Tanker april 2021

De har to Påskeklokker sprang på mig da jeg i dag kom for tæt på Gartneri Spiren…

10 Synes om

Akupunktur punkter? Kan på nogle katte afhjælpe lidt i løbetiden og fremkalde falsk drægtighed, dvs. en 7 uger til næste løbetid :smil:

Tak @Lonse

Dejlig det ikke er noget jeg troede , for du oplever også katten er opmærksom på ting, næsten inden man selv mærker det, ja jeg skulle have lyttet til beimis. Tro mig, lær og lytte til kroppen, taler af erfaring , heller i går end I dag

@Skattekat nej ikke sjov og slås med søvnen :confounded: :tired_face: . Ja jeg har det også bedre med lidt søvn end de drømme som man ikke kan slippe og sidder fast i …

Den dag du kommenterede på en billed med beimis og om jeg havde prøvet med en madras :hoho: :tihi:

Det er faktisk nogle nætter jeg ligger mig på gulvet med vilje, nogle dage ved jeg det bliver en dum nat, jeg lægger mig på gulvet, og når jeg falder i søvn ved jeg beimis vågner mig når drømmene er det og beimis kan vågne mig så meget, jeg ikke sidder i fast i drømmen, men beimis gør det kun når jeg ligger på en tæppe på gulvet, godt nok får jeg ikke sovet ret meget, men det er bedre.

Med venlig hilsen beimis ejer

4 Synes om

Det må afprøves for det er kun 14 gage siden hun sidst var i løbetid, som også var hendes første og den var også ret heftig og varede næsten 14 dage

1 Synes om

Det burde være alle mands ret at holde fri, når vejret er så godt :sunny:

2 Synes om

Vi har 3 børn under 4 her til formiddag. Det klarer vi med film, chokolade og pandekager :tihi:

8 Synes om

Nøj, det blev muntert til påskefrokost i går. Jeg havde planlagt at være hjemme senest kl 1 - klokken blev så 4 før det skete. :sweat_smile:

Jeg er godt nok lidt brugt, og det generer mig egentlig ikke at min bror er forsinket, så løjerne først starter forfra igen her om en lille time. Man skal jo rejse sig ved det træ man er faldet…! :clinking_glasses: (der var desværre ingen snapse-emoji :laughing:)

4 Synes om

Nøj jeg har savnet at kunne sidde herude på min terrasse og spise frokost :smiley:

6 Synes om

Jeg ved det godt, det kræver bare utrolig meget tilvænning når man har gjort det til en vane at ignorere det, men jeg øver mig alt hvad jeg overhovedet kan og bliver langsomt bedre til det :slight_smile:

2 Synes om

Kan vel ikke sætte det i have tråd for ikke blomster, men fik i går gjort klar til humlebier og frøer.
Der er en vandhane med stor rist under i garage. De sidste år har frøer boet nede i risten, men sidste år flytte humlebier også der ned og lavet bo. Vi kan få vand anden sted uden for, men to -fire gang i løbet af sommer skal vi bruge vand fra garage, så der skal der bare hænges spand der kan lede vand væk fra risten. Så fik vandet lukket, så ingen ved uheld tænder for vand, samt flyttet det væk fra risten så humlebier fik deres hjørne fri, de har arbejdet ved risten de sidst dag, og spærret af, så det ikke bliver sat noget der gør humlebier ikke kan komme til. At vi i løbet af sommer skal lave 5 min. ekstra arbejde for at får vand, og de få gang der skal bruges fra garage, også er lidt ekstra arbejde ser jeg ikke den store problem. Humlebier og frøer skal også leve.

At så det også er katte legetøj er en anden sag :crazy_face:, i kender vil de klodskasser til små børn, hvor en rund klods skal I den rund hul, en trekant i den trekant hul, sådan kan beimis få meget tid med og sidde og klappe mest humlebier ned i huller, godt de er så tålmodige.

Med venlig hilsen beimis ejer

8 Synes om

Den er den tid på året - hvor Chili kaster op hele tiden. Der går ikke en dag, hvor jeg ikke må gøre rent efter hende. Og enten kaster hun op flere gange om dagen, eller også opdager jeg det bare ikke altid, så det er flere dage gammelt, når jeg finder det. Lovely! :roll_eyes:

Jeg har jo ingen gulvtæpper, men jeg har haft et træningsunderlag til at ligge i soveværelset. Det har nu to gange været det udvalgte sted. Når det kun er 2 gange, er det nok, fordi det ikke altid har været tilgængeligt. Jeg har lagt en ny måtte foran havedøren, så det varer nok heller ikke længe, inden den skal indvis.

The joys of being af catlady :roll_eyes:

3 Synes om

Ungerne har forelsket sig i de sjove pålæg man kan få i Holland. Så nu håber jeg at jeg har bestilt et godt sted fra, for krymmel høre efterhånden til morgenbordet i weekenden…

(at deres krymmel så også smager af noget kan jeg kun være tilhænger af)

Utrolig hvad man ikke kan få smag for, ved at mindes hyggelige stunder med udenlandske opdrættere.

1 Synes om

LOL - jeg ved nøjagtigt hvad du mener! I en lang årerække skulle vores hollandske opdrættervenner have chokolade plakjes (pålægschokolade!) med hjemover, og vi skulle have krymmel dernede fra :slight_smile:
VH
Susanne

1 Synes om

Hagelslag :slight_smile:

4 Synes om

Jeg er træt nu og min ryg gør ondt.
Har brugt dagen på at rydde op, rengøre og smide rundt med møbler (startede faktisk i går …), da det er lykkedes mig at samle familien til påskelam i morgen (ikke islandsk lammekød - desværre :neutral_face:) og de der har været her hjemme hos mig ved, der er ikke ret megen plads at gøre godt med.
Vi bliver 5 voksne og så Emma … hun tæller vel kun for en ½ :wink:
Nu er huset mere eller mindre klart, men så har jeg al madlavningen i morgen … jeg ææælsker at lave mad :lying_face: :cool:
Lammekødet er lagt i marinade med masser af hvidløg, den trækker forhåbentlig den New Zealandske bismag der måtte være, ud af kødet :yum:

9 Synes om

Jeg syntes nu altid mine nevøer og niecen fylder mere end en voksen :joy:

5 Synes om

Den næste uge bliver lang!
Min nye seng skulle meget gerne blive hentet af fragtfirmaet fra fabrikken her i den kommende uge … giv mig nu lige en leveringsdato meget meget snart, tak! :crossed_fingers: :ups:

3 Synes om

:blegne: det startede som slud omkring kl 1, ved 6 tiden gik det i tøsne …nu kl 6.30 -2 og frostsne …gonnok en kort sommer

2 Synes om

Foråret er bare udsat, hvis da ellers man kan stole på avisen…

1 Synes om

Stod også op til vildt snevejr. Det er stoppet nu, men der er lidt hvidt ude på græsplænen. Så skal den sidste dag i påskeferien altså ikke bruges i haven. Ikke på grund af sneen - det er bare generelt for koldt. Kom nu med noget ordentligt forår :venter:

1 Synes om