Takt og tone ifht. kærestens eks.kæreste og ens egne eks.kærester

Regitze…

Nu nedfældede skribenten/journalisten det her i en klumme og det jeg så vælger at undlade at fortælle, i det jeg jo søger at få en debat i gang, er at hun rent faktisk slutter sin klumme af med at hylde de kvinder kæresten har haft i sit liv.

Noget jeg syntes er påfalden er at flere af jer benævner hendes tanker som værende “jalousi”, “konkurrencepræget” og ”tegn på manglende selvtillid, selvsikkerhed og selvagtelse".

Jeg kan sagtens relatere til hendes tanker, men jeg tænker dem slet slet ikke i de baner men det skyldes jo at jeg er den person som jeg er……

De mænd jeg har elsket, har jeg været enorm nysgerrig på at vide alt om. Hvad har gjort dem til de mænd de er, når jeg møder dem. Opvækst, skolegang, uddannelse, livssyn, hvilke mennesker har haft indflydelse på deres liv? Selvfølgelig har jeg da også været nysgerrig på de kvinder de har elsket. Hvad var der ved lige netop de kvinder, som gjorde at de skilte sig ud fra resten? Jeg har dog aldrig følt jalousi i forbindelse med de ting jeg har erfaret om min kæreste og hans eks´er.

De mænd jeg har elsket er stadig en del af mit liv og det håber jeg altid de vil være. For sev om jeg valgte dem som kærester, har jeg aldrig ønsket at miste den fortrolighed og det venskab vi havde. Heldigvis har de formået at se over deres, i starten, sårede følelser og bibeholdt mig som ven og fortrolig. Det er også de fyre som min kæreste ved at jeg kan finde på at forlade ham til fordel for, hvis de ringer midt nat og har brug for at snakke eller hjælp på anden vis. Det samme gør sig gældende for min kæreste og hans eks.kærester. Jeg tror slet ikke jeg kunne elske en fyr som havde vendt ryggen til en kæreste han engang har elsket….Det er så underlig en tanke for mig!

Da min ældste datters far flyttede sammen med en anden opsøgte hun mig og sagde at hun syntes det var svært at få et ben til jorden i hans familie så længe jeg kom i hans families hjem og tog på cafeture med hans mor. Den tanke havde aldrig strejfet mig at der kunne være et problem, men jeg valgte at trække mig lidt tilbage, indtil hun ligesom havde haft mulighed for at de lærte hende at kende. I dag er hun og min eks´er blevet skilt efter 23 år sammen. Vi kommer stadig sammen og vi har begge et udmærket forhold til hans nye kone.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg har vært utrolig heldig med at mine kærester/eks.-kærester har gået så godt i spænd og jeg med mine kæresters eks.-kærester nå ja og nye kærester. Omvendt så kan jeg også se at det vist er ret typisk for min generation at have det sådan her.

Da mit barnebarn blev døbt her for nogle måneder siden var vi næsten 100 mennesker samlet og det var kun den nærmeste familie og nogle få venner min datter og svigersøn havde valgt at invitere denne her gang.

Min datter havde naturligvis os forældre med samt vores eks´er som jo er bedsteforældre til vores tre børnebørn…Ingen af os er sammen med vores eks´er så de var inviteret med deres nye kærester og ja vi kom så med hver vores nye kæreste….På min svigersøns side er forældrene også skilt og begge gift igen. Alle vi forældre og bonusforældre og deres nye kærester kommer så godt ud af det sammen at vi fortager os mange ting sammen og det er herligt, men for udeforstående kan det være lidt vanskeligt at forstå vores relationer og især når vi så også har de gamle kærester med til f.eks. den årlige udflugt ja så står de fleste da helt af…Mine kollegaer gennem 15 år lærte aldrig at forstå den, men det er jo ikke vores problem. Vi andre hygger os gevaldigt.

[QUOTE=Mai;880622]
Noget jeg syntes er påfalden er at flere af jer benævner hendes tanker som værende “jalousi”, “konkurrencepræget” og ”tegn på manglende selvtillid, selvsikkerhed og selvagtelse".

Jeg kan sagtens relatere til hendes tanker, men jeg tænker dem slet slet ikke i de baner men det skyldes jo at jeg er den person som jeg er……

De mænd jeg har elsket, har jeg været enorm nysgerrig på at vide alt om. Hvad har gjort dem til de mænd de er, når jeg møder dem. Opvækst, skolegang, uddannelse, livssyn, hvilke mennesker har haft indflydelse på deres liv? Selvfølgelig har jeg da også været nysgerrig på de kvinder de har elsket. Hvad var der ved lige netop de kvinder, som gjorde at de skilte sig ud fra resten? Jeg har dog aldrig følt jalousi i forbindelse med de ting jeg har erfaret om min kæreste og hans eks´er. [/QUOTE]

Men én ting er jo da at ville kende sin mand og hvad der har gjort ham til den han er, noget andet er, for mig, det der beskrives her

Skribenten fortalte om sine ”forbudte” tanker: ”Har han kysset hende lige så lidenskabeligt som han kysser mig?” – ”Har han set på hende med den samme ømhed i øjnene?” - ”Hviskede han kærlige ord i hendes øre?” ”Vidste hun at han nyder at blive nusset i nakken?……. Alle de ting vi ikke ønsker at vide, men som rumster i vores sind alligevel.

Og så især sætningen “Alle de ting vi ikke ønsker at vide, men som rumster i vores sind alligevel.” - for det du beskriver er jo da ikke tanker der rumsterer, og som du ikke ønsker at kende. MEN netop tanker som du ønsker at kende svaret på, da du gerne vil kende din mand “til bunds” :slight_smile:

[QUOTE=Diana F;880585]HOLD nu op, hvor er jeg glad for at se i andres svar!
For da jeg læste indlægget tænkte jeg altså også…‘Det dér…det har jeg da aldrig tænkt…’ :uha: Men pyha, jeg er åbenbart ikke den eneste. :høhø:

Jeg vil så sige, at det betyder jo ikke, at jeg ikke er NYSGERRIG. For DET er jeg. Jeg kan finde på at spørge min kæreste om alt muligt om hans ekskone og ekskærester. Ikke pga. jalousi eller noget - bare fordi jeg finder det interessant, hvilke personer de var (er), og hvordan deres liv var sammen. De oplevelser/forhold har jo været med til at forme min kæreste til den, han er i dag. :slight_smile:
Min kæreste synes så nogen gange det er sært, at jeg spørger så meget. :høhø:
Jeg synes til gengæld det er sært, at han ALDRIG spørger mig om sådan noget. :? :tihi:

Jeg har i øvrigt holdt kontakt med flere af mine ekser gennem årene. Den dag i dag har jeg egentligt et ret ‘nært’ venneforhold til én bestemt eks - der er ingen skjult agenda, vi har bare bibeholdt et venskab…og det er fedt, synes jeg. :-)[/QUOTE]

Åh Diana F - hvor dejligt befriende at læse …så er jeg da ikke ene om at være nysgerrig på min kæresters eks´er og ja jeg spørger dem også rigtig meget, men de ved også at de kan undlade at svare uden at jeg bliver “tøsefornærmet” over det.

Jeg svarer gerne på spørgsmål om mine eks´er og ja Søren - det er præcis sådan nogle underlige ting som du er inde på ens kærester vil vide noget om…jeg burde måske snart have lært at jeg ikke burde svare ærligt på at den længeste bipbip var 30 cm for det rider da flere af mine eks´er som en mare :klapper:

Lektion nr 1 i livet er: Lad være med at spørge hvis du ikke kan klare et ærligt svar!

:rock::rock:

Sådan ser jeg også på det og kan en fyr ikke se at jeg er det bedste der er hændt ham tja så er det jo hans tab :stuck_out_tongue:

Hov lige en tilføjelse - det fremgår jo ikke at det er svar til dig Eva.

Hende journalisten som skrev klummen gjorde sig disse tanker, s0m hun ikke var stolt af at have og som hun erkendte at hun ikke ønskede ,at kende svarene på og delagtiggjorde heller ikke sin kæreste i sine tanker…

Jeg vil som du skriver jo vide alt om min kæreste og der er ikke ret mange spørgsmål som min hjerne tænker der ikke kommer ud af min mund - hmm bør måske øve mig på at tie indimellem! Dog tror jeg ikke lige jeg har tænkt den slags tanker som lige dem hun nævner.

Jeg indrømmer at jeg er frygtelig nysgerrig og gerne vil vide alt om de mennesker jeg har i mit liv…Det er nemlig ikke kun kærester der bliver udspurgt om alt ml. himmel og jord.

Jeg tilstår også at jeg har eks´er som jeg ved den sødest grød ikke forstår hvorfor min familie stadig ser og min eks-kæreste havde en flygtig eks´, som desværre blev hængende i hans families liv, og som både han og jeg da helst så ikke var i hans families liv, for hun var da en jammerdal af rang…

Ved en hurtig gennemlæsning af tråden talte jeg et flertal af kvindelige udsagn, så her kommer mit ydmyge mandlige bidrag. :slight_smile:
Jeg melder mig under fanerne hos dem, der ikke skænker kærestens eks’er en tanke.
Helt basalt vil jeg helst undgå en pige, som har været om sig med at samle erfaring. Løs på tråden er en gammel talemåde.
Reelt kan man ikke vide det, så hvis jeg ikke lige snubler over advarslerne, lever jeg i lykkelig uvidenhed.
Intet kunne være mindre interessant end hendes eks-kæresters fortræffeligheder.
Hun er færdig med sin fortid, når hun kobler med mig, og eks’en er jo netop eks af en årsag, så om han var mere veludrustet, stærkere eller kønnere var jo ikke nok alligevel. :wink:
Jeg byder ind med mine kvaliteter, og jeg forlanger kun, at eks’en er permanent ude af billedet.
I det tilfælde at børn er indblandet, må man acceptere en eks-mand, men ellers er det “take it or leave it”.
De kærester jeg har haft, har fuldt ud forstået mit synspunkt, og så er det ret ligegyldigt, hvad andre mener.
Vi finder en mage som vi klikker med, og så skal vi nyde det så længe det varer.
Hvis eks’er bliver et tema, er forholdet nok stærkt på vej mod et forlis.

Hm. Altså dengang vi lige havde mødt hinanden brugte vi da tid på at fortælle hinanden om tidligere forhold. Manden havde f. eks. en fin messinglysestage (sådan karlekammermodel) som han faktisk havde fået i forlovelsesgave … Den har vi da endnu (selvom jeg faktisk ikke lige ved hvor den er blevet af? Hmm? :? Den er ellers pæn!) - så jeg har da hørt om Despina (ved ikke om det staves sådan, det er græsk) og også om en tidligere flamme der hed Pernille - og som var en af grundene til at vores datter sku’ hedde det. Det har jeg da ingen indvendinger imod… navnet er pænt - og at Pernille så selv har vaægt at skifte navn til Alex er jo denne sag uvedkommende L

Jeg har også fortalt om dem jeg har kendt - de er ingen hemmelighed, nogen af dem (heller ikke de par episoder jeg egentlig godt ville glemme L) og jeg ville da forvente at vi alle kunne være i samme lokale hvis situationen skulle opstå, uden at nogen rev håret af hinanden :slight_smile:

