Tanker april 2021

Hvor er det skønt at blive klippet om jeg fatter hvordan jeg kunne holde det ud i mine unge år, da jeg kun gik til frisør hver halve år.
Frisuren er ikke så specielt bare dejlig nem :tihi:

8 Synes om

Der er ikke noget der “dufter” bedre end killinger i tandskifte :nauseated_face:

8 Synes om

Jeg har for første gang taget chancen og bestilt sko på nettet, og i morgen skulle de gerne ankomme, så jeg håber de passer :kryds: Jeg syntes det med at finde pæne sommersko til hverdags brug er lidt et mareridt, når de eneste sko jeg gerne betaler en del for, er dem jeg bruger mest og ikke dem, der kun bruges relativ få dage om året :slight_smile:

4 Synes om

Har du mest bare fødder på arbejde? :see_no_evil:

1 Synes om

Nu bliver du altså nødt til at afsløre, hvad det er for nogle heste du gør det i - som du nok har opdaget, er vi jo en del herinde, der har mere end en addiction…? :racehorse: :cat2: :huh:

3 Synes om

Forskellen mellem den danske Zooplus og den tyske er bare stor når det kommer til prisen.
Jeg har lige bestil et par ting bla. noget mad som skal med en kat i nyt hjem.
2 kg RC Protein Exigent koster på tysk side 14,5 euro = ca, 110 dkr.
På den danske side koster samme pose 170 kr. Portoen på 9,9 euro eller ca. 75 kr. er hurtigt tjent ind.

De små 400 grams poser koster 4,3 euro på tysk side (32,50 dkr. ) og 54,90 dkr. på dansk side for Savour Exigent.

Gad vist hvor mange der egentlig handler på den danske side ? Selvom det tyske kan drille tilbyder min browser oversættelse, og har man både den danske og tyske side åbent i hver sit faneblad, er det forholdsvis nemt at finde de samme varer :slight_smile:

4 Synes om

Ja jeg ved godt der er forskæl på prisen, men når man er dårligt til sprog er den danske side nu god.

3 Synes om

Jeg handler altid enten på den danske side eller på Bitiba.

Jeg giver gerne lidt ekstra for at skulle være fri for at oversætte :grin:

1 Synes om

Sådan gør jeg også.
Der er af og til noget som kan betale sig at få hjem fra den danske men ja som regel er meget sparet på den tyske også selvom der er porto

3 Synes om

Desværre ikke, det ville nu ellers være mere behageligt end sikkerhedssko :tihi:
Men der har jeg i det mindste fået nogle uden ekstra bred pasform og med snørebånd nu :smiley:

Det gør jeg :slight_smile: Næsten hver gang. Jeg tjekker begge steder, og den danske er faktisk billigst. Men det afhænger jo nok af, hvad det er, man køber på Zooplus. På den danske får man ret hurtigt fri fragt - det får man vel slet ikke på den tyske mere? Uanset hvad årsagen er, så bliver den danske i hvert fald billigst for mig i de fleste tilfælde.

1 Synes om

Nogen browsere som fx Chrome kan oversætte den tyske side til dansk så det behøver ikke være et problem :wink:

1 Synes om

Jeg sammenligner altid tysk og dansk.
Oftest kan jeg se, at bestiller jeg grus og foder, så bliver den danske billigst pga ekstra høj fragt fra tyskland.
Men skal der ikke grus med, så bliver de typisk “lige dyre/billige” med det jeg køber - og så vælger jeg ud fra, om der er bedre muligheder for at bruge zoopoints på noget godt på den eller anden side :tihi:
Jeg handler nok gennemsnitligt lige ofte på dansk og tysk :slight_smile:

2 Synes om

Til nye vinduer, hører nye gardiner. Både fordi “nogen” har haft en fest i de gamle, men også fordi de er virkelig gamle og meget lidt kønne :smile:
Men hold da op… det er da en post i sig selv :flushed:
Billigste pris pt er omkring 8 af de lange. Men så er det godt vi ikke har naboer, så vi kan godt leve uden et stykke tid :wink:

6 Synes om

Det gør jeg også, men handler stadig på den dansk, men kun fordi jeg ikke kan få foderet på den tyske.

Jeg bruger google translate, og kan den ikke oversætte korrekt, ja så kigger jeg lige på den danske side.

1 Synes om

Føler lige jeg blev 10 kilo letter, troede virkelig jeg havde lavet noget galt, det dur jeg bare ikke til og få at vide uden grunden er med :panik: jeg sådan opførte jeg mig virkelig, og ja jeg ved det er mig den er galt med. Tak for hurtig svar @DorteH :blush: og ja skal nok svare på din ? Har lige nogle overvejelser inden jeg svare

Med venlig hilsen beimis ejer

3 Synes om

Ja, forumet har det med at blande sig. Tror også at læsehesten PiaH jævnligt har fået en melding om at “lade andre komme til” i læsetråden.
Jeg synes personligt bare at det er skønt med al den aktivitet på forum :grinning:

6 Synes om

Jeg gør

1 Synes om

Det gør jeg også - det afhænger nok af hvor store partier man tager hjem ad gangen, men da jeg prøvede at sammenlige priser, gik det stort set lige op når portoen kom oven i.
Har dog ind imellem brugt den tyske, hvis det jeg skulle bruge ikke var på den danske - og så er det jo så smart, at rabataftalen følger med… :+1:

3 Synes om

Ingen højere…? :smirk: :sunglasses:

Sidste chance for bidrag :smiley_cat: