Tanker april 2021

Jeg gør hvis det fx kun er en kattelem, men køber jeg vådmad så er det tysk. 10 procent opdrætter rabat, så som regel går det hurtigt lige om med porto og så har jeg sparet pris differencen.

Skulle jeg ikke have vådt og tørt til 4 katte, så kunne det ikke betale sig

2 Synes om

Jeg bruger udelukkende den tyske, jeg bestiller aldrig under 40 kg tørt og 20 kg vådt … jeg får også 10% opdrætter rabat og det er endnu aldrig sket, at den danske har været billigere end den tyske, den engelske har været det et par gange men det er ved at være længe siden.

Og jeg fatter hat af tysk men det er heller ikke nødvendig når jeg ved, hvad jeg skal have :slight_smile:

3 Synes om

Arh vi kan da sagtens snakke tysk sammen :sunglasses:

Saladenfaden :rofl:

1 Synes om

Jeg bruger også altid den tyske, det kan simpelthen ikke betale sig andet (grus køber jeg hos Agrosam nu om dage, efter zooplus lavede fragten om), og så tilpasser jeg selvfølgelig vægten. Sidst købte jeg for 92,4 kg ud af 93 mulige kg :hoho: Jeg er ret glad for den nye funktion hvor man kan se antal kg, det gør det til et noget nemmere tilpasninsarbejde ift tidligere med at ramme max kg per kasse :smil:

1 Synes om

Det er ikke verdens letteste opgave at hejse flag i tæt på kuling :flushed:

6 Synes om

Det er bare med at holde fast så du og flag ikke blæser væk! Og tillykke! :slight_smile:

3 Synes om

Hej! Jeg ved ikke om nogle af jer kender Marie kat på fb, men hun skriver de fineste digte :joy:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=946972526041467&id=138699263535468&sfnsn=mo

2 Synes om

Jo tak :slightly_smiling_face: Det er sådan lidt ambivalent at flage på hel idag, men Malte har fødselsdag så det hjælper ikke noget :slightly_smiling_face:

6 Synes om

Jeg handler også på den danske zooplus

1 Synes om

Spotty har forårskuller og er gået i løbetid … endnu en gang :rolleyes2:
Han overfaldt LouLou, så jeg skældte ud og beordrede ham ud i haven
Nu går han rundt der ude og beklager sig til alle der kan høre ham … hvilket er sådan ca. alle i Spjellerup og opland :surrender:

9 Synes om

Nå, så gik den ikke længere…
Jeg har synes at nogle dage har det virket som om at mine linser slet ikke passede, når jeg så skiftede så var der ikke noget.

Tog til optiker - han startede med at lægge svesken på disken og konstatere at mine øjne er så gamle at kontaktlinserne ikke er nok, de skal have krykker i form af læsebriller ved siden af…
Han anbefalede mig at købe et par i et supermarked til en start, så jeg købte et par til 70 kr i Kvickly.
Jeg kan sagtens se fidusen iu at tage læsebrilelr på - det er bare som om der er en film på dem som jeg ikke kan vaske væk, og så er det træls at bruge dem.

Overvejer at gå til optikeren og købe et par til 195 med glas i stedet, og så spare antirefleksbehandlingen væk.

Nå ja, er langsynet i forvejen så har i mange år oplevet det med armlængden når jeg ikke har haft linser i.
Men nu er det linser og briller i håret…

Nå ja - godt at jeg fik købt en Nespresso maskine forleden, så kan jeg drukne sorgerne i dyr kaffe.

9 Synes om

For fjerde gang på halvanden måned har jeg fået en anæstesidum kat hjem. Nu er det heldigvis overstået for denne gang. De og deres tænder er nogle dyre bekendtskaber :s:

7 Synes om

På trods af hold i nakke, der går helt ned i skulderbladet, så venstre arm er svær at bruge, har jeg da fået lavet lidt oprydning i hobbyrummet, så nu er der en kasse med broderigarn, stof og mønstre der skal videre, samt en ringbind med papirklip skabeloner og tegninger vi har brugt til vinduesmaling.

2 Synes om

Så er vi heldigvis ved at være på den anden side af anæstesien. Asani er næsten sig selv igen, men han er virkelig bare dårlig til at komme ovenpå bagefter. Hele eftermiddagen og aftenen i går gik med at holde øje med, hvad han nu fandt på i stedet for at sove. I det mindste skulle han ikke ud hele tiden lige som sidst.

Nu skal vi bare have opfølgningstjek ved dyrlægen overstået, og så er der forhåbentlig lang tid til, at nogen af dem skal af sted igen.

9 Synes om

Endelig endelig, er jeg vist ved at være i mål med alle mine møbler og små justeringer i lejligheden også knækker dimsen, som holder rullegardinet i soveværelset :dokdok:

3 Synes om

Sikker en energi :rolleyes: det nyvaskede tøj er lige pillet ned af snoren, en blomst har fået jorden fjernet så det er klar til omplantning, godbidder poserne er tjekke for om de er lukket og kunne holde lukket når de ryger på gulvet, det mad der blev serveret til morgen mad, var åbenbart dårligt, så skålen blev lige hammert til så det slog en kolbøtte rundt i køkkenet, så noget ramte vinduet, godt der er en der tænker i dag har jeg svært ved og komme ned på gulvet og kravle :ok: så meget nemmere og pudse vinduer, de ting der lagde på trappen er skubbet væk, så man ikke falder i det, :ok:

og en der tænker meget på mig, havde fået en telefonnummer jeg skulle ringe til mandag, og er så bange for og knude i maven over det, er væk. For den stykke papir nummeret er på er lavet til 1000 briks puslespil
Man skulle ikke tro beimis var blevet et år ældre :joy:

Med venlig hilsen beimis ejer

5 Synes om

Og imens jeg skrev der her skulle beimis lige ørle :face_vomiting: det dårlige mad jeg havde give til morgen mad, og få det ikke skulle være på gulvet gik det ud over mine nye sko :dohdoh:, dygtig ikke så meget som en dråbe ved siden af. Men også bedre end beimis skulle blive skidt af mad, :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Med venlig hilsen beimis ejer

6 Synes om

Beimis havde en god dag i går :crazy_face: fik så lige sat den ekstra trumfkort på, efter formiddags arbejder, var det tid en lur, en god en af slagsen, sådan en man er helt væk i. Jeg havde fået vasketøj vasket om, og gjort rent på andet.
Så over middag blev der leget meget lidt med en lille pose/pude med noget catnip i, bare lige slået på,
Det er ikke noget der siger beimis noget, max 5 min en gang i kvartalet. Og så bliver puden efterladt en sjov sted.
Da vasketøj var færdig, kom jeg i tanke om der godt kunne være lidt mere ude. Satte en hvid koge vask, men da det var færdig, havde jeg en flot lyseblå kogevask :uha: :yikes:. Der var en der havde fået gemt puden med catnip i vaskemaskinen. Jeg var grædefærdig bogstaveligt talt :s:

Sikker en energi, beimis er ligeglad med fødselsdage, bliver ved og være lille killing :slem: :joy:

Med venlig hilsen beimis ejer

8 Synes om

Beimis er godt nok en travl kat! Holder dig virkelig på tæerne :hoho:

Jeg ved godt, at det ikke er sjovt med det lyseblå vasketøj, men så alligevel … :tihi:

3 Synes om