Jeg er nok bare ikke særlig jaloux anlagt. Fortid er fortid, og jeg hverken kunnet forstå de mennesker der har behov for at hade eks’en*) eller de mennesker der ikke kan tåle at partneren overhovedet har haft en eks. Jeg ville da nødigt være nogens første og eneste kærlighed… Hellere en der har prøvet sig frem og SÅ ved at jeg er den bedste - frem for en der hele tiden overvejer hvad der måske kunne være endnu bedre :wink:

*) Der kan selvfølgelig være situationer hvor eks’en har vist sig som et så gennemført dumt svin at det med at hade kommer HELT af sig selv… Men selv der KAN man vælge at være “den stærke” og optræde høfligt …
(men igen… i de få forhold jeg har haft har det altid været mig der har afsluttet dem fordi jeg fandt noget bedre… så jeg har aldrig været den vragede part. Og det gør da helt sikkert en forskel)

Ej hvor sjovt min datters fars første forelskelse hed Diana og forslog det navn til vores datter. Jeg syntes hun skulle hedde Kim og først her for to år siden gik det op for mig at det jo var navnet på min første store kærlighed…Han var nu ikke i mine tanker da vi diskuterede navne…Vores datter lignede nu mere en Diana en hun lignede en Kim, så det hedder hun.

[QUOTE=Miau;880632]Ved en hurtig gennemlæsning af tråden talte jeg et flertal af kvindelige udsagn, så her kommer mit ydmyge mandlige bidrag. :slight_smile:
Jeg melder mig under fanerne hos dem, der ikke skænker kærestens eks’er en tanke.
Helt basalt vil jeg helst undgå en pige, som har været om sig med at samle erfaring. Løs på tråden er en gammel talemåde.
Reelt kan man ikke vide det, så hvis jeg ikke lige snubler over advarslerne, lever jeg i lykkelig uvidenhed.
Intet kunne være mindre interessant end hendes eks-kæresters fortræffeligheder.
Hun er færdig med sin fortid, når hun kobler med mig, og eks’en er jo netop eks af en årsag, så om han var mere veludrustet, stærkere eller kønnere var jo ikke nok alligevel. :wink:
Jeg byder ind med mine kvaliteter, og jeg forlanger kun, at eks’en er permanent ude af billedet.
I det tilfælde at børn er indblandet, må man acceptere en eks-mand, men ellers er det “take it or leave it”.
De kærester jeg har haft, har fuldt ud forstået mit synspunkt, og så er det ret ligegyldigt, hvad andre mener.
Vi finder en mage som vi klikker med, og så skal vi nyde det så længe det varer.
Hvis eks’er bliver et tema, er forholdet nok stærkt på vej mod et forlis.[/QUOTE]

Miau - Jeg syntes det er vidunderligt at du har kærester, der accepteret dine synspunkter.

Jeg kender dig ikke og kan ikke bedømme hvorfor du har de holdninger og synspunkter du har og som du skriver - andres meninger kan være ret ligegyldige, men jeg deler nu alligevel de tanker jeg får for en person med den beskrivelse du kommer med.

Nu vil det jo aldrig ske at jeg fandt en kæreste med de holdninger da “I’ve been around a time or two…well who’s counting…:” ups: -

Jeg vil dog vove den påstand, at når der er restriktioner i et forhold, er det disse restriktioner og ikke det der er restriktion over, der ender med at ødelægge forholdet

Jeg vil nok også have svært ved at tro at min kæreste hviler i sig selv, når han har et behov for at underkende min fortid.

Jeg synes også der er milevid forskel på at spørge ham om hans mor, hans opvækst, skolegang osv - og til at tænke på, hvordan han dyrkede sex med sin eks :slight_smile:

Naturligvis stiller man spørgsmål om sin partners fortid - det er jo en del af ham, som man skal lære at kende, når man er i et nyt forhold.

Så lad os være unormale sammen, det er heller ikke noget jeg har skænket en tanke, her og nu ER her og nu.

Ja min ældste datters far var en nær ven, ikke kun af mig, men af hele min familie og det forsatte han og hans nye familie med at være helt op til hans død for et par md siden, så heller ikke det kan jeg nikke genkendende til. Mine andre børns far har det været et sporadisk forhold, men han var/er alkoholiker og i det hele taget et “kedeligt” menneske, så ingen har ønsket at bevare kontakten, og det er vel mere det, end om det er en eks eller ej, der afgør om man ønsker at en fortsat skal være en del af ens liv, det er det i hvert tilfælde for mig.

[QUOTE=Miau;880632]
Reelt kan man ikke vide det, så hvis jeg ikke lige snubler over advarslerne, lever jeg i lykkelig uvidenhed.[/QUOTE]

hvorfor ??? det forstår jeg slet ikke…

jeg elsker når mine fyre har haft mange piger før mig… dels er de bedre i sengen for de bruger rent faktisk det rigtige hoved og tænker over hvad de laver fordi de ikke er “vant” til noget der kun passer til en de har brugt mange år på… dårlige vaner så at sige…

og mange kvinder bag sig betyder også at han har lært at skændes ordentligt (ok nogle lærer det aldrig men ok… de fleste gør) og vise flere følelser og i det hele taget være mere… af sig

mænd med mange piger bag sig er i min erfaring bare meget mere spændende…

det må jo også gælde den anden vej rundt - så hvorfor have noget imod at en partner har haft mange før en selv ???

det er også enormt spændende info - jeg elsker at spørge om det samme… men det har jo intet at gøre med: ”Har han kysset hende lige så lidenskabeligt som han kysser mig?” – ”Har han set på hende med den samme ømhed i øjnene?” - ”Hviskede han kærlige ord i hendes øre?” ”Vidste hun at han nyder at blive nusset i nakken?……. Alle de ting vi ikke ønsker at vide, men som rumster i vores sind alligevel.

det markerede er et komparativ… og komparativer er i 99% af alle tilfælde designet til at være til spørgers ulempe… de vil KUN høre svaret hvis det er entydigt positivt… hvor de fremstår som de bedste…

Det er en småpervers form for masochisme at udsætte sig selv for, for ikke alene kan man frygte at svaret ikke er det man har brug for at høre for at have en eksistensberettigelse - man risikere SELV at svare på det hvis man begynder at tolke på ting man i øvrigt ser/hører i partnerens adfærd…

Når mine mænd har udvist den form for adfærd er jeg altid blevet hysterisk arrig, for 1: jeg vil have lov at have verdens mest farverige fortid med alt hvad den indebærer og 2: han var ikke en del af den fortid - den er MIN og ikke hans og hvad bilder han sig ind at sammenligne…

Hvis jeg ville have det samme som jeg har haft var jeg blevet der… det han giver er måske noget nyt, måske noget gammelt eller måske bare noget anderledes… uanset hvad skal han stole nok på sig selv til at vide at det han giver er godt nok… og absolut ikke begynde at sammenligne æbler og bananer!

@Mai.

Hvis det kan hjælpe på din forståelse, så taler vi kun om eks’er som forhåndværende partnere.
Selvfølgelig kommer fortiden op i dagligdagens samtaler, men jeg bruger ikke tiden på at spekulere på, om mine forskelle til eks’erne.
Der er jo langt fra et emne om en ferie hun engang var på med “Kurt”, og så til at han var så god til altid at komme med blomster, for nu at give et mildere eksempel.
Så nej, du kender mig ikke, men jeg svarer også meget isoleret på spørgsmålet. :slight_smile:

[QUOTE=Miau;880632]…Helt basalt vil jeg helst undgå en pige, som har været om sig med at samle erfaring. Løs på tråden er en gammel talemåde.
Reelt kan man ikke vide det, så hvis jeg ikke lige snubler over advarslerne, lever jeg i lykkelig uvidenhed…[/QUOTE]

Hmm… Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan den slags ‘advarsler’ ser ud/kommer til udtryk? (Jeg er såmænd helt alvorlig - hvad mener du kan være advarsler?)

