Tamme ræve til salg

Nøj de er søde!

Det er rævene fra de forsøg med domesticering, der har kørt i Rusland i rigtig mange år nu

De er derfor tamme og ikke vilde mere

prøv at gå ind under Our Foxes og se dem som hvalpe:) Nåårh

Kunne være sjovt at have en ræv i stedet for en hund. De skriver, at de går fint med katte og at de ofte bruger kattebakken, fordi de kopierer kattenes adfærd, men de skal luftes i snor som en hund

:wehuu:

Hvor er de skønne :smiley:

Hvordan er det egentlig med deres oprindelse ?
er det ikke noget med at de mere er i familie med katten end hunden ?

(mener jeg at have læst engang ? )

hvor er de kære…

det er hermed besluttet - en dag vil jeg være ejer af sådan en hvis det passer at de fungerer godt med misserne… man skal vel ikke bo på “rævebakken 30b” for ingenting…

Ræve har altid været mit ubetinget yndlings-vilddyr… jeg anede ikke der var nogen der havde tæmmet dem

Det var dog modbydeligt!!!
At sælge vilde dyr som tamdyr… føj! Nogen skulle skamme sig!!!

(Og ja - jeg kender udmærket til forsøget!!! Det var mig, der i sin tid fortælte Helle om det! Så jeg ved også hvad det er jeg fordømmmer her!!!)

Det var nu Karen Ulrich der fortalte mig om det:-) Vi har en del om det på skolen både den gamle og den nye.

Jeg kunne godt fristes også Regitze. Dette er tamme ræve - ikke vilde. De er domesticerede jo

Og de er godt nok søde:-)

gad vide hvordan de er at have. De videoer jeg har fundet ser de ud til at hygge sig.

Det er forresten sjovt at se hvordan domesticeringen påvirker deres farver ikk? Utroligt, hvad der ligger i generne.

[quote=lenschow;524783]

gad vide hvordan de er at have. De videoer jeg har fundet ser de ud til at hygge sig.[/quote]

hvis de er domesticerede og fungerer godt og er stabile gode kæledyr - så ville jeg elske at have en…

især hvis de kan trænes lidt… jeg elsker ræve højt… jeg var dybt ulykkelig da de næsten forsvandt…

PPS de der ikke kender Belayevs forsøg kan læse om det her

http://cbsu.tc.cornell.edu/ccgr/behaviour/Index.htm

De arbejder med to “linjer” . en tam, som er denne, og en aggressiv, som naturligvis ikke er til salg

Jeg kendte en der for et par år tilbage også havde et par rævehvalpe til salg, nøj de var søde :wehuu:

Han havde dem dog som hobbydyr og ikke kæledyr, og de havde en relativt stort udeareal at boltre sig på…

[quote=Battlestar;524788]hvis de er domesticerede og fungerer godt og er stabile gode kæledyr - så ville jeg elske at have en…

især hvis de kan trænes lidt… jeg elsker ræve højt… jeg var dybt ulykkelig da de næsten forsvandt…[/quote]

Ja der er naturligvis en del at undersøge og overveje etisk også. Men de ser ud til at fungere dem jeg kan finde videoer af. Det kunne være sjovt at tale med en ejer. Jeg vil prøve at skrive til dem om de vil sende videre til en ejer. Det skriver de de gerne vil. Så kan man spørge en ejer om nogle ting

Men det er da naturligvis ikke bare lige noget man kaster sig ud i, Det er klart:-)

Men derfor kan man godt synes de er søde

I Hvilsom har vi en rød ræv - en byræv eller som den kaldes By-røven (for at lave sjov med bonderøven:-)) Hun spiser kattemad (orijen) i min lade og sidste forår kom hun med tre hvalpe og sagde hej.

Hun er bare blevet FLOT på Orijen:høhø: Det er sådan noget jeg går og smågriner af. RC var ikke så godt til Mikkelline

Det var hende jeg var så bange for, da jeg lige var flytte herop og skrev “Der står en ræv uden for min løbegård og kigger sultent på kattene”

:slight_smile:

Helle… det var nu mig… desværre ligger indlægget på det helt gamle Dekatten, og kan ikke sådan lige findes… siden har jeg omtalt det herinde, hvor du også spurgte ind til det - det kan jeg sp heller ikke finde…
Men jeg kan godt se, at det lyder bedre at det er en lærer med et navn indenfor dine cirkler, der fortæller om så kontroversielt forsøg… fremfor et menneske, der ikke har ofret en halv bondegård på en adfærdsuddannelse :slight_smile:

Lad os lige vende den om… Hvad nu hvis det var en karakal???
Eller gepard - de er gennem århundreder blevet avlet i fangenskab som jagt"katte" for fyrster…

Eller Leopardkatte… eller andre små vildkattearter, som man “domesticerer” og sælger for profit…

Ååååh ræve er mit absolutte yndlingsdyr. Jeg ville elske at have en, men jeg skal være helt sikker på at de vil trives som et kæledyr først.

Jeg synes de ligner sølvræve, som man i mange år har holdt som pelsdyr og ikke vilde røde ræve.

Håber da de har andet at gå på end de der ståltrådsbure, som også ligner dem, de holder pelsræve i.

Smukke er de da, men hvorfor tæmme vilde dyr - der skulle vel nok være en hund eller kat, man kunne falde for.

Eva - Forsøget er lavet for at se domesticerings processen og få større viden om det. Forskning, u know…

Det er ikke al forskning, der er af det gode efter min mening.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Og jeg synes stadig ikke, at de ligner almindelige røde ræve.

De er søde ja, men jeg foretrækker nu også “mine” ræve vilde og ude i det fri.

[quote=Eva;524900]Det er ikke al forskning, der er af det gode efter min mening.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Og jeg synes stadig ikke, at de ligner almindelige røde ræve.[/quote]

Nej, men jeg må indrømme at jeg bestemt ikke synes at dette er af det værre. Formålet er jo ikke at lave “kæle-ræve” til folk (hvad jeg i øvrigt har det ret svært med at det er endt med) men at undersøge hvordan domesticeringen sker, og herunder også identificere hvilke gener der påvirker tamhed :slight_smile: Jeg har det langt værre med den del af forsøget der avler på agressive ræve. De tamme ræve får da i det mindste forbedrede vilkår af at der selekteres på tamhed.

Rævene er i øvrigt sølv ræve, og ikke røde ræve, men det er jo bare en farvevariation af de røde, så vidt jeg ved? :slight_smile: De ræve som forsøget bygger på er pelsræve (? det rigtige ord?) fra Rusland…

Ja det er Silver foxes og ikke røde ræve der bruges. Det er korrekt.

Ann: Det handler slet ikke om det, jeg husker ikke du var den, der først fortalte mig om forsøget. Hvis det er en tanketorsk, så husker jeg bare forkert. Andet er der da ikke i det.

Men det er stadig et forsøg, som alle etologistuderende lærer om løbende, da det stadig foregår. Jeg husker derfor bedst de ting mine lærere har fortalt om det.

Som etologistuderende ville det være mig en ære af have sådan en ræv i min stue. Jeg synes godt om forsøget, som jeg anser for et af de vigtigste siden Scott og Fuller og Coppingers

MVH