bakteriesygdomme/kattekradssyge-30628.html

Det lyder bestemt ikke rart, god bedring