Dernæst er jeg uenig med dig - et godt stykke hen ad vejen kan jeg godt forstå holdningen, men den er særdeles ubrugelig i mine øjne - jeg deler her en del af Regitzes meninger - Man kan naturligvis ikke sige ‘alt’ om en kvindes (eksempelvis) sexuelle færdigheder bare fordi hun har haft “mange” mænd - men omvendt kan man efter min mening godt sige noget om det modsatte - altså en kvinde med ekstremt få/uvarierede ‘erfaringer’, kan dælme være svær (for mig) at få det sjovt med…

Mai,

Den findes allerede - jeg formulerede den for længe siden:

“Man skal ikke spørge om det, man ikke kan tåle at høre svaret på!”

:slight_smile:

[QUOTE=Camischa;880487]Det er jeg også, så …

I øvrigt er det noget af det ved FB, som jeg er rigtig glad for - at man får muligheden for at holde kontakt til de af eks’ens familie mv., som man/de gider fortsætte med, på en relativ let måde.[/QUOTE] Helt enig med dig Camilla, jeg har selv et barn " udenfor ægteskab" været gift med fraskilt far til to og nu min søn som gifter sig med enlig fraskildt mor hvor de får barn sammen !!! Jeg vil ikke undlade kontakt til nogen af disse mennesker der har haft betydning i mit liv hvad end det er/var

Cats og Conni

:slight_smile: Jeg kan ikke lade være med at tænke, at jeg i dén grad er unormal :wink:

Jeg er nemlig i den situation, at jeg aldrig har haft andre kærester end ham jeg gik fra for små 2 år siden :slight_smile: Jeg har haft en uholdbar affære, men ikke en rigtig kæreste. Jeg aner virkelig ikke hvordan jeg vil have det med en ny kærestes ex :slight_smile:
Min egen ex og jeg mødte hinanden som 15 årige, og tja det holdt i 19 år :slight_smile: Men uden at vide, hvad jeg reelt taler om, kan jeg forestille mig at jeg er ret ligeglad med hans fortid, det er jo nuet og fremtiden det gælder :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;880677]…
…at sammenligne æbler og bananer![/QUOTE]

HOST…HOST

Jeg kan heller ikke genkende mig selv i det skribenten skriver og dog… Jeg kender til usikkerheden, men det vaer mest noget jeg døjer med i starten. Har det bedst med at ikke at kende “fortiden” altså eks’erne…

Og jeg har kun oplevet det engang og det var med min mand. I min verden er venindes ekskærester no-go og jeg omgåes ikke mine ekskærester privat. Hvorfor skulle jeg det? Det er fortid. Det er kun den ældste anden nærmeste familie vi omgås. Fordi det er en fortid hvor der er noget der binder os sammen.

Jeg kan stadigvæk huske hvordan jeg havde det, da min mand på daværende tidspunkt meget ny kæreste, var blevet inviteret til en vennekomsammen, hvor eks-kæresten ville komme, da det var en fælles ven der var hjemme på besøg i Denmark. Det var seriøst sært for mig. Vennen der kom hjem var kæreste med eks-kærestens storesøster.
Det hele blev ikke mindre sært af at ekskærestens storesøster og veninder trak mig til side og sagde at jeg var helt rigtige til min mand. Da han virkede så lykkelig i mit nærvær… Øh… I er eksen veninder og søster… Jeg var og er hans eks (han har kun haft en) direkte modsætning. Vi er som dag og nat…

Min mand valgte at bryde forbindelsen til den del af omgangskredsen, da det viste sig at eksen ikke var videre i sit liv og bare troede de skulle have pause fra hinanden.

