Tanker i Februar 2018

Der skal IKKE komme vand ud der, der må være et utæt rør. Og at udlejer siger det ikke betyder noget skal I ikke tro på, dels betyder det noget for jeres vandregning og dels skader det huset

6 Synes om

Vi må bare forsætte med at dokumentere det. Og forsætte med at presse på at han får det lavet. Han siger at det er forsikret, så forstår ikke hvorfor han ikke vil fikse det.

Det dur slet ikke, at der er vand i en væg. Det ødelægger konstruktionen. Træ rådner og angribes af svamp. Mørtel går i opløsning. Ydervægge af sten frostsprænges. Armeringsjern ruster. El-installationer kortsluttes. Tapet og maling løsnes.

6 Synes om

Altså, det er jo bare “mit” gæt. Da jeg ikke aner om det er sådan det står til.
Jeg har ved gud ingen ide om hvad der foregår. Det kommer bare ud bagved fliserne, så det er ihvertfald mit gæt. Det kommer ned bagved vores skab, med vasken.


Der har været en lille vandskade i dette skab, men vandet kommer ikke herfra, eller igen. Det ved jeg jo så ikke om det er pga. vasken her, eller om det er vand oven fra? På billedet var vasken stoppet, og vi der kom vand ud fra en samling ovenover, derfor skålen står der.

Jo desværre, men der er her enkelte rum de ikke får adgang til :joy:

2 Synes om

Så kan du jo sagtens :slight_smile: Vi er åbne for bud, hvis skabet kan passe i størrelsen - jeg HAR nemlig bestilt et nyt med gammeldaws låger :slight_smile:

Det ligner et kondensvand-problem. Der er nok passage for varm fugtig luft ind bag fliserne (og sparet på fliseklæberen). Døren til badeværelset er ret påfaldende. Må man spørge hvilken slags udlejer det er?

Prøv at tage et par gode billeder af afslutningen af fliserne mod terassogulvet. Vis billederne til en medarbejder i et ordentligt byggemarked, forklar hvad problemet er og spørg om det kunne tænkes at den manglende fuge mod gulvet tillader at der kommer vanddamp ind bag fliserne, når man er i bad. Som så kondenserer når temperaturen igen falder og løber ud på gulvet… Jeg tror medarbejderen siger ja og har en masse gode råd og vejledning til hvordan i selv lige kan fikse det, hvis en ‘fagvurdering’ ikke er nok til at få udlejer til selv at lave det. (med udlejerens skriftlige tilladelse selvfølgelig).

1 Synes om

Privat udlejer. Vores lejlighed har været en gammel bank før i tiden.

Husk at stemme!

1 Synes om

Jeg har lige nu her for 2 min. siden været en tur i haven med hundene.
Det er næsten mørkt derude, men…i naboens høje grantræ sad der en solsort og sang…og den blev ved og ved :slight_smile:
Jeg elsker bare solsortesang :heart:
Kom nu forår, vi gider ikke al det her vinterpjat…
Solsorten venter helt sikkert lige så utålmodigt som jeg gør :slight_smile:

9 Synes om

Efter noget, der minder om en times ihærdig søgen, er det vist endelig lykkedes mig at finde et sted, der stadig har træbriketter: Danish Agro. Heldigvis er der en butik ikke så langt herfra. Billige er de ikke ligefrem, men nu, hvor Sibirien venter, er de jo nærmest ikke til at undvære. Så i morgen skal der hamstres! :muhaha:

Men det skal selvfølgelig nok passe, de bare ikke har fået deres lagerstatus på nettet opdateret.

1 Synes om

De lukker for fjernvarmen i hele blokken på torsdag. Det skal nok blive skønt med en dag hjemme under tre dyner. Så er det en pelset varmedunk ville have været skøn!
God jagt!

1 Synes om

I morgen skal vi have Clara og Gusse med på tur :smiley:
Så skal der hygges :heart: :heart:…OG snakkes …munden står aldrig stille på dem og slet ikke på Gusse :smile:

2 Synes om

I dag er dagen hvor jeg endelig kan hente Joy.
Hun fylder 15 uger i dag og vejer 2325g.
På den video jeg fik fra opdrætter i går ser hun ud til at være en værre kælepot :heart_eyes:

14 Synes om

:purple_heart:

Tillykke med hende – har vi set hende??

SØGER:

Bøllerne søger denne lille pelskugle, der rasler – det er stribemis yndlingslegetøj, og vi har kun én

Kan ikke huske, hvor den er købt da jeg har købt kattehalløj 4-5 forskellige steder.

Den er vel ca. 2 cm i diameter.

Når der er desert til morgenmad :heart_eyes: Kokosskyr med frisk kokos, hakkede mandler, hasselnødder og mørk chokolade :heart_eyes: Nu er jeg klar til at begi’ mig ud i den faaaarlige sibiriske kulde, der lukker landet den næste uges tid :joy:

2 Synes om

Kender den ikke - men hvis den ikke er større, kan der der så ikke være risiko for, at de sluger den?
Men nu er det selvfølgelig ikke hunde, så det kan sagtens bare være mig, der ser spøgelser…

1 Synes om

Petworld har nogle der ligner, hvis ikke det er de samme :slight_smile:

1 Synes om

Jeg ved ikke om de lige har præcis den type pels kugle, men de har noget der er 99% det samme:

Jekas.dk (katte - katte legetøj - naturlegetøj)

Jeg har i flere omgange købt minkhaler, kaninører, -poter, -haler, -pelskugler og andre rigtige pels ting derfra. Jeg går ud fra at det er overskud/affald fra pels eller fødevareproduktion, da det er rørende billigt.

For katten en skiftet fra at lege med syntetisk/stoflegetøj en sand revolution. Det kan simpelthen ikke overdrives hvor stor en forskel det gør for katten at det er rigtig pels!

Alle bør prøve at forkæle rovdyrene med et rigtigt pels legetøj, bare for at se hvor glade de bliver.

3 Synes om