Dybest set så tror jeg det kommer an på alder, hvor lang tid man har kendt hinanden og så videre…

Vi har aldrig omgåes med eks’er i min familie. De er fortid. Og fortid lader man ligge. Vores families eks-kærestes Emma Gad…

Jeg har oplevet at en pige ville have hendes eks købte ny seng fordi hun ikke ville sove i den seng de andre af hans piger sov i.

Samt at en af mine eks’er nye kæreste slettede alle spor af mig i det hus vi købte og indrettede sammen. Det var alt indbo der blev kasseret og indkøbt nyt af. Gamle arvestykker fra hans familie måtte ud, nogle arvestykker jeg lod ham beholde fra min familie fordi de betød noget for ham… Nye møbler. Hun var meget opmærksom på vores fortid og at den skulle slettes totalt. Mens hun gang på gang også lige måtte fortælle mig at hun jo nu var hans kæreste og der var gået over tre år siden vi var gået fra hinanden. Jeg havde en ny kæreste og var i gang med at planlægge bryllup… Ok vi gik fra hinanden en måned og en uge før vi skulle have været gift… Han forlod mig, men alligevel forstod og forstår jeg ikke hvad hun var bange for. Jeg havde ingen kontakt til manden overhovedet, vi havde dog få fælles venner…

Når talen falder på noget før min tid reagere jeg altid med ''Guuuuud havde du et liv før mig :høhø:)

[QUOTE=KartoffelChips;880686]Hmm… Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan den slags ‘advarsler’ ser ud/kommer til udtryk? (Jeg er såmænd helt alvorlig - hvad mener du kan være advarsler?)

Dernæst er jeg uenig med dig - et godt stykke hen ad vejen kan jeg godt forstå holdningen, men den er særdeles ubrugelig i mine øjne - jeg deler her en del af Regitzes meninger - Man kan naturligvis ikke sige ‘alt’ om en kvindes (eksempelvis) sexuelle færdigheder bare fordi hun har haft “mange” mænd - men omvendt kan man efter min mening godt sige noget om det modsatte - altså en kvinde med ekstremt få/uvarierede ‘erfaringer’, kan dælme være svær (for mig) at få det sjovt med…[/QUOTE]

Jeg føler egentlig ikke trang til at blive forstået.
Som sagt skal mine kærester bare have nogle grundliggende værdier, der læner sig op ad mine, og sådan matcher vi alle op med partnere, som vi tror på en fremtid sammen med.
Som tråden allerede viser, har vi lige så individuelle opfattelser, som vi er personer, så mit bidrag til tråden bestod alene i benægtelsen af, at eks-kærester rumsterer i baghovedet. :slight_smile:

[QUOTE=Miau;880719] Jeg føler egentlig ikke trang til at blive forstået.

[/QUOTE]
og

[QUOTE=Miau;880719]
… så mit bidrag til tråden bestod alene i benægtelsen af, at eks-kærester rumsterer i baghovedet. :slight_smile: [/QUOTE]

Ehh… ?

Nej - dit bidrag bestod af en masse af dine personlige meninger og holdninger - som jeg ikke behøver at forstå dig for at forstå - jeg spurgte til din påstand om ‘advarsler’ - jeg ville gerne om du kunne beskrive, hvad du mener er advarsler - du nævner dem som om de er universalt gældende.

Dernæst kan jeg ikke undgå at bemærke, at det er min oplevelse, at de som fornægter ting, oftest netop er mest ‘bange’ for selvsamme ting - alene dét, at fornægte et menneskes fortid er som at fravælge eksistensen af alt hvad der har formet det pågældende menneske til præcis dét han/hun ER i dette nu - og taler vi om en kæreste, så er man i min verden forhåbentlig forelsket i dét han/hun ER som produkt af alt der lå før NU - for ham/hende.

Forventer man sig en nærmest jomfruelig urørt udi i livets store lagkage, vil jeg betegne det som naivt og usundt for forholdet.